Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@12:27:19 GMT

روحانی ۱۶ آذر به کدام دانشگاه می‌رود؟

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۵۸۳۳۷

روحانی ۱۶ آذر به کدام دانشگاه می‌رود؟

حجت الاسلام روحانی اولین حضور خود در کسوت رئیس جمهور دوازدهم را در برنامه ۱۶ آذر دانشگاه‌‌ها تجربه خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، 16 آذر به عنوان روز دانشجو، روزی نمادین برای حضور شخصیت‌‌های مختلف کشور در بین دانشجویان محسوب می‌شود و دانشجویان از مدت‌‌ها قبل تلاش می‌کنند این افراد را برای مراسم 16 آذر به دانشگاه خود دعوت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: علاقه ویژه روحانی به دانشگاه شهید بهشتی

در این میان حضور روسای جمهور در روز 16 آذر در دانشگاه‌ها از جایگاه خاصی برخوردار است و باعث شده این مسئله از مدت‌‌ها قبل به سوژه‌ای خبری برای رسانه‌ها تبدیل شود. بر اساس برخی شواهد امسال نیز رئیس جمهور با دعوت‌‌های متعدد از سوی دانشگاه‌ها برای شرکت در مراسم روز دانشجو روبرو است.

در این گزارش مروری کوتاه به حضور حجت الاسلام روحانی به عنوان رئیس جمهور در مراسم روز 16 آذر در دانشگاه‌ها خواهیم داشت.

دانشگاه شهید بهشتی

اولین حضور روحانی به عنوان رئیس جمهور در 16 آذر سال 92 در دانشگاه شهید بهشتی رقم خورد. این اتفاق در حالی رخ داد که تنها 4 ماه از حضور وی در جایگاه ریاست جمهوری گذشته بود. در این مراسم که با حاشیه‌ها و شعارهای مختلف دانشجویان برگزار شد رئیس جمهور به سوالات کتبی دانشجویان که از سوی مجری اعلام می‌شد پاسخ داد. (متن کامل سخنان روحانی در دانشگاه شهید بهشتی را اینجا بخوانید)

دانشگاه علوم پزشکی ایران

روحانی دومین حضور خود در کسوت رئیس جمهور را 16 آذر سال 93 در جمع دانشجویان پزشکی دانشگاه ایران تجربه کرد. این جلسه نیز با حواشی خاص این روز همراه بود. نماینده بسیج دانشجویی در اعتراض به عدم دعوت از سایر تشکل‌های دانشجویی اصولگرا از سخنرانی در این مراسم انصراف داد و متن سخنان خود را به صورت کتبی به رئیس جمهور داد. (متن کامل سخنان روحانی در دانشگاه علوم پزشکی ایران را اینجا بخوانید)

بیشتر بخوانید: شعار دانشجویان علیه فتنه‌گران در حضور روحانی

دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف سومین مقصد رئیس جمهور در 16 آذر سال 94 بود. این مراسم در سالن ورزشی این دانشگاه برگزار شد. هر چند دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف قبل از این برنامه به امنیتی شدن فضای دانشگاه قبل از مراسم انتقاد داشتند اما تقریبا همه نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در این روز در حضور رئیس جمهور سخنرانی کردند.

یکی از حاشیه‌های جالب این مراسم هدیه بسیج دانشجویی دانشگاه به رئیس جمهور بود. ایرانمنش نماینده بسیج دانشجویی در این مراسم در اعتراض به عدم پرتاب ماهواره دانشجویی دانشگاه شریف یک جا کلیدی با عکس ماهواره شریف به رئیس جمهور اهدا کرد.(متن کامل سخنان روحانی در دانشگاه صنعتی شریف را اینجا بخوانید)

دانشگاه تهران

چهارمین و آخرین حضور روحانی به عنوان رئیس جمهور دولت یازدهم در دانشگاه تهران رقم خورد. این مراسم که در سالن فردوسی دانشکده ادبیات برگزار شد نیز با حواشی جالبی روبرو بود. بخش عمده‌ای از این حواشی به سخنان نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مربوط بود که در فیلم انتخاباتی حسن روحانی در دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نیز دیده شد.

دانشجویان در این دیدار انتقادات مختلفی را به رئیس جمهور مطرح کرده بودند. ( متن کامل سخنان روحانی در دانشگاه تهران را  اینجا بخوانید)

 رئیس جمهور امسال در کدام دانشگاه حضور می‌یابد؟

امسال حجت الاسلام روحانی اولین حضور خود را در کسوت رئیس جمهور دوازدهم در برنامه 16 آذر دانشگاه‌‌ها تجربه خواهد کرد. دانشگاه‌های مختلفی از وی برای حضور در این برنامه دعوت کرده‌اند اما هنوز مقصد نهایی رئیس جمهور برای برنامه 16 آذر اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید: از متن تا حاشیه‌های سخنرانی روحانی در دانشگاه تهران + فیلم

از طرف دیگر به دلیل برگزاری احتمالی سفر استانی رئیس جمهور در این ایام برخی احتمال می‌دهند رئیس جمهور امسال برای اولین بار برنامه 16 آذر را در یک دانشگاه استانی تجربه کند؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال باید چند روز دیگر منتظر ماند و دید مسئولان نهاد ریاست جمهوری و اطرافیان رئیس جمهور برای این  مسئله چه تدبیری خواهند کرد.

 انتهای پیام/

R1011173/P1011199/S1,14/CT7 موضوعات مرتبط دانشگاه تهران دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران حسن روحانی

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۸۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن روحانی: تمام وزرای دولت را با رهبری چک کردم

به گزارش «تابناک» به نقل از سایت حسن روحانی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی روز ۲۵ بهمن‌ماه در دیدار اعضای تحریریه روزنامه اعتماد به سؤالات آن‌ها درباره مهم‌ترین وقایع دوران دولت‌های یازدهم و دوازدهم پاسخ داد که در سالنامه نوروزی این روزنامه منتشر شد.

یکی از سؤالاتی که از روحانی پرسیده شد، درباره جلسه فرماندهان سپاه پاسداران با او پس از انتخابات ۹۶ بود که روایت‌های مختلفی از آن شده است. اما روایت رئیس‌جمهور پیشین این‌طور است:

آن جلسه برای صلح و صفا پس از انتخابات بود. برای این آمده بودند بگویند شما که انتخاب شده‌اید ما هم کنار شما هستیم، با هم می‌خواهیم کار کنیم. موقع خداحافظی سردار شهید سلیمانی درخواستی داشت که بقیه فرماندهان هم تکرار کردند که وزیر دفاع سپاهی باشد. در دولت یازدهم وزیر از اعضای سپاه بود. من گفتم بعید می‌دانم اما همچنان دارم فکر می‌کنم. وزیر دفاع هم جزو وزرایی است که در نهایت باید رهبری موافقت کنند. من قبل از این جلسه به مقام معظم رهبری گفتم که از نظر شما فرق می‌کند که یک ارتشی وزیر دفاع شود یا یک سپاهی؟ گفتند: نه. من از ارتش سه نفر را مطرح کردم یکی از آن‌ها آقای حاتمی بود که گفتند ایشان خوب است.

البته برخی وزرا مانند وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی با مقام معظم رهبری معرفی می‌شوند. در دولت دوازدهم به دلایلی انتخاب رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با رهبری هماهنگ شد. با این وجود من تمام وزرای دولت را بدون استثنا با ایشان چک کردم. درباره بعضی وزرا ایشان نظری نمی‌دادند اما مثلا از آقای حجتی در وزارت جهاد کشاورزی راضی بودند. ابتدای دولت یازدهم وقتی به ایشان گفتم آقای حجتی را می‌خواهم معرفی کنم، ایشان گفتند خیلی خوب است. دولت دوازدهم آقای حجتی قبول نکرد. فرد دیگری را برای وزارت تعیین کرده بودم. وقتی به رهبری گفتم، ایشان گفتند چرا آقای حجتی نیست؟ گفتم آقای حجتی خودش قبول نکرد. گفتند نه صدایش کنید و خودتان به او بگویید. دوباره آقای حجتی را خواستم و پذیرفت، البته سال ۹۸ استعفا داد.

روحانی در پاسخ به سؤالی راجع به ظریف گفت: در ابتدای دولت‌های یازدهم و دوازدهم که وزرا را با رهبری چک کردم، ایشان موافق وزارت آقای ظریف بودند.

دیگر خبرها

  • تجلیل از خادمان قرآنی با حضور رییس جمهور ۱۱ فروردین برگزار می شود
  • سخنرانی رئیس جمهور در مراسم ۱۲ فروردین در حرم امام راحل
  • حسن روحانی: تمام وزرای دولت را با رهبری چک کردم
  • فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی/گزارش وزرا به رئیس جمهور
  • اوجی: پالایشگاه جمع آوری گازهای مشعل با حضور رئیس جمهور در دهلران افتتاح می‌شود
  • استقبال از نمایشگاه قرآن بیش از حد انتظار بود
  • پالایشگاه جمع‌آوری گازهای مشعل با حضور رئیس جمهور در دهلران بهره‌برداری می‌شود
  • از اکران انیمیشن سینمایی «بی پلاک» برای اولین‌بار تا کنسل شدن حضور رئیس جمهور در نمایشگاه قرآن
  • عقب‌نشینی کیهان از ادعای «خواب روحانی» در شب حمله به عین‌الاسد
  • عقب‌نشینی کیهان از دروغ «خواب روحانی» در شب حمله به عین‌الاسد