Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@04:38:32 GMT

برداشت ۹۰۰ تن انار در شهرستان کیار

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۵۹۱۳۷

برداشت ۹۰۰ تن انار در شهرستان کیار

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ ابراهیم همتیان مدیر جهادکشاورزی کیار از برداشت ۹۰۰ تن انار از ۱۵۰ هکتار باغات این شهرستان خبر داد.

وی گفت: به طور میانگین از هر هکتار ۶ تن انار برداشت شد.

همتیان افزود: شهرستان کیار در حال حاضر دارای ۱۵۵ هکتار باغ انار شامل ارقام ربی، رباب، ملس و بادرود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و‌ی اضافه کرد: ۲۵ درصد محصول انار این شهرستان به صورت فرآورده‌های رب و ترشی و ... و مابقی به صورت تازه خوری مصرف می‌شود.

همتیان گفت: بیشترین سطح باغات انار چهارمحال و بختیاری در شهرستان کیار و روستای دورک اناری قرار دارد.

روستای دورک اناری از توابع بخش ناغان شهرستان کیار با دارا بودن ۹۰ هکتار باغ انار، مهمترین مرکز تولید انار در چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

حدود ۸۰ درصد از خانواده‌های روستای ۲ هزار نفری دورک اناری، از طریق باغات انار امرار معاش می‌کنند.

این روستای زیبا که در ۱۲۰ کیلومتری شهرکرد قرار دارد به لحاظ کوچه باغ‌های اناری و آیین سنتی ناردنگ (رب گیری انار) همه ساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر کشور و بویژه استان‌های همجوار مانند اصفهان و خوزستان است.

کیار با ۵۶ هزار نفر جمعیت از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری می‌باشد که مرکز آن (شهر شلمزار) در فاصله ۴۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ن

برداشت انار از باغات شهرستان کیار

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۹۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، ایرج بهرامی گفت: پیش بینی می‌شود با عملکرد ۱۰ تن در هر هکتار از مزارع این شهرستان یک هزار تن محصول باقلا برداشت شود.
وی اظهار کرد: سرپل‌ذهاب یکی از شهرستان‌های گرمسیری استان کرمانشاه است که به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی در زمستان امکان کشت پاییزه باقلا در آن امکان پذیر بوده و هر ساله کشاورزان مبادرت به کشت این محصول می‌کنند که اشتغال‌زایی مناسبی به همراه دارد بطوری که برای هر هکتار یک نفر مستقیم و چهار نفر غیرمستقیم و به صورت فصلی مشغول به کار می‌شوند.
مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب گفت: برداشت باقلا به صورت دستی توسط کارگران انجام می‌شود و به همین خاطر اشتغال‌زایی زیادی به همراه دارد به گونه‌ای که ۱۰۰ هکتار مزارع باقلای شهرستان بیش از چهار هزار نفر روز اشتغال برای کارگران فصلی ایجاد می‌کند.
وی ادامه داد: کشاورزان سرپل‌ذهاب از دیرباز اقدام به کشت باقلا نموده‌اند و محصول باقلا تولیدی سرپل‌ذهاب کیفیت بسیار بالایی داشته و از شهرت خوبی در استان کرمانشاه و استان‌های همجوار برخوردار است.
مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب اضافه کرد: برداشت محصول باقلا تا اواخر اردیبهشت ماه در این شهرستان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • افت سطح زیر کشت مزارع گل محمدی در خراسان رضوی/ ۳۸ کارگاه گلاب‌گیری در فرخد فعال هستند
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • وقتی که همت به پشتوانه اراده به ثمر می‌نشیند
  • خسارت ۸۷۵ میلیارد ریالی سرمازدگی به باغات استان همدان 
  • جشن برداشت گندم در دهلران