Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- افشای مواد تشکیل دهنده محبوب‌ترین شکلات صبحانه جهان، ۷ ساعت خواب برای سوزاندن کالری دو تکه پیتزا؟!، هر روز قهوه بخورید و ... را در بسته سلامت میزان بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، افشای مواد تشکیل دهنده محبوب‌ترین شکلات صبحانه جهان، ۷ ساعت خواب برای سوزاندن کالری دو تکه پیتزا؟!، هر روز قهوه بخورید و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را در بسته سلامت میزان بخوانید.

بهترین موادغذایی برای درمان آبریزش بینی

باشگاه خبرنگاران: عسل منجر به کاهش و تسکین گلودرد می‌شود و در درمان آبریزش بینی تاثیرخوبی دارد، در واقع عسل درمانی مشکلات و بیماری‌های رایج فصل سرما را از بین می‌برد، برای این کار کافی است تا یک قاشق چایخوری عسل را داخل یک فنجان دمنوش ریخته و میل کنید، آبنبات‌های عسلی نیز تاثیر خوبی در درمان عارضه‌های سرماخوردگی دارند به کمک آب جوش، عسل و کمی لیموترش شربت سینه تهیه و میل کنید. خردل در رفع احتقان بسیار موثر است و آبریزش بینی را نیز بهبود می‌بخشد. برای این کار کافی است تا پودر خردل و آرد را با هم مخلوط و کمی آب افزوده و خمیر تهیه کنید. کمی روغن وازلین روی قفسه سینه بمالید تا امکان سوزش احتمالی پوست را کاهش دهد، سپس خمیر را روی یک پارچه تمیز پهن کنید و روی سینه‌تان بگذارید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه باقی بماند، با خارش یا سوزش روی پوست خیلی زود خمیر را برداشته و پوست را تمیز کنید. اگر به دلیل سرماخوردگی یا آلرژی، بینی شما کیپ شده است بدنتان با سرعت بیشتری خشک می‌شود، زیرا زمانی که بینی کیپ می‌شود ما مجبور هستیم از راه دهان نفس بکشیم. در این شرایط نوشیدنی‌های داغ بسیار کمک‌کننده هستند. این نوشیدنی‌ها از چای سبز گرفته تا انواع دمنوش‌ها، آب کافی بدن را تامین و به دفع توکسین‌ها یا سموم بدن کمک می‌کنند، گرمای ناشی از این نوشیدنی‌های داغ در رفع احتقان از بینی موثر هستند و گلو را نرم می‌کنند، سوپ داغ نیز تاثیر خوبی دارد. اگر آبریزش بینی امانتان را بریده و بینی‌تان را به درد آورده است چوب میخک معجزه می‌کند، زیرا حاوی خواص ضدعفونی‌کنندگی و آرامبخشی طبیعی است، برای تهیه دم‌کرده چوب میخک و درمان آبریزش بینی یک عدد چوب میخک، مقداری دارچین، زنجبیل تازه رنده شده، یک عدد هل شکسته و یک قاشق عسل را با یک لیوان آب‌داغ دم و قبل از خواب این دمنوش را میل کنید.


علت خروپف‌های عذاب آور چیست؟!

خُرخُر در حین خواب علامت بروز بیماری‌های دیگری در بدن از قبیل: دیابت، فشار خون و نارسایی قلبی و... است. خُرخُر در خواب باعث قطع تنفس حین خواب می‌شود. در واقع وقتی قطع یا کاهش تنفس به طور مکرر ایجاد شود سبب می‌شود به طور مرتب استرس خیلی زیادی به سیستم بدن وارد شود. این افراد معمولا یک خواب عمیق را تجربه نمی‌کنند، مغز آن‌ها مرتب بیدار می‌شود. کفایت خواب آنچنانی را ندارند و معمولا صبح‌ها خسته و خواب‌آلود هستند. بسیاری از این افراد به فشار خون مقاوم به درمان مبتلا می‌شوند. دیابت تیپ ۲، آلزایمر، دمانس مغزی و ام اس نیز از بیمار‌های مرتبط با قطع تنفس در حین خواب است. همچنین ۵۰ درصد اختلالات خواب مربوط به قطع تنفس در حین خواب می‌شود و ۵۰ درصد دیگر آن به کابوس‌های شبانه و حرکات دست و پا در خواب مربوط می‌شود. بسیاری از بیماران دارای اختلال در خواب را باید به صورت مرحله‌ای بررسی و درمان کرد. یکی از روش‌ها این است که بیمار را با یک ماده بیهوشی به خواب مصنوعی می‌بریم و در اتاق عمل مانند شرایط عادی می‌خوابد، خُرخُر می‌کند، قطع تنفس پیدا می‌کند و ما محل انسداد آن را تشخیص می‌دهیم.


به این دلایل مهم هر روز قهوه بخورید

یکی از بزرگترین مزایای مصرف قهوه، خاصیت انرژی‌زایی آن است. افراد می‌توانند تا میزان ۳ فنجان قهوه در روز مصرف کنند به ویژه در زمان‌هایی که احساس خستگی، کاهش انرژی و خواب آلودگی می‌کنند. کافئین موجود در قهوه سبب افزایش سطح هوشیاری و برطرف شدن خواب آلودگی می‌شود. کارشناسان بهترین زمان برای مصرف قهوه را در اوایل روز می‌دانند و به این ترتیب فرد تا شب از انرژی کافی برای انجام فعالیت‌های مورد نظر برخوردار می‌شود. بدن انسان روزانه در حال مبارزه با رادیکال‌های آزاد و عوامل سرطان‌زا است. هر روز میلیون‌ها سلول دچار دگرگونی در ساختار می‌شوند که سیستم ایمنی بدن آن‌ها را از بین می‌برد و زمانی که قادر به انجام این کار نباشد فرد مبتلا به سرطان می‌شود. سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد به آنتی اکسیدان‌ها نیاز دارد و یکی از منابع غنی آنتی اکسیدان در دانه‌های قهوه است به همین دلیل مصرف این نوشیدنی می‌تواند در مقابله با ابتلا به سرطان مفید باشد. اما قهوه را برای این منظور باید تلخ یا با مقدار کم شکر و خامه مصرف کنید.


برای سوزاندن کالری دو تکه پیتزا چقدر باید ورزش کنیم؟

ایسنا: فست فود و غذا‌هایی که کالری بالای دارد برای سلامتی مضر هستند. این غذا‌ها کالری زیادی به بدن می‌رسانند که سوزاندن این کالری نیاز به فعالیت بدنی بالایی دارد. یکی از فست فود‌های رایج در میان مردم که کالری زیادی به بدن می‌رساند پیتزا است. برای سوزاندن کالری که تنها از خوردن دو اسلایس بزرگ پیتزا دریافت می‌شود باید میزان زیادی فعالیت داشت. برای سوزاندن این کالری می‌توان این ورزش‌ها را انجام داد؛ ۳۳ دقیقه دویدن با سرعت هشت کیلومتر بر ساعت، ۱۸ دقیقه دویدن با سرعت ۱۴ کیلومتر بر ساعت، ۸۷ دقیقه وزنه زدن با شدت متوسط، ۴۵ دقیقه حرکات درجا، ۳۸ دقیقه قایقرانی بر روی دستگاه، ۶۶ دقیقه پیاده روی با سرعت پنج کیلومتر بر ساعت، ۴۴ دقیقه شنا، ۶۶ دقیقه تایچی یا یوگا، ۴۴ دقیقه ورزش بر روی دستگاه پله، ۳۸ دقیقه دوچرخه ثابت، ۴۴ دقیقه ایروبیک، ۵۳ دقیقه بازی با کودکان، ۲۹ دقیقه بوکس، ۳۸ دقیقه تنیس، ۷ ساعت خواب.


مواد حیاتی برای بدن

عصر ایران: کلسیم احتمالا به واسطه توانایی خود در پیشگیری از پوکی استخوان شهرت دارد، اما این ماده معدنی فوایدی فراتر از تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها ارائه می‌کند. بدن برای لخته شدن خون و عملکرد عادی سیستم عصبی و عضلانی به کلسیم نیاز دارد. کلرید ماده معدنی جالب توجه‌ای است. بدن انسان برای تولید شیره‌های گوارشی به آن نیاز دارد و در مایع احاطه کننده سلول‌ها نیز در کنار سدیم قرار دارد. در حقیقت، کلرید به همراه سدیم برای کمک به تعادل مایع بدن شما کار می‌کند. منیزیم برای عملکرد‌های بیوشیمیایی که بسیاری از اعمال در بدن انسان، از جمله انقباض‌های عضلانی و تکانه‌های عصبی، را کنترل می‌کنند، ضروری است. همچنین، این ماده معدنی برای کنترل قند خون، تنظیم فشار خون، و حفظ استخوان‌هایی سالم و قوی نیاز است. فسفر برای رشد استخوان و عملکرد عادی غشا سلولی اهمیت دارد. این ماده معدنی به همراه ویتامین‌های B. کمپلکس مواد غذایی مصرفی شما را به انرژی مورد نیاز بدن برای انجام فعالیت‌های روزانه تبدیل می‌کند.


افشای مواد تشکیل دهنده محبوب‌ترین شکلات صبحانه جهان

جام جم: نوتلا حاوی فندق، پودر کاکائو، شیر خشک، روغن گیاهی، شکر، لسیتین سویا و وانیل است. این دروغ نیست و کاملا واقعیت دارد و این‌ها مواد تشکیل دهنده نوتلا هستند، اما نه در اولویت میزان استفاده شان در این ماده غذایی! نوتلا می‌خواهد شما فکر کنید که این محصول بیشتر از فندق و شکلات تشکیل شده است. اما لیست واقعی محتویات نوتلا این طوری است: شکر، روغن، فندق، پودر کاکائو، شیر خشک بدون چربی، امولوسیون کننده (لسیتین سویا)، طعم دهنده (وانیلین)، در واقع ۵۵ درصد نوتلا شکر است و روغن گیاهی موجود در آن نیز روغن پالم است که نوعی روغن نیمه جامد است. نوتلا را می‌توانیم روی نان بمالیم، چون روغن پالم این امکان را به آن می‌دهد. روغن پالم ترانس ندارد، اما هم چنان یک روغن اشباع شده است.


مواد غذایی که رگ‌های قلبتان را باز می‌کند

اسفناج یکی از بهترین سبزیجات خوراکی است، زیرا ارزان و زودپز بوده و تقریبا هرجایی پیدا می‌شود. علاوه بر آن، فیبر، آهن، فولیک اسید و پتاسیم را که هر یک به تنظیم فشارخون و افزایش سلامت قلب کمک می‌کنند، به بدن می‌رساند. این بدان معنی نیست که یک بشقاب کامل اسفناج را در هر وعده غذایی بخورید، بلکه می‌توانید آن را به غذا‌هایی که دوست دارید اضافه کنید و یا می‌توانید نصف سالاد سبزیجات روزانه خود را با اسفناج جایگزین کنید. برای گرفتن بهترین نتیجه از خوردن این غذای مفید، پیشنهاد می‌شود که حداقل دو بار در هفته آن را مصرف کنید. ماهی‌های روغنی مانند سالمون و ماهی تن دارای اسید‌های چرب امگا سه بوده و سطح کلسترول خون را تنظیم می‌کنند و همچنین ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش داده و به ترمیم آسیب دیدگی رگ‌ها و عروق کمک می‌کنند. اگرچه بیشتر افراد تصور می‌کنند که باید از چربی‌های اشباع شده گریزان باشند، اما این چربی‌ها برای یک زندگی سالم لازمند. روغن نارگیل یکی از بهترین چربی‌های اشباع شده است، زیرا باعث افزایش سلامت عروق قلبی می‌شود. واضح است که مصرف خیلی زیاد چربی می‌تواند باعث ایجاد امراض چاقی و سایر بیماری‌ها شود، اما افزودن فقط ۱۵ تا ۳۰ میلی لیتر روغن نارگیل به رژیم غذایی روزانه، اثر مثبتی در متعادل نگه داشتن سطح کلسترول خون دارد. چای سبز منبع خوبی از کاتچین است که یک عنصر شیمیایی گیاهی است و میزان کلسترولی را که بدن در طول هضم و گوارش غذا جذب می‌کند، کاهش می‌دهد. نوشیدن دو فنجان چای سبز در روز برای این منظور کافی است. علاوه بر آن، نوشیدن چای سبز به آرامش روح و جسم شما و نهایتا سلامت قلبتان کمک خواهد کرد.

 


تهیه یک نوشیدنی معجزه‌گر در ۵ دقیقه

نوشینی فراهم شده از آب سیب، چغندرقند، و هویج، به دلیل فواید فراوانی که برای مغز و بدن دارد، نوشیدنی معجزه‌گر نام گرفته است. این ترکیب را اولین بار گیاه شناسان چینی کشف و از آن برای درمان سرطان ریه و چندین بیماری دیگر استفاده کردند. فواید این نوشیدنی معجزه‌گر باعث شده است تا در سراسر چین شهرت پیدا کند. برای تهیه این نوشیدنی تنها به سیب، چغندرقند و هویج نیاز است. همه این مواد را در مخلوط کن گذاشته و آب آن‌ها را بگیرید. نگهداری این ترکیب توصیه نمی‌شود و بهتر است بلافاصله بعد از تهیه آن را مصرف کرد. خصوصا آب هویج که بعد از گذشت ۶ ساعت خراب می‌شود. از طرفی، نیازی به رعایت مقادیر دقیق برای تهیه این نوشیدنی معجزه‌گر نیست و طعم آن را میتوانید بسته به ذائقه خود با اضافه کردن هویج و سیب تغییر دهید. برای کسانیکه می‌خواهند بیشترین لذت را از نوشیدنی دریافت کنند، لازم است مواد را به مقدار مساوی با هم ترکیب کرده و در نهایت با اضافه کردن مقدار کمی آبلیمو یا زنجبیل، طعم آن را خوشایندتر کنند. لطفا از شکر استفاده نکنید!. نوشیدنی معجزه‌گر سیب، چغندر و هویج به دلیل داشتن دو نوع سبزی و یک میوه که سرشار از آنتی اکسیدان‌های حیات بخش هست، بسیار مغذی است. سیب سرشار از ویتامین‌های A. , B۱ , B۶ , C. , E. ,K همراه با مواد مغذی مانند فولات، روی، منیزیم، پتاسیم، فسفر، کلسیم، سدیم، و آهن است. هویج نیز حاوی ویتامین‌هایی مانند A. , B۱ , B۲ , B۳ , C. , E, و K. همراه با نیاسین، پانتوتنیک اسید و مینرال‌هایی مانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم، و سلنیوم است. با مصرف آب هویج، بسیار بیشتر از مصرف مستقیم آن می‌توان از فواید این سبزی بهره‌مند شد.


بدون رژیم غذایی و ورزش لاغر شوید

مجله سلامت: تایمر خود را روی ۲۰ دقیقه تنظیم و سعی کنید غذای خود را با آرامش کامل میل کنید. این یکی از بهترین عادت‌هایی است که به شما کمک می‌کند بدون داشتن یک برنامه غذایی پیچیده وزن خود را کم کنید. هر کدام از وعده‌های غذایی خود را کمتر کنید تا بتوانید از این طریق نیز به کاهش وزن مورد نظر خود دست یابید. بر اساس مطالعه‌ای که محققان دانشگاه میشیگان انجام داده‌اند، یک ساعت بیشتر خوابیدن در شب به بدن انسان کمک می‌کند در عرض یک سال ۶.۳۵ کیلوگرم وزن کم کند. این سناریو نشان می‌دهد زمانی که خواب جایگزین فعالیت‌های دیگر می‌شود (فعالیت‌هایی که در آن وقت فرد به بطالت می‌گذرد) امکان کاهش کالری دریافتی تا ۶ درصد وجود دارد. از امروز با وعده‌های غذایی خود سه نوع سبزی بخورید. افرادی که پرخور هستند می‌توانند با مصرف میوه و سبزیجات بیشتر وزن بیشتری کم کنند. فیبر بالا و محتوای آب این سبزیجات و میوه‌ها کالری کمتری دارد. آن‌ها را بدون افزودن چربی بپزید. سپس به جای این که از سس‌های پرچرب استفاده کنید، روی این مواد آب لیمو بریزید. سوپ را به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید. این ماده کالری بسیار اندکی دارد. مصرف سوپ در ابتدای وعده غذایی مصرف غذا را کندتر می‌کند و از اشتهای شما می‌کاهد. سعی کنید از سوپ کم‌سدیم، تازه و به همراه سبزیجات مختلف استفاده کنید. از خوردن سوپ‌های خامه‌ای خودداری کنید، زیرا می‌تواند چربی و کالری زیادی وارد بدن شما بکند.

  

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۹۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار شکلات تلخ شد

کاکائو نزدیک به ۱۰ هزار دلار آمریکا در هر تن در نیویورک افزایش یافت زیرا کمبود جهانی بازار را متلاطم کرده و قیمت شکلات را افزایش داده است.

به گزارش ایسنا، قیمت‌های آتی امسال بیش از دو برابر شده و به بالاترین حد خود رسیده است زیرا محصولات ضعیف در تولیدکنندگان کلیدی آفریقای غربی جهان را در مسیر سومین کسری عرضه سالانه متوالی قرار داده است.

این افزایش قیمت‌ها را در بسیاری از ماه‌های گذشته به سمت محدوده‌های بیش از حد خرید سوق داده است، اگرچه کاکائو همچنان به افزایش خود ادامه داده است.

اکنون تمرکز روی محصول آتی آفریقای غربی است که کمتر از دو برداشت سالانه است و بر اساس گزارش بلومبرگ، انتظار می‌رود که در این فصل کاهش یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توزیع بسته های معیشتی و پیتزای نذری در شاهرود
  • روش بسیار آسان برای جلوگیری از خواب آلودگی در هنگام رانندگی
  • برای باهوش‌تر شدن، این مواد غذایی را بخورید
  • مفت‌فروشی محبوب‌ترین تیمهای دنیا در اینستاگرام! / شیرجه خریداران پرسپولیس و استقلال در استخر عسل
  • رابطه شگفت‌ انگیز استراحت ضربان قلب با طول عمر
  • جمع آوری هزار و ۱۹۹ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در کرمان
  • بازار شکلات تلخ شد
  • هشدار محققان نسبت به تاثیر حذف صبحانه بر زندگی
  • مقام جهاد اسلامی: قطعنامه شورای امنیت نشان دهنده انزوای اسرائیل در جهان است
  • این روش‌های وایرال شده لاغرتان نمی‌کند، مریض‌تان می‌کند!