Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از جذابیت های نمایشگاه خودروی تهران امسال را می توان بخش مربوط به خودروهای کلاسیک آن دانست که امسال نسبت به سال گذشته با حضور خودروهای بسیار خاص جذابیت بیشتری داشته است.

به گزارش خبرنگار عصر ایران در بخشی از نمایشگاه تهران قسمتی در اختیار موسسه فرهنگی موزهای بنیاد مستضعفان قرار گرفته است که خودروها موجود در این غرفه را شاید بتوان بهترین کلاسیک های ایران که هر کدام دارای شناسنامه خاص خود هستند دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بخش خودروهایی شامل مرسدس بنز، فورد ، رولز رویس سیلور گوست، فراری365 جی آی 4 ، فیات و آلفا رومئو که هرکدام از بهترین نوع خود در ایران هستند در معرض نمایش قرار گرفته است.


عکس های  عصر ایران و توضیحاتی که در مورد هر کدام از این خودروها ارائه شده است مشاهده می کنید.

 

پنتر جی- این خودرو یک مدل منحصر به فرد لوکس GT بود که برای رقابت با بهترین های صنعت خودرو در دهه 1970 ساخته شد . سال ساخت:1972 میلادی حجم موتور : 4235-- 190 اسب بخار از این خودرو 426 خودرو ساخته شده است. رولز رویس سیلور گوست کادیلاک کروک فورد مدل A کالسکه ایی از این خودرو 159 هزار 786 عدد ساخته شده است. مرسدس بنز فراری 365 جی تی (1973-1984) از این مدل فقط 387 دستگاه تولید شد که 58 دستگاه از این خودرو فرمان راست و برای استفاده در انگلستان ساخته شد . این تعداد به دلیل ویژگی ذکر شده بسیار نایاب می باشد. تعداد سیلندر: 12 حجم موتور: 4942 سی سی قدرت موتور: 360 اسب بخار حداکثر سرعت :330 کیلومتر در ساعت فیات تیپو 519 (1922-1927) این خودرو در زمان خود خودرویی قدرتند شناخته می شد که با بهرگیری از یک موتور 6 سیلندر خطی 77 اسب بخار قدرت تولید می کرد. نکته جالب در این خودرو وسط قرار گرفتن پدال گاز و استفاده از فرمان تلسکوپی و زاپاس هایی است که در 2 طرف رکاپ رکاب خودرو قرار گرفته است. از این خودرو 2411 عدد در دنیا ساخته شده است. آلفا رومئو C6 شاید یکی از خاص ترین خودروهای موجود در این نمایشگاه را این خودرو که رولز رویس گامارگ نام دارد نامید. این خودرو از نوع کوپه دو در است که در مارس 1975 ساخته شده است. این مدل اولین رولز رویس تولیدی پس از جنگ جهانی بود که در کارخانه این شرکت طراحی نشده بود. این خودرو در هنگام ورود به بازار گرانترین خودروی تولید شده در جهان بود. قیمت این خودرو در انگلستان در سال 1975 میلادی 29 هزار 250 پوند بود که با همین قیمت یک فرد انگلیسی می توانست 5 دستگاه جگوار XJ6 و یا 26 دستگاه خودروی مینی بخرد. در هفته فقط 1 نمونه از این خودرو ساخته می شد و در مجموع 534 دستگاه از آن ساخته شد. تولید این مدل در سال 1985 متوقف گردید.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۹۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر کمتر دیده شده از پلنگ نر در منطقه حفاظت‌شده دربند مشکول + فیلم

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، در این ویدئو از حضور یک پلنگ نر در منطقه حفاظت شده در دربند مشکول را مشاهده می‌کنید.

کد خبر 845131 منبع: فارس برچسب‌ها حیوانات - حیات وحش خبر مهم محیط زیست ایران

دیگر خبرها

  • ترخیص ۲ هزار و ۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک
  • ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شد
  • تصاویر | بنز چینی گواهینامه فروش دریافت کرد
  • بنز چینی گواهینامه فروش دریافت کرد
  • سریعترین خودروهای سه سیلندر که عملکردشان شما را شگفت‌زده خواهند کرد (+عکس)
  • تصاویری تماشایی از گرانترین خانه جهان
  • حادثه رانندگی در جاده تبریز - صوفیان یک کشته و ۵ مصدوم بر جای گذاشت
  • این خودروی پرطرفدار ۵۵ میلیون تومان گران شد !
  • جنجالی ترین خودروی ۱۴۰۳؛ حواله پارس ۲۹۰ میلیون تومان!
  • تصویر کمتر دیده شده از پلنگ نر در منطقه حفاظت‌شده دربند مشکول + فیلم