Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناهید خداکرمی ، نماینده شورای شهر در ستاد مدیریت بحران در گفت و گو با خبرنگار برنا در خصوص میزان آمادگی شهر تهران برای مقابله با زلزله گفت:شهر تهران هیچ آمادگی در برابر وقوع زلزله و بحران احتمالی آن را ندارد.

خدا کرمی در ادامه با بیان اینکه مسأله مدیریت بحران تهران فقط مربوط به شهرداری نیست گفت:وزارت بهداشت و وزارت نیرو نقش بسیار مهمی در مدیریت بحران شهر تهران دارند ، ما به انجام کارهای جزیره ای عادت داریم یعنی هر وزارتخانه ای برای خودش کار می کند و هماهنگی لازم بین دستگاه های مختلف وجود ندارد، مشکلی که در کرمانشاه از نزدیک دیدیم همین مسئله عدم هماهنگی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: تا هماهنگی لازم  ایجاد نشود نمی توانیم بگوییم درصد آمادگی تهران برای مقابله با بحران چقدر است، بنابراین به نظر می رسد واقعا اگر خدا ما را دوست داشته باشد باید زلزله فعلا درتهران  نیاید تا بتوانیم به زبان و هماهنگی مشترک در مدیریت بحران برسیم.

 نماینده شورای شهر در ستاد مدیریت بحران در ادامه گفت:مشکل بعدی زیرساخت های ما است ، بحث آب، برق و گاز  و معبرهایی که بشود عبور کرد تا به زلزله زدگان رسید شرایط مناسبی ندارد و برای همین می طلبد که اگر بخواهیم برای مقابله با بحران هایی مثل زلزله آماده باشیم  از یک مدیریت بحران بین المللی الگو بگیریم، همان طور که برای فوتبال و والیبال مان می رویم کارشناس و مربی خارجی می آوریم یا خودمان می رویم ورزیده می شویم یا از آخرین تکنولوژی های ماهواره ای و آنتن دهی استفاده می کنیم در حوزه مدیریت بحران هم نمی توانیم به مدیریت فله ای که تا الان بوده استناد کنیم قطعا نیاز داریم که به سرعت و به صورت عاجل و فوری از کشورهایی مثل ژاپن یا کشورهایی که با زلزله دست و پنجه نرم می کنند و موفق هستند وارد مذاکره شویم و تکنولوژی های لازم را به کشور وارد کنیم، حتی اگر لازم است از کارشناسان و نیروی انسانی آنها استفاده کنیم تا بتوانیم یک الگوی مستند داشته باشیم،اما اینکه بخواهیم یک مدیریت بحران سنتی و کانالیزه شده در یک روند 30 ساله که به صورت آزمون و خطا بوده است را ادامه دهیم واقعا باید نگران تهران باشیم و به نظرم در شرایط فعلی هیچ کاری نمی توانیم انجام دهیم.

خدا کرمی در پایان گفت:ستاد مدیریت بحران مشکلات زیادی دارد تا جایی که حتی سوله های بحران را واگذار کرده بودند یعنی این قدر مدیریت قبلی به مسأله بحران ها بی توجه بوده است و در جریان پلاسکو دیدید که یک ساختمان را یکی دو هفته طول کشید تا جمع و جور کنند بنابراین نیاز به یک بازنگری داریم که در حال انجام است و سوله ها دارد بازپس گیری می شود اما مدیریت ما نیاز به یک مدیریت استاندارد دارد.

خبرنگار: دارا نثاری

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۰۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر نیرو:مدیریت بحران از وقوع خسارت جبران ناپذیر سیل جلوگیری کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، علی‌اکبر محرابیان صبح امروز یکشنبه در نشست مدیران ارشد صنعت آب کشور گفت: خوشبختانه سیل حادث شده روزهای گذشته در مناطق جنوب و جنوب شرقی کشور با پیش‌بینی‌های دقیق و اطلاع‌رسانی‌های به موقع، کمترین خسارات را به همراه داشت.

وزیر نیرو اهمیت پیش‌بینی‌های دقیق و به موقع شرایط جوی بر کاهش خسارات احتمالی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در صورت عدم مدیریت به موقع منابع سدها در بارش‌های سیل‌آسای هفته گذشته و عدم صدور اخطارها و هشدارهای لازم، بارش‌های رخ داده با وقوع سیل بزرگی همراه می‌شد که ظرفیت ایجاد خسارات جانی و مالی گسترده را داشت.

وی در ادامه تاکید کرد: ارائه خدمات آب و برق در شرایط ایجاد شده به خوبی تحت مدیریت و کنترل درآمد و پایش لحظه‌ای و مدیریت شرایط باید همواره مدنظر قرار گیرد تا مشکلی رخ ندهد.

وزیر نیرو با بیان اینکه بارش‌های خوبی در روزهای گذشته در نقاط مختلف کشور به ثبت رسید، افزود: بر این اساس پنج تا ۶ سد کشور سرریز شد؛ این در شرایطی است که کمترین خسارت‌های مالی و جانی در این زمینه رخ داد.

محرابیان به پیش‌بینی بارش‌های شدید در دیگر نقاط کشور از جمله استان‌های کرمان و یزد در هفته جاری اشاره کرد و اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی را مورد تاکید قرار داد.

کد خبر 6084456 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • از خط قرمز برداشت از آب‌های زیرزمینی عبور کرده‌ایم
  • عوامل بحران‌آفرین معرفی شوند
  • رئیس سازمان مدیریت بحران : از خط قرمز برداشت از آب‌ های زیرزمینی عبور کرده‌ایم
  • آمادگی دستگاه‌ های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • ۶۲ درصد جغرافیای ایران روی گسل یا در حاشیه گسل‌ها قرار دارد
  • برای مقابله با وقوع سیلاب‌ها راهی جز آبخیزداری و آبخوان‌داری وجود ندارد
  • آب، زلزله و سازه‌های ناایمن بحران‌های اصلی کشور
  • وزیر نیرو:مدیریت بحران از وقوع خسارت جبران ناپذیر سیل جلوگیری کرد