Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک محل خوب برای هیچهایک کردن، آن را امن تر و راحت تر می کند. پیدا کردن محل مناسب کاری ماهرانه است، و برخی اوقات دانستن جای مناسب نقطه قوت بزرگی است. اگر مسیرتان را می دانید، بهتراست قبل از حرکت بهترین مکان ها را در این دانشنامه یا برخی سایت های اینترنتی، مانند گوگل مپ پیدا کنید. برخی مکان های عمومی برای هیچهایک کردن یا رایگان سواری وجود دارند مانند پمپ بنزین ها، ایستگاه های اتوبوس و غیره.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مطلب تلاش می کند تا فهمی کلی در مورد این که در چه مناطقی هیچهایک کنیم، به شما ارائه دهد.

ایستگاه های اتوبوس

در برخی موارد، ایستگاه های اتوبوس تنها مکان های قانونی برای هیچهایک کردن و کوله گردی هستند. مثلاً زمانی که راننده شما را در تقاطع یک بزرگراه پیاده می کند.

نقاط قوت

- مکانی امن برای ایستادن
- مکانی امن برای توقف رانندگان
- معمولاً مکانی خشک در آب وهوای بارانی

نقاط ضعف

راننده ها ممکن است تصور کنند که شما منتظر اتوبوس هستید. شما می توانید از این اشتباه رانندگان با در دست داشتن یک تابلوی بزرگ جلوگیری کنید. در کشورهای فقیرتر، کسانی که توقف می کنند ممکن است درازای سوار کردن از شما پول بخواهند. پس باید بدانیم که در چه مناطقی هیچهایک کنیم.

پمپ بنزین ها

پمپ بنزین ها محل های مناسبی برای هیچهایک کردن هستند، مخصوصاً هنگامی که از طریق بزرگراه ها هیچهایک می کنید.

نقاط قوت

- تقریباً همیشه مکانی امن و خشک در اکثر نقشه ها، و در برخی موارد روی تابلوهایی مشخص شده اند، بنابراین می تواند در برنامه ریزی سفر ارزان  شما کمک تان کند.
- افرادی که آنجا توقف می کنند، ممکن است مسیرهای بسیار طولانی ای بروند.
- شانس بیشتر برای دیدن رانندگان کامیون ها، که معمولاً دورترین مسیرها را می روند.
- شما باید از رانندگان بخواهید تا شما را سوار کنند.
- صمیمانه رفتار کنید و همیشه از آن ها تشکر کنید، حتی اگر راننده همان مسیر را می رود ولی نمی خواهد شما را سوار کند. اگر به خاطر شنیدن "نه" ابراز ناراحتی کنید، نفر بعدی ناراحتی شما را می بیند و درنتیجه تمایل کمتری برای سوار کردنتان خواهد داشت.
- به علت اینکه خودروها سرعتشان کم است، اشاره کردن راحت خواهدبود.
- به احتمال زیاد گرم است
- معمولاً مکانی در دسترس (اما اکثراً گران و بی کیفیت) برای غذا، نوشیدنی، نقشه و سرویس بهداشتی.

نقاط ضعف

- افرادی که آنجا توقف می کنند ممکن است محلی باشند و مسافت زیادی نروند.
- اتومبیل هایی که نمی خواهند بنزین بزنند را از دست خواهیدداد.
- معمولاً دسترسی به آن ها در از مرکز شهر سخت است، بنابراین برای شروع سفر مناسب نیستند. باید حتما یاد بگیریم که در چه مناطقی هیچهایک کنیم.

خروجی ها

خروجی جاده ها به بزرگراه ها و آزادراه ها اصلی ترین مکان برای کنار زدن اتومبیل هاست. معمولاً بهترین مکان برای ایستادن کنار تابلوی عبور پیاده ممنوع است. مطمئن شوید که فضای کافی برای توقف خودرو و همچنین گذشتن سایر خودروها فراهم باشد. یک شانه (شانه خاکی) بزرگ کافی است تا یک کامیون بتواند به راحتی توقف کند. بهتر است قبل از حرکت ازطریق Google Earth و یا Google map یک محل امن برای رایگان سواری پیدا کنید. Google Maps Streetview در مکان هایی که قابل استفاده باشد، می تواند بسیار مفید واقع شود. در بسیاری از مناطق ایالات متحده، خروجی ها تنها مکان های قانونی برای هیچهایک کردن هستند. این مسئله درمورد تمامی ایالت تنسی صادق است. در بیشتر کشورهای اروپایی شما می توانید به شکل قانونی در خروجی های منتهی به بزرگراه ها هیچهایک کنید. تا زمانی که جلوی تابلوی بزرگراه ایستاده باشید. پس باید بدانیم که در چه مناطقی هیچهایک کنیم.

ایستگاه های عوارضی

در بعضی کشورها، بزرگ راه ها یا قسمتی از آن های مجانی نیستند، بنابراین در محل هایی که رانندگان توقف می کنند تا عوارض بپردازند شما می توانید یک خودرو برای رایگان سواری پیداکنید، چراکه تمام خودروهایی که توقف می کنند شما را می بینند. نوع دیگری از عوارضی ها تنها در ابتدا یا انتهای بزرگ راه ها قراردارند، در این نوع از عوارضی ها ترافیک بسیار کمتر است.

نقاط قوت

- تمامی خودروهای موجود در بزرگ راه سرعتشان را کم می کنند و می ایستند.
-  در بیشتر موارد دید بسیار خوب و فضای کافی برای توقف کردن وجوددارد.

نقاط ضعف

- در جاده هایی که ترافیک سنگین است، تنها خودروهای ردیف اول می توانند شما را ببینند (مثلاً در آزادراه هایی که از پاریس خارج می شوند)

ممکن است ورود افراد پیاده (و همچنین هیچهایکرها) ممنوع باشد. ممکن است این قانون درمورد یک جاده اعمال شود (یا نشود)، می تواند به کشوری که در آن قرادارید و یا شبکه حمل ونقل جاده ای که آن کشور عضو آن است و یا حتی به شانس شما در آن روز به خصوص بستگی داشته باشد. بعضی اوقات ممکن است کارکنان ایستگاه با پلیس تماس بگیرند و در زمانی دیگر حتی ممکن است پلیس از آنجا عبور کند و اهمیتی ندهد.

محل توقف کامیون ها

Flying J، Pilot، TA و سایر توقف گاه های کامیون ها می توانند مکان های مناسبی برای هیچهایک باشند. توقف گاه های کامیون مانند پمپ بنزین ها اغلب پر از کامیون هستند. اینجا محل خوبی برای همراه شدن با خانواده های جوان محلی ای است که در تعطیلات تابستان در حال سفر کردن هستند و یا همراه شدن با افراد مسن تری که مسیرهای طولانی را تنها طی می کنند.

نقاط قوت

- راننده کامیون ها معمولاً به مقاصد دوری می روند.
- توقف گاه های کامیون معمولاً غذای ارزان، محل خواب، دوش، اینترنت و محل استراحت دارند.
راننده کامیون ها معمولاً به شما غذا یا پول می دهند، اگر نتوانند شما را با خودشان ببرند.

نقاط ضعف

- معمولاً برخلاف قوانین این مکان ها است (اگرچه همیشه اعمال نمی شود) که از آن ها تقاضای سوار شدن کنید.
- در برخی کشورها، سوار کردن فردی دیگر، به خاطر قوانین بیمه ها، برخلاف قوانین شرکت های کامیون سازی است.

خارج از شهر

قبل و بعد از شهرها مکان خوبی برای هیچهایک کردن است. معمولاً در نقاطی که قوانین محدودیت سرعت تغییر می کند، یا مناطق اصلی تجاری و یا نقاطی که مناطق مسکونی تمام می شوند. هرجایی که خودروها بتوانند به شکلی ایمن توقف کنند

پارکینگ های بزرگ

در 90 درصد مواقع شما می توانید در پارکینگ ها خودرویی برای سوار شدن و رایگان سواری پیدا کنید.

چراغ های راهنمایی

چراغ قرمزها مکان های خوبی برای توقف هستند. تمام خودروها ایستاده اند و شما می توانید به راحتی با راننده ها ارتباط چشمی برقرار کنید و اشاره کنید که به یک رایگان سواری نیاز دارید. در بعضی مواقع برای راننده ها سخت است که کنار بزنند، مخصوصاً وقتی ترافیک سنگین است. سعی کنید محل مناسب برای توقف ایمن خودروها را تشخیص دهید. چراغ قرمزهای قبل از بزرگراه ها که فضای وسیعی در کنارشان برای ایستادن دارند، می توانند گزینه مناسبی باشند چراکه هم زمان مناسب برای توقف خودروها وجود دارد و هم فضای کافی. اگر با آن منطقه آشنایی ندارید، قبل از حرکت مکانی با این مشخصات را در Google Maps پیداکنید.

رایگان سواری در جاده

حومه شهرها، که محدودیت سرعت معمولاً حدود 60 کیلومتربرساعت است، محل مناسبی برای هیچهایک کردن است. خودروهای موجود در جاده های فرعی می توانند شما را به شهری بزرگ و یا به یک بزرگراه اصلی برسانند. در جاده های بزرگ تر که خودروها با سرعت کم از جاده های فرعی وارد آن ها می شوند، می توانید به راحتی سوار یک اتومبیل شوید. حتی جاده های ملی (نه بزرگ راه ها) هم اغلب فضای مناسبی در کنار ترافیک خودروهای در حال حرکتشان دارند، که به مسیر اضطراری یا  Mehrzweckstreifen. معروف است. در نهایت، مسیر اضطراری در بزرگراه ها هم در زمان راه بندان می تواند گزینه قابل استفاده ای باشد. در چنین مواردی استفاده از یک تابلو می تواند بسیار کارگشا باشد. اگرچه واجب است تمامی جوانب احتیاط را رعایت کنید (ما فرض می کنیم شما به اندازه کافی محتاط هستید)، و نکته دیگری که باید بدانید این است که هیچهایک کردن در بیشتر کشورهای غربی ممنوع است.

از افراد محلی محل های مناسب برای هیچهایک کردن را بپرسید

سوال کردن از افراد محلی درباره بهترین مکان های هیچهایک و رایگان سواری، می تواند تا حد زیادی در وقت شما صرفه جویی کند. حتی ممکن است آن ها خودشان شما را تا جایی برسانند. از آن ها درمورد مکان های عمومی و رایج هیچهایک کردن که در بالا به آن ها اشاره شد سوال کنید، وبپرسید آخرین بار کجا یک هیچ هایکر دیده اند. اگرچه ممکن است پاسخ های آن ها همیشه مفید و حتی صادقانه نباشد، به همین علت از چند نفر سوال کنید و جواب هایشان را باهم مقایسه کنید تا به یک دید کلی از منطقه دست یابید.

پیاده شدن از خودرو

اگر بعد از پیاده شدن از خودرو و رایگان سواری قصد دارید سریعاً سوار خودرویی دیگر شوید، قبل از خداحافظی با راننده مطمئن شوید نزدیک یک محل مناسب برای هیچ هایکینگ هستید. سعی کنید محل مناسب را خودتان با نگاه کردن از پنجره خودرو انتخاب کنید، بااینکه آن ها می خواهند کمک کنند، اما توصیه های آن ها ممکن است بسیار مفید و یا به شدت به دردنخور باشد. ارزش ندارد این ریسک را بکنید. شما ممکن است به راحتی چندین ساعت را به خاطر اشتباهاتی نظیر ایستادن در جاده ای اشتباه و یا در جهتی اشتباه از دست بدهید. مطمئن شوید که دقیقاً می دانید در کدام جاده باید باشید، و مرتباً نقشه و تابلوها را چک کنید تا از جایی که هستید مطمئن شوید و بدانید که کجا باید از خودرو پیاده ‍ شوید. این نکته در مواقعی که از شهری به شهر دیگر سفر می کنید بسیار مهم است.

منبع: مجله همگردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۰۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف چوب قاچاق در آوج

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین؛ خلیل ویسی اظهار کرد: ماموران یگان امداد شهرستان حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی این شهرستان، به یک دستگاه وانت نیسان حامل چوب جنگلی مشکوک و دستور توقف آنها را صادر کردند.

وی افزود: پس از توقف این خودرو و در بازرسی از آن دو تن چوب جنگلی قاچاق که فاقد هرگونه مجوز مثبته از اداره جنگلبانی بود کشف و یک نفر در این خصوص دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان آوج با اشاره به اینکه ارزش ریالی محموله توقیف شده حدود ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: متهمان با تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضائی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به حملات هوایی شب گذشته رژیم صهیونیستی به سوریه
  • «شریعت هرندی»؛ عالمی متبحر در ادبیات عرب و فقه و اصول
  • جنگ انتخاباتی در اردوگاه اصولگرایان به روایت رسانه دولت /جریان های نوظهور اصولگرا را چه کسانی لیدری کردند؟
  • (ویدئو) مکان ممنوعه‌ای در تخت‌جمشید که مردم برای اولین بار آن را دیدند!
  • حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق
  • کشف چوب قاچاق در آوج
  • مکان های دیدنی لرستان که نباید از دست بدهید+فیلم
  • شش هزارو ۲۲۰ هزار مسافر در سیستان و بلوچستان متعهد به بهبود رفتار‌های ترافیکی شدند
  • جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه
  • شریعتی: پایگاه رأی قالیباف در انتخابات شرکت نکرد/ اگر شورای نگهبان و رئیسی بیعت کنند، اصول‌گرایان هم در انتخابات بعدی رای نمی دهند