Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-19@02:01:04 GMT

زلزله کرمانشاه محور وحدت و تجلی مهرورزی + تصاویر

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۶۱۰۱۳

زلزله کرمانشاه محور وحدت و تجلی مهرورزی + تصاویر

کرمانشاه وادی لرزان شده از گهواره زمینی ست که صدای زجه کودکانش گوش فلک را کر می نماید. خردسالانی که هنوز چند بهاری از زندگی شان نگذشته، خزان زندگی را در نبود پدر و مادرانی تجربه می کنند که فی الحال در زیر خروارهایی از خاک دفن گشته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از چهارفصل؛ بغض زمین ترکید و آسمان تاریک شد تا مردمان این سرزمین دل به تقدیر و مشیت الهی بسپارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان دیگر صدای لالایی مادرانه کودکان اسیر شده و محروم شده از مهر مادری به نجوا نمی نشیند و آفتاب گرمی بخش پدر بر کلبه محبت نمی تابد.

کودکانی که سرگردان و حیران از چرخ روزگار در بدترین موقع سال از زندگی شان، دلتنگی هایشان با سوز سرما پیوند می خورد.

اینجا کرمانشاه وادی لرزان شده از گهواره زمینی  ست که صدای زجه کودکانش گوش فلک را کر می نماید. خردسالانی که هنوز چند بهاری از زندگی شان نگذشته، خزان زندگی را در نبود پدر و مادرانی تجربه می کنند که فی الحال در زیر خروارهایی از خاک مدفون گشته اند.

هنوز در پشت پرچین جاده انتظار دیدگانی به آرزو نشسته اند تا بوی دامان پرملاطفت مادر را استشمام کنند و یا در این ره آورد آغوش گرم پدر را لمس نمایند.

محروم ماندن این طفلان صغیر و افتاده در دامان سرد خاک داستان طوفان و گردبادی را می سراید که تمامی دلخوشی هایشان را به یک جا ربوده است.

دختران صاحب درد و پسران وامانده از صراط مهرورزی در اول راه زندگی به کدامین سرنوشت دل ببندند که به آینده پرفراز و نشیب امیدوار گردند؟

در دنیای پرهیاهوی این نونهالان دیگر زندگی معنا ندارد و طلوع آفتاب از پشت چادرهای کپری شان گرمی نمی پذیرد.

اینجا کشتی زندگی شکسته و تکه های آن با سرنشینی  از این جماعت خردسال، پیر و فرتوت در دریای پر التهاب غوطه ورند.

 آخرین امید شان را به ساحلی دور و دراز و فرط شده از دل دریا بسته اند که شاید باز بر روی موج سواری دریای خشمگین رنگ ببازد.

انتهای پیام /

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۱۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز گشت‌های نوروزی و رصد و نظارت ۱۰۰ تیم گشتی محسوس و نامحسوس

عبدالحسین زارع رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت : طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ پلیس راه کرمانشاه همزمان با سراسر کشور از روز گذشته ۲۴ اسفند آغاز و تا ۱۴ فروردین ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به تغییر الگوی سفر در تعطیلات نوروزی پیش‌رو به دلیل همزمانی با ماه مبارک رمضان پیش‌بینی می‌شود هم‌وطنان سفر‌های خود را به عصر و شب انتقال دهند.

رئیس‌پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: تاریکی هوا محدودیت‌هایی را به همراه دارد که ریسک وقوع حوادث را افزایش می‌دهد که محدودیت کاهش دید یکی از اصلی‌ترین موضوعات است.

وی ادامه داد: تقاضا داریم هم‌وطنان سفر‌های خود را به ساعات پایانی روز منتقل نکنند و حتماً در ایستگاه‌ها و توقفگاه‌های بین‌راهی استراحت کافی و لازم را داشته باشند، زیرا خستگی و خواب‌آلودگی از موارد مهم وقوع تصادفات رانندگی در این تعطیلات است.

سرهنگ زارع یادآور شد: به مسافران توصیه می‌کنیم حتماً رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را در سفر‌های خود اعمال کنند و از سرعت غیرمجاز، عدم رعایت فاصله طولی، سبقت غیرمجاز و سایر تخلفات پرهیز کنند تا از وقوع حوادث جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: مسافران می‌توانند پیش از آغاز سفر برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها با سامانه ۱۴۱ تماس حاصل کرده و از شرایط جاده‌ها آگاهی پیدا کنند.

رئیس‌پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به آمادگی تمام نیرو‌های پلیس‌راه عنوان کرد: بیش از ۱۰۰ تیم گشت محسوس و نامحسوس در محور‌های مواصلاتی استان کرمانشاه حضور دارند و قطعاً با تخلفات حادثه‌ساز برخورد خواهند کرد.

رئیس‌پلیس راه استان کرمانشاه گفت: نیرو‌های پلیس‌راه استان در محور‌های پرتردد و پرحادثه مانند جاده‌های اورامانات، کرمانشاه به کنگاور و کرمانشاه به اسلام‌آبادغرب حضور ویژه خواهند داشت .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کرمانشاه در مسیر ثبت ۲۰ خوراک ویژه دیگر خود
  • بسیاری از مولفه های وحدت در ماه مبارک رمضان تجلی پیدا خواهد کرد
  • آغاز طرح نوروزی پلیس راه از ۲۴ اسفند
  • آماده سازی محور‌های مواصلاتی کرمانشاه برای تردد مسافران نوروزی
  • طراحی لرزه‌ای بهینه سازه‌ها با بررسی پاسخ لرزه‌ای
  • طراحی لرزه‌ای بهینه سازه‌ها با بررسی دقیق‌تر پاسخ لرزه‌ای
  • آغاز گشت‌های نوروزی و رصد و نظارت ۱۰۰ تیم گشتی محسوس و نامحسوس
  • عادی سازی هولناک جنایت در «منطقه مورد علاقه»/ قطاری از ایستگاهِ تاریخ برمی‌گردد
  • ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به ۷۰۰ نفر در اردوی جهادی طرح سنجش سلامت مهرورزی
  • ثبت لرزه‌های متعدد در استان کرمان و هرمزگان/تازه آباد استان کرمانشاه با زمینلره‌ ۴.۲ لرزید