Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@00:03:09 GMT

طرز تهیه سوپ لیمو و مرغ

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۶۱۵۷۱

طرز تهیه سوپ لیمو و مرغ

سوپی که در خانه درست می کنید همیشه از نمونه هایی که به صورت نیمه آماده و کنسرو شده فروخته می شود بهتر و سالمتر است و اما این سوپ علاوه بر اینکه بسیار سالم است بعد از امتحان کردنش باعث می شود دیگر هیچگاه به سمت سوپ های آماده نروید.

شاید با خود بگویید چنین سوپ هایی فقط به درد زمانی می خورد که سرما خورده هستید اما باید بگویم این سوپ حتی وقتی مریض نیستید هم می تواند به پیشگیری از بیماری های فصل سرما کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سوپ حاوی سبزیجات بسیاری مانند هویج، اسفناج، شوید و تره است بنابراین مقدار زیادی مواد مغذی را وارد بدنتان می کند بعلاوه اینکه سبزیجات سرشار از فیبر نیز هستند. مرغ نیز یکی از منابع عالی پروتئین است و در کنار فیبر کمک می کند انرژی پایدار داشته باشید. از دیگر منابع افزایش پروتئین این سوپ تخم مرغ است که در این دستور به کار رفته است.

مواد لازم برای تهیه سوپ لیمو و مرغ :

روغن زیتون اکسترا  یک قاشق غذاخوری  سیر خرد شده  5 حبه   هویج خرد شده  3 عدد متوسط  تره خرد شده 1 عدد بزرگ  آب مرغ کم نمک 10 فنجان برنج دو سوم فنجان آب لیمو تازه ( از دو عدد لیمو بزرگ ) یک دوم فنجان تخم مرغ بزرگ 2 عدد شوید تازه خرد شده یک قاشق غذاخوری اسفناج بدون ساقه 4 فنجان گوشت مرغ خرد شده به قطعات کوچک 400 گرم نمک 2 قاشق چایخوری فلفل سیاه برای زمان سرو ( اختیاری ) مقداری

 دستور تهیه سوپ لیمو و مرغ به همراه اسفناج و شوید :

روغن را در یک قابلمه بزرگ روی شعله متوسط حرارت دهید. سیر، هویج و تره را به قابلمه اضافه کنید.

به مدت 10 دقیقه بپزید و مرتب همشان بزنید تا زمانی که سبزیجات نرم شوند و عطرشان درآید.

آب مرغ را به سبزیجات اضافه کنید و درجه حرارت را تا متوسط رو به بالا افزایش دهید. آب مرغ را به جوش بیاورید.

برنج را اضافه کنید و حرارت را تا متوسط رو به پایین کم کنید.

به مدت 20 دقیقه یا تا زمانی که برنج درست شود اجازه دهید به پختن ادامه دهد و گاهی نیز محتویات قابلمه را هم بزنید.

در یک کاسه متوسط لیمو و تخم مرغ را بهم بزنید.

به آرامی یک فنجان از آب مرغ داغ را داخل میکس لیمو و تخم مرغ بریزید، خوب بهم بزنید و سپس کاسه را در قابلمه خالی کنید. شوید، اسفناج، مرغ و نمک را اضافه کنید.

اجازه دهید 10 دقیقه روی شعله بماند تا اسفناج ها نرم شوند و سوپ دوباره گرم شود.

اگر دوست داشتید روی سوپ فلفل سیاه بریزید و سپس سرو کنید.

منبع: کرمانی

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۱۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محجوبی در ارتباط زنده با خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: در سال آبی جاری یعنی از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تا امروز، ۱۰۴ میلی متر بارندگی در سطح استان یزد داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳/۵ درصد و نسبت به متوسط دوره آماری بلندمدت ۲۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: این در حالی است که متوسط بارندگی کشور ۱۹۰ میلی متر بوده و استان یزد به لحاظ بارندگی رتبه ۲۸ را در بین ۳۱ استان داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد ادامه داد: تفت با ۲۴۱ میلی متر و بافق با ۶۱ میلی متر بیشترین و کمترین بارندگی را به خود اختصاص داده اند. بیشترین آمار بارندگی در ایستگاه منشاد با ۳۷۵ میلی متر ثبت شده و کمترین میزان نیز مرتبط به بافق بوده است.

محجوبی با اشاره به تاثیر بارش باران بر کاهش برداشت از سفره‌های زیرزمینی تصریح کرد: این بارش‌ها سبب پر شدن چشمه‌ها و قنوات می‌شود، اما نباید انتظار داشت که سبب بالا آمدن دائمی سطح آب می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت آپارتمان در چیتگر چقدر است؟
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • سوالات عجیب گوگل هنگام مصاحبه کاری
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • سوالات عجیب گوگل هنگام استخدام کارکنان خود
  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ | باورهای اشتباه مردم درباره آبلیموهای سنتی
  • لعاب دار کردن قورمه سبزی ؛ اندازه دقیق سبزی قورمه برای یک کیلوگرم چقدر است؟ | ترفندهای خوشمزه تر شدن قورمه سبزی
  • نقدینگی تا کجا رشد خواهد کرد؟