Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

«برای این‌که سیاست‌‌گذاری‌ها و برنامه‌های سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل جاده‌ای با شکست مواجه نشود باید از ایجاد شرکت‌های خصوصی و هرمی و تعاونی‌های خانوادگی جلوگیری کرد.»

به گزارش تین‌نیوز، این مطلب را یک فعال صنفی بخش بار جاده‌ای در گروهی تلگرامی «علم و عمل کامیون‌داران» که اعضای آن را فعالان بخش بار جاده‌ای تشکیل می‌دهند، مطرح کرد و افزود: متناسب نبودن عرضه و تقاضا در بازار حمل‌و‌نقل و ورود خوروهایی با بازدهی پایین این شغل را به مرز سقوط و نابودی کشانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از نظر یکی دیگر از اعضای این گروه، در صورتی که انجمن‌های صنفی مرتبط با این حرفه کارآمد بوده و  افرادی که به عضویت این انجمن‌ها انتخاب می‌شوند به طور کامل از مشکلات این صنف مطلع و در رفع مشکلات قاطعیت داشته باشند و کرسی کانون یا انجمن را دائم قلمداد نکنند و اجازه دهند افراد جدید وارد انجمن شوند، موفقیت سیاست‌ها و برنامه‌های سرمایه‌گذاری در این بخش ممکن خواهد بود.

به گفته وی یکی دیگر از راهکارهای موفقیت سیاست‌ها و برنامه‌های سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل جاده‌ای، نظرخواهی از کاربران این بخش برای رفع مشکلات است چرا که به اعتقاد او ممکن است تجربه رانندگان بیشتر کاراریی داشته باشد.

این فعال بخش بار جاده‌ای تشکیل وزارت حمل‌ونقل در کشور را نیز موجب برطرف شدن رکود و مشکلات این صنف دانست و تاکید کرد: نباید از نظر دور داشت که باز بودن دروازه حمل‌ونقل جاده‌ای برای ورود افراد مختلف که شغل اصلی آنها رانندگی نیست نیز به مشکلات می‌افزاید.

یکی دیگر از اعضای این گروه نیز گفت: مشکل معمولاً در دامنه تحقیقات و بررسی‌های اولیه و مطالعات فاز صفر است، به این معنی که بروز عینی مشکلات یقینا معلول یک سری از علت‌ها هستند ، دولت‌ها و مدیریت بدون توجه به علت‌های بروز مشکل جهت برطرف کردن همان مشکل اقداماتی را انجام می‌هند،  بنابراین نتیجه انچه که باید نمی‌شود.

وی در این مورد به ماده 160 برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و افزود: این ماده به منظور ایجاد شرکت‌های حمل‌ونقل توانمند مجوز واردات کامیون دست دوم به کشور صادر شد اما نتیجه این شد که 20 هزار خودرو که سند به نام شرکت بود به دست تک واحدی رسیده است و...حال آن‌که ایجاد شرکت‌های توانمند بدون فعالیت اقتصادی سود ده و مستمر امکان پذیر نیست.

یکی دیگر از فعالان این حوزه نیز اظهار داشت: تعدد برنامه‌های در حال  اجرا و گذار این صنعت از سنتی به علمی شدن و مطابقت دادن این صنعت با کشورهای پیشرفته دنیا بدون زیرساخت لازم و عدم آموزش و آگاهی  بخشی که درحقیقت فرهنگ سازی نامیده می‌شود یکی از دلایل شکست سیاست‌‌گذاری‌ها در این بخش است.

وی تاکید کرد: تغییر سیستم خودمالکی به شرکت‌مالکی با تداخل برنامه‌هایی چون بازارگاه الکترونیک همخوانی ندارد که متاسفانه هر دومورد دارد با هم به پیش می‌رود و این تضاد فاحش باعث سردرگمی این صنعت شده است.

وی برچیده شدن سیستم نوبت‌دهی و سالن‌های اعلان‌بار فیزیکی بدون جایگزین کردن یک سیستم منسجم الکترونیکی و فراگیر  را نیز یکی دیگر از دلایل تضعیف بخش حمل‌ونقل جاده‌ای دانست.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۱۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    علی مدقالچی معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تمام تلاش همکاران راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای استان تأمین مایحتاج اساسی مردم است، افزود: این میزان کالای جابه‌جا شده در سال گذشته در قالب ۴۱ هزار سفر و اعزام ۱۳ هزار و ۱۸۰ دستگاه ناوگان باری به بندر امام خمینی (ره) انجام گرفته که از نظر تعداد سفر انجام شده در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت زمان سال گذشته خود روند افزایشی بوده؛ اما از نظر تعداد اعزام ناوگان باری روند کاهشی بوده است.

وی در خصوص تخلفات انجام شده در ۱۲ ماهه سال گذشته نیز تصریح‌کرد: در این مدت تعداد ۲۳۸ فقره تخلف طی گشت‌های کنترل دروازه‌ای و بررسی بارنامه‌های صادره به کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل معرفی شد و از این تعداد تخلف ۱۱۷ شرکت مربوط به صدور بارنامه‌های صوری بوده است.

 

این مقام مسئول اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ۷۴۱ نفر راننده و ۳۴۷ دستگاه ناوگان باری بنا به تخلفات مختلف از جمله حمل بار بدون اخذ بارنامه توسط همکاران اداره حمل‌ونقل کالا به کمیسیون‌های ماده ۱۱ و۱۴ معرفی شدند.

 

 

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • واژگونی سه خودرو شوتی در جاده یاسوج - اصفهان | سه راننده جان باختند + فیلم
  • ◄ استخدام فوری 10 هزار راننده با فراخوان سازمان راهداری و نکات مهمی درباره آن
  • ◄ قتل یک راننده کامیون توسط اشرار مسلح
  • جابه‌جایی ۹ میلیون تن کالا توسط ناوگان باری کردستان
  • کسب رتبه اول توسط مرکز مدیریت راه های استان یزد در ارزیابی عملکرد
  • چشم‌انداز گلستان؛ دروازه اوراسیا
  • رکود جدید در حمل ونقل ترانزیت جاده‌ای ثبت شد
  • افزایش ۴۶ درصدی جابه‌جایی مسافر از طریق پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر بطول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری