Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار سمنان گفت: برنامه‌های فرهنگی برای ترویج ازدواج سالم و کاهش آمار طلاق در استان سمنان اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمدرضا خباز پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ازدواج سالم شرط نخست برای کاهش آمار طلاق است اما امروزه این مسئله مهم در جامعه کمرنگ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر لزوم بافرهنگ سازی در خصوص ازدواج سالم بیان کرد: این مسئله باید به‌صورت تدریجی در جامعه اصلاح شود و با آموزش‌های ویژه سبک زندگی اسلامی آمار طلاق را کاهش دهیم.

استاندار سمنان با اشاره به هجمه‌های متعدد دشمنان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: استفاده درست از فضای مجازی و کاربردهای علمی آن مانعی ندارد اما باید از عضویت در کانال‌ها و گروه‌های ضد اسلامی پرهیز کرد چراکه نفوذ تأثیرگذاری آن برای روی خانواده‌های ایرانی پیامدهای منفی دارد.

وی از اجرای طرح ملی همسان گزینی در سراسر کشور خبر داد و تصریح کرد: این طرح برای ترویج ازدواج و سبک زندگی اسلامی در حال اجرا است و تاکنون بالغ‌بر 40 هزار نفر در سایت تبیان ثبت‌نام کرده‌اند که با معرفی 17 هزار نفر زمینه ازدواج 2 هزار نفر فراهم‌شده است.

خباز درباره پیشینه این طرح اذعان کرد: سایت تبیان با پیشینه 12 ساله دارای جامعه کاربری وسیع و گسترده‌ای است که جوانان مجرد در سن ازدواج بخش عظیمی از این جامعه را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: مسئله مهم و خطیر ازدواج جوانان و استفاده از بستر مناسبی که فناوری اطلاعات می‌تواند در اختیار این امر قرار دهد سبب شد که سایت تبیان از همان بدو تشکیل با رویکردی نوین و نگاهی تازه در امر ازدواج وارد شود.

استاندار سمنان تأکید کرد: تقویت و معرفی این سایت باید در دستور کار مسئولان فرهنگی استان سمنان قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

R41366/P1336/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۲۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم

استاندار کرمانشاه گفت: ایجاد فضای صلح و آرامش در جامعه نیازمند قرار گرفتن مجموعه‌ای از عوامل در کنار هم است، یکی از این عوامل فراهم کردن زمینه زندگی خوب برای شهروندان است که در این زمینه دستگاه‌های اجرایی و مسئولان باید برنامه‌هایی داشته باشند و وظایف خود را به درستی انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی امروز _ چهارشنبه بیست و نهم فروردین _ در همایش ستاد ملی صبر استان کرمانشاه با بیان اینکه ایجاد فضای صلح و آرامش در جامعه نیازمند قرار گرفتن مجموعه‌ای از عوامل در کنار هم است، اظهار کرد: یکی از این عوامل فراهم کردن زمینه زندگی خوب برای شهروندان است که در این زمینه دستگاه‌های اجرایی و مسئولان باید برنامه‌هایی داشته باشند و وظایف خود را به درستی انجام دهند تا مردم زندگی بهتری را تجربه کنند.

وی ترویج فرهنگ صبر، خویشتنداری و مدارا را از دیگر عوامل ایجاد فضای صلح و سازش در جامعه دانست و افزود: در این زمینه فعالان مردمی می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: فعالان مردمی که برای ترویج فرهنگ صبر و صلح در جامعه تلاش می‌کنند، باید در دو حوزه از جمله پیشگیری از اختلاف در بین مردم و حل اختلافات به وجود آمده تلاش داشته باشند.

صحرایی با بیان اینکه قرآن کریم و روایات دینی نیز بارها مردم را به صبور بودن دعوت کرده است، ادامه داد: زمانی که میزان آستانه تحمل و صبر مردم بالا برود، اگر فردی دچار حادثه ناگوار و ناخوشایندی شود، راحت‌تر با آن موضوع کنار می‌آید.

وی تاکید کرد: امروزه در بسیاری از مسائل مانند فرهنگ ترافیک، فرهنگ همسایگی، آپارتمان نشینی، مسائل مربوط به ارث، مالکیت زمین‌های کشاورزی در روستاها رفتارهایی را می‌بینیم که منجر به بروز اختلافات و گاهی تشکیل پرونده‌های قضائی می‌شود که در این زمینه اگر فرهنگ خویشتنداری و مدارا را ترویج دهیم، بسیاری از اختلافات و پرونده‌ها شکل نمی‌گیرد.

استاندار کرمانشاه گفت: در استانی همچون کرمانشاه با وجود تنوع فرهنگی، قومی و مذهبی زیادی که وجود دارد، مقدمات فکری، فرهنگی و اخلاقی خوبی برای زندگی برادرانه فراهم شده است و مفتخر هستیم در سرزمینی زندگی می‌کنیم که مردم آن به پهلوانی و صفات پسندیده دیگر معروف هستند.

صحرایی ادامه داد: باید این خصلت‌ها را حفظ کنیم، آن‌ها را پرورش دهیم و به نحوی رفتار کنیم که زندگی فرزندان ما با این ویژگی‌ها مأنوس شود.

کد خبر 745621

دیگر خبرها

  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • تولید محتوای مناسب و اثرگذار در حوزه عفاف و حجاب ضروری است
  • راهکارهای علمی و درست برای کاهش وزن
  • چیزی کم ندارم فقط به دنبال همدم بودم ! | انگار جای زن و مرد در زندگی ما عوض شده است
  • داستان غم‌انگیز زنی که تنها همدم می‌خواست اما همسرش به دنبال پولش بود
  • ازدواج‌های صوری برای دریفات وام ازدواج!
  • شکست کامل قانون فرزندآوری با آن همه بودجه و اصرار | نرخ فرزندآوری سال ١۴٠٢چطور شد؟
  • روند افزایشی آمار ازدواج در گچساران
  • حجاب معرف هویت اسلامی جامعه است
  • آمار طلاق در شهرستان گچساران کاهش پنج درصدی داشته است