Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:49:22 GMT

انجام 75 عمل جراحی در مناطق‌زلزله‌زده کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۶۲۳۰۲

انجام 75 عمل جراحی در مناطق‌زلزله‌زده کرمانشاه

از زمان استقرار کامل بیمارستان صحرایی کوثر در مناطق زلزله‌زده، مراجعین اورژانس 1500 مورد، عمل جراحی 75 مورد، ویزیت در منزل 150 خانواده، آزمایشگاه 720 مورد، تصویربرداری 1020 مورد، داروخانه 2860 نسخه، پانسمان 158 مورد، ویزیت تخصصی متخصصین قلب، ارتوپدی، جراحی، و زنان زایمان 1120 مورد بوده و خدمات درمانی همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، «بیمارستان صحرایی کوثر» وابسته به بیمارستان فوق تخصصی شهید آیت‌الله محلاتی تبریز که جزو بیمارستان‌های عالی درجه یک کشور است، با تجهیزات، امکانات، نیروهای تخصصی و فوق تخصصی در مناطق زلزله‌زده‌ی کرمانشاه مستقر شده و به ارائه‌ی خدمات پزشکی به مردم زلزله‌زده این منطقه می‌پردازد. 
  
بیمارستان صحرایی کوثر طبق ماموریت ابلاغی از طرف فرماندهی بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در راستای ارائه خدمات درمانی به زلزله زدگان و آسیب دیدگان استان کرمانشاه در 23 آبان ماه، با 32 تخت و با قابلیت افزایش تا 64 تخت و 95 نفر تعداد نیروی انسانی مشتمل بر 17 پزشک متخصص در تخصص‌های ارتوپدی، جراح عمومی، ارولوژی، زنان مامایی، طب اورژانس، بیهوشی، داخلی، فوق تخصص گوارش، فوق تخصص ریه، دندان پزشکی، متخصص رادیولوژی، داروساز و آزمایشگاه، 10 پزشک عمومی، 45 نفر پیراپزشک و 23 نفر اداری پشتیبانی، یک ست کامل بیمارستان صحرایی شامل اتاق عمل، اورژانس، بخش‌های بستری، درمانگاه عمومی، درمانگاه‌های تخصصی، آزمایشگاه و تصویربرداری به ارائه خدمات پزشکی در منطقه ازگله‌ی کرمانشاه مستقر و به ارائه خدمات پزشکی پرداخت. 
  
با دستور ثانویه، سازه‌های این بیمارستان صحرایی در تاریخ 25 آبان ماه، در کمترین زمان ممکن از منطقه ازگل جمع‌آوری و ست‌های بیمارستان در بخش کوئیک مجید جهت خدمت رسانی به زلزله‌زدگان این منطقه مستقر و به ارائه خدمات پزشکی پرداخت و با توجه به وضعیت منطقه و سوگواری تعدادی از اهالی که امکان مراجعه به محل بیمارستان را نداشتند با اقدام ابتکاری، ضمن تجهیز سه اکیپ آمبولانسی جهت ویزیت سیار مشتمل بر پزشک، پرستار و روانشناس و به انضمام داروهای موردنیاز، اقدام به ارائه خدمات درمانی در چادرها کرده و در صورت لزوم بیماران به محل بیمارستان منتقل شدند. 
  
همچنین  آموزش‌هایی چون، آموزش عمومی مردم منطقه برای استفاده از داروی پرمترین برای از بین بردن شپش، آموزش عمومی  منطقه برای استفاده از آهک در حمام و آبرفت ها و محل دفن اجساد احشام و ...، آموزش عمومی مردم منطقه برایCPR، آموزش عمومی مردم منطقه برای استفاده از پودر کلر برای آب‌های شرب، جمع‌آوری زباله‌ها به صورت بهداشتی و مشاوره‌های روانی در مجموع برای 8350 نفرارائه شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۲۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالگرد اورژانس قم دوبار به پرواز درآمد

بنابر اعلام اورژانس ۱۱۵ قم،در پی دو حادثه که نیاز بود، مصدوم به سرعت به بیمارستان منتقل شود، بالگرد اورژانس قم دوبار به پرواز درآمد و مصدومان را منتقل کرد.

 حادثه اول مربوط به واژگونی موتور سیکلت در شهرستان کهک سه راهی روستای قبادبزن بود که ابتدا خودرو اورژانس اعزام و درخواست بالگرد کرد.

 این حادثه چهار مصدوم داشت که دو نفر آنها کودک بودند که لعد از انجام خدمات اولیه درمانی به بیمارستان منتقل شدند.

 حادثه دوم مربوط به سقوط از ارتفاع به درون استخر بود که در روستای خاوه اتفاق افتاد که کارشناسان اورژانس خدمات رسانی درمانی اولیه را انجام و پس از آن توسط بالگرد اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بالگرد اورژانس قم دوبار به پرواز درآمد
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان
  • بهره مندی بیش از ۹۰ روستا در مناطق شرقی کرمانشاه از آب شرب خانگی
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی