Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، همزمان با سالروز آغاز امامت منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان(عج)، مراسم جشنی با حضور کارکنان مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد صابریان، مدیر مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان در این مراسم ضمن تبریک آغاز امامت حضرت مهدی(عج) در سخنانی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های جامعه مهدوی دغدغه‌مند بودن نسبت به حقایق مذهب و مباحث اعتقادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتظر واقعی اگر نسبت به مسائل ضروری اعتقادی بی‌اطلاع باشد در فتنه‌ها و شبهات دوام نخواهد آورد و از صراط مستقیم منحرف خواهد شد.
وی افزود: ما در نماز شبانه مکلف هستیم که روزی 10 بار سوره حمد را بخوانیم که در این سوره باعظمت که بی‌دلیل ام‌الکتاب نامیده نشده است؛ علاوه بر تبیین مسائل مهم اعتقادی چون توحید و معاد به حقیقت تولی و تبری اشاره شده است. هر بنده‌ای مکلف است که آیه «اهدنا صراط المستقیم» را بخواند و هرگز این واجب الهی از او ساقط نمی‌شود، حتی اگر تمام بدن مصدوم شود باید در وقت نماز با اشاره پلک نماز را بخواند و از خداوند کریم درخواست کند که به صراط مستقیم هدایت شود. می‌توان گفت اصلی‌ترین و محوری‌ترین دعایی که انسان باید از خدا بخواهد همین حقیقت است.
این محقق و پژوهشگر علوم و معارف اسلامی ادامه داد: بر اساس آیات و روایات مستند مراد از «صراط المستقیم» یعنی حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب(ع) که هر کسی از خط ولایت امام علی(ع) فاصله بگیرد به همان اندازه از صراط مستقیم فاصله گرفته است.
حجت‌الاسلام صابریان بیان کرد: همچنین در نماز از خدا درخواست می‌شود که انسان جزء مغضوب علیهم و ضالین (یعنی کسانی که خداوند بر آنها غضب فرموده و گمراهان) نباشیم و این حقیقت تبری است که از غضب‌شدگان و گمراهان برائت می‌جوییم.
وی افزود: توجه به سیر تاریخی مذهب و حقایق دینی و شناخت انحرافات و شاخه‌های انحرافی دین و توجه به این نکته که غضب‌شدگان واقعی و گمراهان حقیقی چه کسانی هستند از ضروری‌ترین مسائلی است که بدون افراط و تفریط  باید به آن پرداخت.
صابریان با بیان اینکه باید تلاش کنیم فرزندان ما نسبت به مسائل اعتقادی رشد داشته باشند، تصریح کرد: متأسفانه این بُعد اعتقادی در میان فرزندان امروز رشد چندانی نداشته است و لذا باید تلاش کنیم آنان را با معارف اهل بیت(ع) و نکات مهم اعتقادی خصوصاً مسئله بسیار مهم امامت  بیش از پیش آشنا کنیم.
مدیر مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان تأکید کرد: اگر ما مبانی اعتقادی را در خودمان و نسل‌مان تقویت نکنیم سر بزنگاه خواهیم لرزید و استواری در دین نخواهیم داشت.
وی دشمن‌شناسی را یکی دیگر از مهمترین رسالت‌های مسلمانان به‌ویژه شیعیان برشمرد و یادآور شد: دغدغه امروز ما باید شناسایی دشمنان و دوستان باشد، اگر توانستیم این مهم را از یکدیگر تمیز بدهیم بدون تردید می‌توانیم در برابر هجمه عظیمی که جهان تشیع را دربرگرفته است ایستادگی کنیم و نسبت به شبهاتی که در فضای مجازی صورت می‌گیرد، مسلح باشیم ولی اگر چنین اتفاقی صورت نگیرد، در ثابت قدم بودن دین و مذهب دچار تشکیک خواهیم شد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۳۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوشبختانه همه شاخصه‌های تورم کاهشی است | تورم ماهانه در بهمن ماه چقدر بود؟

به گزارش همشهری آنلاین، سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در پنجمین نشست رمضانی خود بعد از ظهر یکشنبه با جمعی از «علما و روحانیون حوزه‌های علمیه، ائمه جماعات و نخبگان جامعه روحانیت» به گفتگو نشست.

وی در این نشست، صاحبان فکر و اندیشه و استعدادهای برتر را سرمایه‌ای ارزشمند برای کشور دانست و افزود: دولت همواره حوزه‌های علمیه را به عنوان اتاق‌های اندیشه‌ورزی، همراه و پشتیبان خود دانسته و بر استفاده از این ظرفیت‌ تاکید دارد.
رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت مساجد و کارکردهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی این نهاد مقدس، بر ضرورت بهره‌گیری از منظومه بیانات رهبری معظم انقلاب اسلامی در خصوص اداره مساجد تاکید کرد و گفت: در کنار توجه به کارکرد مساجد، موضوع ائمه جماعات و استفاده از ظرفیت افراد موثر در این جایگاه خطیر باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع علما و روحانیون به مرور کلی اقدامات دولت طی دو سال و نیم گذشته در جهت رفع مشکلات کشور در زمان آغاز به کار دولت مردمی پرداخت و گفت: دولت مردمی کار خود را با تورم بالا آغاز کرد و به‌رغم بسیاری از تردیدافکنی‌ها، با توکل به خدا و اعتماد به داشته‌های کشور ضمن شناسایی ریشه‌های اصلی تورم، از جمله رشد نقدینگی، کسری بودجه و ناترازی و اضافه‌برداشت بانک‌ها، نسبت به کنترل و حل این مشکلات اقدام کرد و در این راستا رشد نقدینگی از ۴۲ درصد به ۲۶ درصد کاهش یافت، در سال اول کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی بدون استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول با افزایش تولید و خلق ثروت جبران شد و بعضی موسسات مالی ناتراز غیرقابل اصلاح نیز منحل شدند.

وی افزود: بر اساس اقدامات صورت گرفته در دولت، خوشبختانه همه شاخصه‌های تورم کاهشی است به‌نحوی که تورم ماهانه در بهمن ماه به ۱.۲ درصد رسیده، تورم نقطه به نقطه از ۵۵ درصد در فروردین امسال به ۳۵ درصد کاهش یافته و تورم سالانه نیز کاهش یافته است.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به تلاش‌های بی‌وقفه دشمنان برای بر هم زدن ثبات اقتصادی و جلوگیری از رشد و پیشرفت اقتصاد کشور تصریح کرد: با اراده مصمم ملت مقاوم و دولت مردمی برای تقویت پایه‌های اقتصاد کشور، قطعا آینده‌ای بسیار روشن پیش روی ملت ایران است.

پیش از سخنان رئیسی، حجت‌الاسلام محمد حاج‌ ابوالقاسم دولابی رئیس مرکز ارتباطات دولت با حوزه و روحانیت، در سخنانی به تشریح اقدامات صورت گرفته از سوی این مرکز در بخش‌های مختلف از جمله ارتقای آگاهی روحانیت از اقدامات دولت، زمینه‌سازی برای استفاده از ظرفیت‌های حوزه در جهت همکاری با دولت و همچنین زمینه‌سازی برای تسهیل حمایت‌های دولت از جامعه روحانیت اشاره کرد.

در ادامه این جلسه نیز حجت‌الاسلام میرمحمدیان رئیس بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام سید مصطفی رضوی مسئول ستاد معماری حوزه‌های علمیه، خانم زینب جابر از فعالان رسانه‌ای بین‌المللی، حجت‌الاسلام علوی از ائمه جماعات تهران، حجت‌الاسلام سیدکاظم رجایی پژوهشگر حوزه اقتصاد مقاومتی، حجت‌الاسلام رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه استان تهران، حجت‌الاسلام سید مجتبی اکرمی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم و تحقیقات، پورمحمدی از پژوهشگران حوزه علمیه و حجت‌الاسلام پناهیان از خطبای تهران در سخنانی به تشریح نظرات و مطالبات خود از دولت پرداختند.

«محوریت دادن به مساجد به عنوان یکی از سنگرهای مردم‌سالاری دینی با هدف بازتولید مناسبات بین مردم و دولت»، «لزوم جانمایی مساجد در مرکزیت محلات در نقشه‌های شهری»، «تجمیع همه ظرفیت‌های بین‌المللی حوزه‌های علمیه در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن»، «ضرورت اصلاح نظام بودجه‌ریزی»، «تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی به حوزه‌های علمیه از خدمات شایان دولت و نیز تنگناهای موجود در کشور»، «ضرورت حضور روحانیت مهذب در دانشگاه‌ها»، «گفتمان‌سازی برای استفاده از ظرفیت طب اسلامی در تعامل شورای انقلاب فرهنگی، وزارت بهداشت و حوزه‌های علمیه» و همچنین «کمک گرفتن از حوزه‌های علمیه برای اداره کشور با هدف تحول در شیوه اداره جامعه» از جمله نظرات و دیدگاه‌های مطرح شده از سوی علما و روحانیون در دیدار با رئیس جمهور بود.

علما و روحانیون در پایان این دیدار نماز را به جماعت اقامه کرده و افطار را مهمان رئیس جمهور بودند.

کد خبر 839933 منبع: تسنیم برچسب‌ها اقتصاد - تورم خبر ویژه سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • ببینید | دبیر ستاد حقوق بشر ایران: هیات حقیقت‌یاب حقایق را به شکل هدفمندی وارونه جلوه داده
  • خوشبختانه همه شاخصه‌های تورم کاهشی است | تورم ماهانه در بهمن ماه چقدر بود؟
  • رئیسی: همه شاخصه‌های تورم کاهشی است
  • رئیسی: خوشبختانه همه شاخصه‌های تورم کاهشی است
  • تقدیر از فعالان برپایی نماز در دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی
  • اعتقادی به مرزبندی و محدودیت بُروز استعدادها ندارم
  • مشکل برق روستای کنار سیاه بخش فین حل شود
  • قرآن کریم ریسمانی متصل بین خدا و بندگان است
  • ذره‌بین شفافیت را بر شورای عالی کار بیندازید/ دغدغه معیشتی جامعه ۱۴ میلیونی کارگران اولویت چندم دولت است؟
  • تبیین طرح «زندگی با آیه‌ها» برای مبلغان آبادانی