Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، همزمان با سالروز آغاز امامت منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان(عج)، مراسم جشنی با حضور کارکنان مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد صابریان، مدیر مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان در این مراسم ضمن تبریک آغاز امامت حضرت مهدی(عج) در سخنانی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های جامعه مهدوی دغدغه‌مند بودن نسبت به حقایق مذهب و مباحث اعتقادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتظر واقعی اگر نسبت به مسائل ضروری اعتقادی بی‌اطلاع باشد در فتنه‌ها و شبهات دوام نخواهد آورد و از صراط مستقیم منحرف خواهد شد.
وی افزود: ما در نماز شبانه مکلف هستیم که روزی 10 بار سوره حمد را بخوانیم که در این سوره باعظمت که بی‌دلیل ام‌الکتاب نامیده نشده است؛ علاوه بر تبیین مسائل مهم اعتقادی چون توحید و معاد به حقیقت تولی و تبری اشاره شده است. هر بنده‌ای مکلف است که آیه «اهدنا صراط المستقیم» را بخواند و هرگز این واجب الهی از او ساقط نمی‌شود، حتی اگر تمام بدن مصدوم شود باید در وقت نماز با اشاره پلک نماز را بخواند و از خداوند کریم درخواست کند که به صراط مستقیم هدایت شود. می‌توان گفت اصلی‌ترین و محوری‌ترین دعایی که انسان باید از خدا بخواهد همین حقیقت است.
این محقق و پژوهشگر علوم و معارف اسلامی ادامه داد: بر اساس آیات و روایات مستند مراد از «صراط المستقیم» یعنی حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب(ع) که هر کسی از خط ولایت امام علی(ع) فاصله بگیرد به همان اندازه از صراط مستقیم فاصله گرفته است.
حجت‌الاسلام صابریان بیان کرد: همچنین در نماز از خدا درخواست می‌شود که انسان جزء مغضوب علیهم و ضالین (یعنی کسانی که خداوند بر آنها غضب فرموده و گمراهان) نباشیم و این حقیقت تبری است که از غضب‌شدگان و گمراهان برائت می‌جوییم.
وی افزود: توجه به سیر تاریخی مذهب و حقایق دینی و شناخت انحرافات و شاخه‌های انحرافی دین و توجه به این نکته که غضب‌شدگان واقعی و گمراهان حقیقی چه کسانی هستند از ضروری‌ترین مسائلی است که بدون افراط و تفریط  باید به آن پرداخت.
صابریان با بیان اینکه باید تلاش کنیم فرزندان ما نسبت به مسائل اعتقادی رشد داشته باشند، تصریح کرد: متأسفانه این بُعد اعتقادی در میان فرزندان امروز رشد چندانی نداشته است و لذا باید تلاش کنیم آنان را با معارف اهل بیت(ع) و نکات مهم اعتقادی خصوصاً مسئله بسیار مهم امامت  بیش از پیش آشنا کنیم.
مدیر مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان تأکید کرد: اگر ما مبانی اعتقادی را در خودمان و نسل‌مان تقویت نکنیم سر بزنگاه خواهیم لرزید و استواری در دین نخواهیم داشت.
وی دشمن‌شناسی را یکی دیگر از مهمترین رسالت‌های مسلمانان به‌ویژه شیعیان برشمرد و یادآور شد: دغدغه امروز ما باید شناسایی دشمنان و دوستان باشد، اگر توانستیم این مهم را از یکدیگر تمیز بدهیم بدون تردید می‌توانیم در برابر هجمه عظیمی که جهان تشیع را دربرگرفته است ایستادگی کنیم و نسبت به شبهاتی که در فضای مجازی صورت می‌گیرد، مسلح باشیم ولی اگر چنین اتفاقی صورت نگیرد، در ثابت قدم بودن دین و مذهب دچار تشکیک خواهیم شد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۳۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مقتضای اصل در مجراهای مختلف شک در مسائل اعتقادی

به گزارش خبرنگار مهر، کرسی علمی ترویجی با موضوع مقتضای اصل در مجراهای مختلف شک در مسائل اعتقادی به همت دانشگاه قرآن و حدیث برگزار می‌شود.

مهدی نصرتیان عضو هیأت علمی دانشگاه قرآن و حدیث به عنوان ارائه دهنده به ایراد سخنرانی می‌پردازد و ناقد جلسه حجت الاسلام مهدی ساجدی عضو هیأت علمی دانشگاه قرآن و حدیث است همچنین مدیریت این نشست بر عهده حجت الاسلام محمد رنجبر حسینی عضو هیأت علمی دانشگاه قرآن و حدیث خواهد بود.

زمان برگزاری سه‌شنبه، ۴ اردیبهشت، ساعت ۱۳ در محل قم، دانشگاه قرآن و حدیث، طبقه ۲، سالن جلسات است.

علاقمندان می‌توانند به صورت مجازی و از طریق اینجا در این نشست شرکت کنند.

کد خبر 6085040 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • «خاستگاه خود» و «آرمان‌های نظام اسلامی» را نباید فراموش کنیم
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم/ در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • حقایقی در مورد سیاره آبی
  • بررسی مقتضای اصل در مجراهای مختلف شک در مسائل اعتقادی
  • چرا بایدن از نتانیاهو دغدغه بیشتری نسبت به اسرائیل دارد؟
  • تأکید بر ارتباط ستاد نماز جمعه و جامعه علمی و نخبگانی
  • نماز را با جلسه اداری نمی‌شود پیش بُرد
  • صنایع کم‌آب می‌تواند در قزوین پا بگیرد
  • صنایع کم‌آبی می‌تواند در قزوین پا بگیرد
  • نسبت به نماز مساجد و مدارس نیز باید توجه ویژه‌ای شود