Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@16:44:49 GMT

آموزش عالی بی خبر از نیاز بازار کار

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۶۵۶۱۰

آموزش عالی بی خبر از نیاز بازار کار

زنجان – ایرنا – نبود ارتباط مناسب و مستمر میان فضای کسب و کار و آموزش عالی، ناکارآمدی برخی سر فصل های آموزشی، نیاز بازار کار به نیروی ماهر، ارائه نشدن مهارت و تجربه کافی به محصلان آموزش عالی و در نهایت ارائه نشدن آموزش های لازم برای شغل مطلوب از سنین کودکان از جمله مباحثی بود که در میزگرد بررسی ارتباط بازار کسب و کار و آموزش عالی ایرنا مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا، بازار کار نیاز به نیروی زبده مسلط به دانش روز و مهارت محور دارد، نیرویی که بتواند کارآمدی تولید و کسب و کار را افزایش دهد و از ایجا مشکلات جدید و کاهش بهره وری جلوگیری کند این در حالی است که آموزش عالی تمام تلاش خود را برای آموزش چنین نیروهایی به کار می گیرد اما در عمل این نیروها توان کافی برای پاسخگویی به نیاز بازار کار را ندارند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز زنجان برای بررسی این موضوع اقدام به برگزاری میزگردی با موضوع بررسی ارتباط بازار کسب و کار و آموزش عالی کرد میزگردی که در آن صمد یوسفی اصل رئیس کانون کارآفرینی استان، رئیس هیات مدیره شرکت تولیدی سیم و کابل نور زنجان، مدیرعامل شرکت تولیدی شاخص پلیمر پارس و عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی استان زنجان، محمد رضا یوسفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، داوود مرادخانی عضو هیات علمی دانشگاه زنجان و رئیس مرکز پارک علم و فناوری استان زنجان، محمد رضا انصاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای و جلال صبا عضو هیات علمی دانشگاه زنجان و رئیس مرکز رشد این دانشگاه حضور داشتند.
مدیر تعاون کار:
**سرفصل های آموزشی تناسبی با نیاز بازار کار ندارند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: با توجه به شرایط بازار کار، سرفصل های آموزشی تناسبی با نیازهای بازار کار ایران ندارد و علت آن نبود نیازسنجی درست تا به امروز است.
محمد رضا یوسفی افزود: ارتباط بین بازار کار در حوزه صنایع و سایر بخش ها نامتوازن بوده و این نداشتن ارتباط باعث شده تا نیازهای اساسی بازار کار به درستی شناخته نشود و بدون داشتن برنامه خاصی دانشگاه نسبت به تربیت دانشجو اقدام می کند.
وی یادآورشد: باید این ارتباط برقرار شود، تا فارغ التحصیلان دانشگاهی توانایی جذب در بازار کار را داشته باشند، چرا که نرخ بیکاری این قشر از جوانان نسبت به نرخ بیکاری افراد با تحصیلات کمتر، 2 برابر است.
یوسفی اظهار کرد: نظام آموزشی کشور مشکلاتی دارد، که می طلبد شکل آموزش ها تغییر یابد، چرا که شکل آموزش ها منطبق با بازار کار نیست، البته رشته های پزشکی و چند رشته دیگر از این موضوع مستثنی هستند.

** طرح کارورزی فرصتی برای ارتباط بین آموزش عالی و بازار کار
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از راه های ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه طرح کارورزی دانشجویان در واحدهای صنعتی است، دولت در این زمینه گام های مناسبی برداشته است.
یوسفی تاکید کرد: واحدهای صنعتی باید نیازهای خود را اعلام کنند تا برنامه ریزی های آموزشی هم در این حوزه انجام گیرد، البته اکثر واحدهای صنعتی بزرگ نیازسنجی مورد نیاز را به موقع انجام می دهند.
وی با اشاره به وجود صنعت کفش سازی در استان، عنوان کرد: علت اینکه این صنعت تا کنون با یک برند خاص در کشور و منطقه معروف نشده و اسمی برای خود دست و پا نکرده، علمی برخورد نکردن باآن است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود: شناسایی ذائقه و نیاز بازار توسط واحدهای صنعتی برای استمرار فعالیت در کشور امری ضروری است.
وی اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات حوزه دانشگاه آشنا نبودن بسیاری از اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاه با محیط واقعی کار است.
یوسفی خاطرنشان کرد: ارتباط سه جانبه موثر بین دانشجو، استاد و محیط کار، بسترساز ایجاد اشتغال برای افراد دارای مدارک تحصیلی بالا است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: طی مسیر گذشته در نظام آموزشی ایران نشان می دهد یک نظام آموزشی علمی و کاربردی واقعی در کشور مورد نیاز هست تا خلاهای آموزشی کشور در این حوزه مهم پر شود.

**جوانان به جای کار دنبال پشت میز نشینی هستند
وی با انتقاد از فرهنگ نادرست کار در ایران، گفت: جوانان به جای رفتن دنبال شغل مرتبط در هر جایی که نیاز هست، دنبال پشت میز نشینی و کارمند دولت شدن هستند.
یوسفی تاکید کرد: فرهنگ مدرک گرایی در کشور به قدری نهادینه شده که، بخش دولتی ایران هم با وجود نیاز نداشتن به ارتقای تحصیلات خود، دنبال مدرک گرفتن است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: نتیجه این فرهنگ اشتباه در جامعه باعث شده تا ایران به جای بهره گیری از افراد تکنسین دیپلمه، از نیروی کار گران قیمت و فاقد مهارت در سیستم دولتی خود استفاده کند.
وی افزود: این موضوع سبب شده تا سطح انتظار افراد از مجموعه دولت نیز افزایش یافته و موجب تحمیل هزینه به مجموعه خود شود.

** سر فصل های آموزشی پاسخگوی نیاز جامعه نیست
عضو هیات علمی و رئیس مرکز رشد دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه سرفصل های آموزشی مطابق نیاز ما نیست، گفت: در صحبت هایی که با صنعت گران کرده ایم، نشان می دهد به خاطر درگیری با مشکلات روزمره از برخورد علمی با مسائل صنعت خود غافل می شود، یعنی نیازی برای استفاده از علم در صنعت خود احساس نمی کند.
جلال صبا تاکید کرد: وقتی دانشگاه انگیزه پیدا می کند برای تغییر سرفصل ها که این نیازها از طرف بازار کار و صنعت مطالبه شود، تا امکانات و سرفصل های آموزشی را متناسب با آن نیازها تدوین کند.
وی اضافه کرد: ریزش های ثبت نام دانشجو علاوه بر دانشگاه های آزاد و پیام نور به دانشگاه های سراسری رسیده است و به نظر می رسد ریشه این مساله از بی ثمر بودن تحصیلات عالی برای ورود به بازار کار نشات می گیرد.

** بازار نیاز به نیروی کار دارد نه مدرک
عضو هیات علمی و رئیس مرکز رشد دانشگاه زنجان گفت: امروز تشدید تب مدرک گرایی، باعث شده تا بیش از نیاز بازار کار فارغ التحصیل کارشناسی ارشد یا دکترا داشته باشیم، در حالی که نیاز به افراد با مدرک کاردانی و تکنسین بیش از فارغ التحصیلان این مقاطع است.
صبا با انتقاد از نحوه ارتقای اساتید و مولفه های مد نظر در این زمینه، افزود: وقتی مطالبه مسئولان بالادستی از یک استاد ارائه مقاله است و مقاله ای امتیاز بالاتر خواهد داشت که در مجلات بین المللی چاپ شده باشد، یعنی با دست خودمان حاصل 30 سال تلاش یک فرد را صرف پیشرفت کشورهای دیگر کرده ایم.
وی یادآورشد: چون هرمقاله ای متناسب با زمان و نیاز یک جامعه نوشته می شود، بر روی همین اصل مقالاتی در کشورهای اروپایی و غربی به چاپ می رسد که نیازهای علمی آنها را برطرف کند نه نیازهای علمی ایران را، این خلائیست که باید به سرعت مرتفع شود.
عضو هیات علمی و رئیس مرکز رشد دانشگاه زنجان تاکید کرد: در کشورهای اروپایی فعالیت دانشگاه ها و اساتید پروژه محور است و چاپ مقاله در اولویت های بعدی قرار دارد، این یعنی شناخت نیاز و هدایت حاصل زحمات یک کشور برای پیشرفت کشور.
وی اظهار کرد: باید نیازهای نسل جدید جامعه از احساس به مدرک گرایی و افراط در این حوزه به سمت مهارت آموزی و فن محور بودن تغییر یابد، این موضوع نیاز به آگاه سازی در سطح عموم جامعه دارد.

** صنعت باید به سمت استفاده از دانش روز گرایش پیدا کند
صبا گفت: برخی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط هنوز از روش های 40 سال پیش استفاده می کنند، نباید انتظار داشت که صاحب چنین تفکری، از فرد تازه فارغ التحصیل شده برای کار استفاده کند.
عضو هیات علمی و رئیس مرکز رشد دانشگاه زنجان تصریح کرد: اگر بتوان با برنامه ریزی مناسب استاد را به واحدهای صنعتی کشاند و وی را با مسائل عملی صنعت درگیر کرد، می توان امید داشت تا در آینده مانند رشته های پزشکی، صنعت هم پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته باشد.
وی اظهار کرد: این ارتباط باعث می شود تا صنعت توسط استاد به چالش کشیده شود و دانشجو از نزدیک در جریان به کار گیری دانش خود باشد و در نهایت یک تقابل سه جانبه ایجاد شود.
صبا خاطرنشان کرد: دانشگاه زنجان حاضر است در کنار تدریس برای دانشجویان، با همکاری سایر نهادها یک طرح آزمایشی در راستای همکاری حوزه صنعت و دانشگاه را اجرا کند، تا نتیجه حاصل از این طرح را با رفع ایرادهای آن، در کل رشته های فنی دانشگاه زنجان گسترش دهد.

** خروجی دانشگاه ها نیاز بازار کار را برطرف نمی کند
رئیس کانون کارآفرینی استان زنجان با تبیین نیازهای بخش خصوصی به افراد واجد شرایط کار، گفت: تجربه نشان داده خروجی دانشگاه ها برای بازار کار این افراد کاربردی نیست.
صمد یوسفی اصل با اشاره به مولفه ها و مزایای رشته پزشکی، تاکید کرد: موفقیت اصلی رشته های پزشکی عملیاتی بودن این رشته نسبت به سایر رشته های دانشگاهی بوده و همزمان همان استاد سرکلاس، در مرحله عمل هم کنار دانشجو ایستاده و مشغول تدریس است.
وی یادآورشد: به خاطر نبود توانایی فارغ التحصیل در زمینه یک مهارت خاص، هزینه های آموزش این نیروی کار برای ورود به محیط شغلی را بخش خصوصی متحمل می شود.
رئیس هیات مدیره شرکت تولیدی سیم و کابل نور زنجان تاکید کرد: ارتباط میان صنعت و دانشگاه باید بیش از این باشد، تا بتواند باری از دوش این بخش بردارد و به پیشرفت صنایع در کشور کمک کند.

** مشکل ایران جایگاه علمی پایین نیست
مدیرعامل شرکت تولیدی شاخص پلیمر پارس و عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: به لحاظ علمی ایران در دنیا جایگاه خوب و در حوزه آموزش دانشجویان رتبه قابل توجهی دارد، اما مشکل در ارتباط مراکز آموزش عالی با صنعت و سایر متولیان امر است.
وی با تبیین مشکلات حوزه صنعت در جذب نیرو، افزود: دانشگاه و سازمان آموزش فنی و حرفه ای نتوانسته تا کنون در رابطه با خروجی خود برای بخش خصوصی اعتمادسازی کند.
یوسفی اصل تاکید کرد: به نظر می رسد با همین شرایط موجود اگر دانشگاه و سازمان آموزش فنی و حرفه ای، بخشی از آموزش های خود را در کنار واحد تولیدی مورد نظر ارائه کند، این آموزش کاربردی شده و در حین آموزش ها جذب دانشجو نیز راحت تر انجام می شود.
رئیس کانون کارآفرینی استان زنجان تصریح کرد: این نوع آموزش های کاربردی باعث می شود تا هزینه و زمان بخش خصوصی در جذب نیروی انسانی کارآمد کاهش و بهره وری نیروی کار افزایش یابد.
وی با بیان اینکه نباید فقط نیمه خالی لیوان را دید، گفت: در سفری که به کشور آذربایجان داشتم، با وجود استفاده صنایع آن کشور از فناوری های روز آلمان، ازنبود نیروی ماهر رنج می برد، در حالی که ایران به آسانی با همین نیروی انسانی موجود، توانایی به دست گرفتن بازار کار آذربایجان را دارد.

** تصمیم گیرندگان برای بخش صنعت باید در ارتباط مستقیم با این حوزه باشند
یوسفی اصل با بیان اینکه تصمیم گیران در هر حوزه ای باید تسلط کافی بر آن موضوع را داشته باشند، گفت: افرادی که در هر بخشی به ویژه صنعت قصد تصمیم گیری و تصمیم سازی دارند، باید در ارتباط مستقیم با آن حوزه باشند و به آن احاطه داشته باشند.
رئیس هیات مدیره شرکت تولیدی سیم و کابل نور زنجان تاکید کرد: به عنوان نماینده واحدهای صنعتی در این میزگرد از دانشگاه درخواست می کنم تا این واحدها را به عنوان مشتری ببینند و با توجه به خواسته و نیاز آنها آموزش های لازم را ارائه دهند، به این ترتیب با گذشت زمان نیز باعث متوازن شدن آموزش ها و مطالبات خواهد شد.

** نبود مهارت مشکل نیروی آماده ورود به بازار کار
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان با بیان اینکه اکثر نیاز دستگاه های حاضر در این میزگرد در حوزه اشتغال زایی مشترک است، گفت: از مشکلات اساسی کشور متناسب نبودن سطح تحصیلات با شغل و مهارت مورد نیاز در جامعه است.
محمدرضا انصاری افزود: این سازمان در هر سطحی به متقاضیان آموزش می دهد، اما اعتمادی که باید بخش خصوصی به آموزش های ما داشته باشد، وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه باید برای نیازهای موجود که در آینده به آن محتاج خواهیم بود، برنامه داشته باشیم، تصریح کرد: نقشه راه در کشور برای این مسئله وجود ندارد، که بر اساس آن نیازها را بشناسیم و عمل کنیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان گفت: هم اکنون کشور بیشترین نیاز را به تکنسین دارای مدرک کاردانی و آچار به دست دارد تا افراد با سایر مدارک بالا.
وی با بیان اینکه باید از مدارس و سنین کودکی این مسائل را آموزش داد، تصریح کرد: این مهم با تعامل نزدیک بین دستگاهی با آموزش و پرورش امکان پذیر است.
انصاری تاکید کرد: اداره کل فنی و حرفه ای برای تسریع در آموزش دانشجویان استان نیازسنجی کرده و برای رفع نیاز فعلی این قشر برنامه دارد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان با انتقاد از برگزاری برخی جلسات اداری غیر کاربردی و راهبردی، تاکید کرد: جلسه ای که دردی از درد جامعه دوا نکند، نباید برگزار شود.

** تعامل و همکاری کاربردی نیاز دستگاه های مسئول
انصاری اظهار کرد: برای اینکه مسئولان استانی با دستگاه های همکار و هم راستا تعامل کاربردی تر داشته باشند، لازم است از ریز وظایف آن دستگاه ها مطلع باشند، در حالی که گاهی مشاهده می شود اینچنین نیست.
وی افزود: این مساله زمانی اهمیت پیدا می کند، که در نبود اطلاعات کافی، نمی توان در رابطه با همکاری دوجانبه به درستی تصمیم گرفت و تعامل سازنده ای داشت.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان با بیان اینکه دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد بودن یعنی اینکه فرد می خواهد مرز دانش را رد کند، تاکید کرد: بازار کار نیازمند نیروی مهارت محور است و فردی که در مرز دانش تلاش می کند را نمی توان در چنین فضایی به کار گرفت.
وی یادآور شد: وقتی همان دانشجو هنوز بیکار است، یعنی یک جای کار ایراد دارد و همه اینها متوجه نظام آموزشی کشور با ساختارهای موجود است.
انصاری با بیان اینکه 5 هزار و 600 استاندارد در حوزه آموزش فنی و حرفه ای وجود دارد، گفت: چون نتوانستیم مهارت ها و استانداردهایی که در این سازمان آموزش می دهیم را در بین مردم تبیین کنیم، هنوز آموزش رسمی عالی و غیر رسمی مهارتی در کشور نتوانسته اند باهم ارتباط مستمر داشته باشند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان با تشریح وظایف کلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای در کشور، تصریح کرد: آموزش به تمامی علاقه مندان، شاغلان، در جوار کارخانه، جوار دانشگاه، مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و زندانیان از جمله وظایف این سازمان است.
وی یادآور شد: با همه ارائه خدمات به تمامی این اقشار، در معرفی توانمندی ها و بالا بردن بهره وری جامعه ضعف داریم.

** نبود بانک اطلاعاتی برای آموزش های مهارت محور
انصاری تاکید کرد: برای آموزش مهارت های مورد نیاز در کشور یک بانک اطلاعاتی شغلی نداریم و به همین جهت باید هر دانشگاه را با رشته ها و تعداد دانشجویانش به طور جداگانه بررسی کنیم، تا نیازسنجی ها را برای این قشر انجام دهیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان گفت: اشتغال را باید از سنین کودکی برای کودکانمان تعریف کنیم و یاد دهیم، باید فرهنگ های غلط آموزشی در خانواده ها مثل ایده آل بودن سه شغل خلبانی، مهندسی و دکتری را کنار گذاشت.
وی اظهار کرد: باید قبول کنیم جامعه مکانیک، راننده، فروشنده و کارگر ماهر هم نیاز دارد، باید با معرفی ظرفیت ها، شغل های خوب و مفید برای کودکان، آنها را در انتخاب راه آینده شان آزاد بگذاریم.
انصاری تصریح کرد: مساله آموزش موضوعی نیست که زودبازده باشد و بخواهیم سریع در آن به نتیجه برسیم، باید فرآیندهای طولانی آن برای تامین آینده نسل جدید را قبول کنیم.
وی با بیان اینکه هنوز ظرفیت های مورد نیاز را شناسایی نکرده ایم، تاکید کرد: آموزش و پرورش درباره مسئله مهم اشتغال راه را اشتباه طی می کند.

** هیچ شکی در توان علمی و اشتغالزایی بالا در ایران وجود ندارد
عضو هیات علمی دانشگاه زنجان و رئیس پارک علم و فناوری این استان با اشاره به فرصت های شغلی ایران، گفت: بررسی ها نشان می دهد ایران در سال 2035 یک کشور با فرصت های چند تریلیون دلاری است، به شرطی که درست عمل کنیم، توانایی ایجاد 9 میلیون شغل را داریم.
داوود مراخانی تاکید کرد: هم اکنون جزء پنج کشور دنیا در تعداد فارغ التحصیلان رشته های مهندسی با سالانه بیش از 250 هزار نفر هستیم.
وی با مقایسه وضعیت بازار کار و مهارت فارغ التحصیلان، تصریح کرد: باید بررسی کنیم که چرا بین آموزش دانشجویان با فرد ماهر مورد نیاز بخش خصوصی تفاوت بسیار و فاصله زیاد است.
عضو هیات علمی دانشگاه زنجان و رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان ادامه داد: باید برای مهارت آموزی مورد نیاز جامعه، سر فصل های جدیدی را برای رشته های مختلف تعریف کنیم و تغییراتی در سرفصل های آموزشی کنونی انجام دهیم.
مرادخانی گفت: باید سرفصل ها طوری تعریف شود که با نیازهای صنعت کشور تناسب داشته باشد و فارغ التحصیل بتواند به راحتی وارد بازار کار شود.
وی اظهار کرد: یکی از راه های اشتغال زایی جوانان تحصیل کرده، دادن ابزاری به عنوان مهارت فنی به دست دانشجو است، که با تشویق و آگاه سازی وی این امر با استقبال خوبی همراه می شود.
عضو هیات علمی دانشگاه زنجان و رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان خاطرنشان کرد: باید به شیوه ای مهارت آموزی ترویج پیدا کند که ضرورت نیاز افراد به یادگیری این مهارت ها جهت ایجاد شغل در تمام سطوح به راحتی احساس شود.
مرادخانی با اشاره به حلقه های ارتباطی بین دانشگاه و صنعت، عنوان کرد: یکی از این حلقه های مهم ارتباط بین 2 بخش مرکز رشد و فناوری دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری استان هاست.
وی ادامه داد: این پارک تلاش می کند تا اگر افراد با هر سطح تحصیلاتی ایده ای برای تجاری سازی یک طرح داشته باشند، بتوانند این فکر را با خدماتی که این مجموعه ارائه می دهد، به تولید جهت فروش برساند.

** ظرفیت پنهان کشور برای اشتغالزایی
عضو هیات علمی دانشگاه زنجان و رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با تشریح وضعیت اشتغال در ایران، گفت: از 18 هزار عنوان شغل شناسایی شده در دنیا، تاکنون فقط چهار هزار عنوان شغل را شناسایی کرده ایم، این موضوع نشان دهنده ظرفیت های پنهان کشور در ایجاد اشتغال برای جوانان است.
وی تصریح کرد: دانشجوی فاقد مهارت به درد بازار کار و بخش خصوصی نمی خورد، همین موضوع علاقه برای جذب افراد بدون مدرک تحصیلی آنچنانی، اما دارای مهارت بالا در این بخش را دو چندان می کند.
مرادخانی با انتقاد از نبود بهره وری بالا در بدنه دولت و صنایع کشور، گفت: یکی از دلایل اصلی این موضوع نبود آموزش ضمن خدمت کاربردی برای کارمندان و کارکنان این 2 بخش است.
عضو هیات علمی دانشگاه زنجان و رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان اضافه کرد: باید برای فردای فرزندان این کشور همه پای کار بیایند، از والدین جهت آموزش نکات دینی، تربیتی، اجتماعی و اقتصادی گرفته تا مسئولان و همه دستگاه های متولی.
وی ادامه داد: برای اشتغالزایی سریع در کشور یکی از کارها شناساندن شغل های بخش خدمات به مردم است که هنوز در جامعه شناخته نشده اند.
مرادخانی با اشاره به پیشرفت های علمی ایران در حوزه های مختلف، گفت: با همه انتقاداتی که به اشتغال کشور داریم، اما همین کشور رتبه نخست سرعت رشد علمی را در دنیا به خود اختصاص داده است و باید از این موضوع به بهترین نحو استفاده شود.
در این نشست بنا شد دانشگاه زنجان با همکاری و همراهی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای شناسایی سرفصل های آموزشی مورد نیاز بازار کار این استان دست به کار شوند و از سوی دیگر، کانون کارآفرینی و دانشگاه زنجان هم برای حضور در شورای مهارت آموزی به منظور تبیین مسائل کارآفرینی و آشنا سازی دانش آموزان با مشاغل مورد نیاز جامعه اعلام آمادگی کردند.
3001/3216/6085
خبرنگاران: مینا افشاری- سجاد کریمی** انتشار: رویا رفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۵۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ تا پایان ماه رمضان نوسانی ندارد

محمدرضا صدیق پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار برای اسفندماه ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است که بدلیل مازاد تولید، هرکیلو مرغ مازاد با نرخ ۵۸ هزارتومان توسط پشتیبانی امور دام خریداری شده است تا در صورت نیاز به بازار عرضه شود.

او قیمت هرقطعه جوجه یکروزه را ۱۵ تا ۱۶ هزارتومان اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش هزینه های تولید به طور متوسط هر قطعه جوجه یکروزه با نرخ ۲۰ هزارتومان باید عرضه شود تا تولیدکنندگان جوجه دچار چالش نشوند.

صدیق پور ادامه داد: بنابر جوجه ریزی های ماه های اخیر حدود ۳۰۰ هزارتن مزغ تولید می شود، درحالیکه نیاز ماهانه کشور۲۶۰ تا ۲۷۰ هزارتن است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه با بیان اینکه در ایام عادی سال روزانه ۸ هزارتن مرغ مورد نیاز کشور است، افزود: بنابر رویکرد وزارت جهاد بخشی از مرغ های تولیدی صادر می شود تا ثبات در بازار ایجاد شود

به گفته او، با توجه به جوجه ریزی ۱۵۰ میلیون قطعه، حداقل ۱۰ درصد تولید برای ذخایر استراتژیک باید از سطح بازار جمع آوری شود تا تولیدکنندگان دچار چالش نشوند.

صدیق پور درباره آینده بازار مرغ گفت: با افزایش حجم تولید مازاد بر نیاز کشور پیش بینی می شود که هیچ گونه التهابی تا پایان ایام نوروز و ماه رمضان نداشته باشیم‌.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها اصلاح شد
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیأت علمی دانشگاه ها اصلاح شد
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • قیمت مرغ تا پایان ماه رمضان نوسانی ندارد
  • طرح مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری تدوین می‌شود
  • رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه دولت
  • دانشگاه‌های دولتی و رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه
  • خسروپناه: ویژگی محتوایی و جاودانگی قرآن پاسخگویی به پرسش‌های زمانه
  • زنجان، شهری به یادگار مانده از دل تاریخ
  • کتابچه آموزشی بین مسافران زنجانی توزیع شد