Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@11:52:50 GMT

طرز تهیه بادمجان و میگو

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۶۷۱۳۵

طرز تهیه بادمجان و میگو

البته بعضی از مراحل باید با کمی صبر و حوصله انجام شوند تا نتیجه بهتری حاصل شود. اما در مجموع میتوان گفت بادمجان و میگو را میتوان در کمتر از 1 ساعت تهیه کرد و یک وعده غذای سالم و لذیذ داشت که به ویژه برای تعطیلات و آخر هفته ها مناسب است. محتوای این بادمجان شکم پر از نوعی غذای ایتالیایی به اسم کاپوناتا الهام گرفته شده و عمدتاً مخلوطی از گوجه، بادمجان و میگو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مواد لازم

بادمجان بزرگ ۲ عدد
گوجه گیلاسی ۲۰۰ گرم
روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
پیاز زرد بزرگ ۱ عدد
سیر ۲ حبه
فلفل قرمز ۱/۲ قاشق چایخوری
میگو به مقدار کافی
گوجه فرنگی پوره شده ۳/۴ پیمانه
زیتون سیاه خرد شده ۱/۲ پیمانه
سرکه بالزامیک ۲ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
شکر ۱قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به مقدار کافی
جعفری خرد شده به دلخواه

  
طرز تهیه:  ابتدا فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و اجازه بدهید گرم شود. روی یک سینی فر فویل آلومینیومی بکشید و آن را کنار بگذارید. بادمجانها را بشویید و از وسط به صورت طولی نصف کنید. روی بادمجانها با چاقو به صورت ضربدری چند خط بیاندازید، اما مراقب باشید که پوست بادمجان را نبرید. سپس آنها را روی سینی فر بچینید و در فر قرار دهید تا کباب شوند.
 
گوجه های گیلاسی را با دو قاشق چایخوری روغن زیتون برتر، نمک و فلفل داخل کاسه ای بریزید و زیر و رو کنید. بعد از این که بادمجانها ۱۰ دقیقه در فر پخته شدند، گوجه ها را هم داخل سینی بریزید و حدود ۱۰-۱۵ دقیقه دیگر آن را به فر برگردانید. سپس آنها را از فر خارج کنید و بگذارید خنک شوند.
 
وقتی بادمجانها خنک شدند با استفاده از قاشقی گوشت داخل آنها را خالی کنید. اما مقداری از آن را باقی بگذارید تا بادمجان بتواند مثل یک کاسه عمل کند و از هم فرو نپاشد.
 
بادمجانهای خارج شده و گوجه های کباب شده را به صورت تکه های کوچک خرد کنید. در یک تابه یا قابلمه بزرگ یک قاشق روغن زیتون بریزید. پیازخرد شده را داخل آن تفت بدهید تا نرم شود. سیر را رنده کنید و به تابه اضافه نمایید. به تفت دادن ادامه دهید اما نگذارید سیر بسوزد. نمک، فلفل و فلفل قرمز را هم اضافه کنید و مرتب هم بزنید.
 
حال میگوها را اضافه کنید و هر سمت آنها را حدود ۱ دقیقه سرخ کنید. زیتون خرد شده را اضافه کنید و یکی دو دقیقه دیگر تفت بدهید. پس از آن سرکه بالزامیک را اضافه کنید و قدری به پخت ادامه دهید تا حجم سرکه به نصف مقدار اولیه کاهش پیدا کند.
 
در آخر، گوجه فرنگی پوره شده، رب گوجه برتر، شکر، نمک، فلفل و مخلوط گوجه و بادمجان (شکم بادمجانی که خالی کردید) را نیز اضافه کنید. به پخت ادامه دهید تا بخشی از مایع تبخیر شده و سس غلیظی حاصل شود.
 
طعم مخلوط را بچشید و ادویه ها را طبق ذائقه خود تنظیم کنید. با این مخلوط بادمجان های توخالی را پر کنید و روی بادمجان و میگو را با جعفری خرد شده تزیین نمایید.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۷۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حداکثر اختلاف قیمت گوجه‌فرنگی از میدان تا خرده‌فروشی ۳۵ درصد است

اسداله کارگر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:  گشت میدانی و بررسی شفاهی نشان می دهد که قیمت پیاز ناشی از کاهش سطح زیرکشت نسبت به سال قبل و صادرات با نوساناتی در بازار روبروست.

او قیمت هرکیلو پیاز زرد و شیری را ۱۴ تا ۲۲ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون روند کاهشی قیمت پیاز در بازار شروع شده و پیش بینی می شود که با افزایش عرضه، بازار به تعادل برسد.

کارگر قیمت کنونی هرکیلو گوجه فرنگی رسمی را ۸ تا ۲۰  هزار تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون گوجه فرنگی از بندرعباس عرضه می شود و با برداشت دورشهری از اواخر خرداد، بازار به تعادل می رسد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی ادامه داد: قیمت کنونی هرکیلو گوجه فرنگی گلخانه  ۳۵ هزارتومان است، اما ملاک قیمت گوجه فرنگی رسمی است که با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی ها باید عرضه شود.

او از ثبات نسبی قیمت میوه و صیفی در هفته پایانی فروردین  خبر داد و گفت: قیمت محصولاتی همچون موز و آناناس وارداتی افزایشی نسبت به اسفندماه سال گذشته نداشته است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • پرورش میگو در ۸ هزار هکتار اراضی ساحلی بوشهر/تولید افزایش می‌یابد
  • پروتئین بار خانگی و روش های درست کردن آن در خانه
  • تولید ۴۰۰ هزار تن گوجه فرنگی در جنوب استان بوشهر
  • طرز تهیه کوکی زنجبیلی، ترد و خوشمزه (فیلم)
  • خیانت پادشاه گوجه فرنگی!
  • خیانت پادشاه گوجه فرنگی با کمک به رژیم صهیونیستی! + فیلم
  • طرز تهیه کباب لاهماجون ، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • سوپ جو دوسر بهترین گزینه برای وعده های کم کالری
  • طرز تهیه کباب لاهماجون، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • حداکثر اختلاف قیمت گوجه‌فرنگی از میدان تا خرده‌فروشی ۳۵ درصد است