Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردان فیلم اشنوگل با انتقاد از شکل گیری مافیای پخش در سینمای ایران گفت: در واقع مافیای پخش برای تمام ارکان فرهنگی و سینمایی تصمیم گیری می‌کند.

هادی حاجتمند در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: فیلم «اشنوگل» قصه‌ای در مورد قهرمان‌هایی است که فقط قهرمانی‌اشان در حوزه معرفتی و اعتقادی نیست، بلکه رفتار و زندگی قهرمانانه نیز داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگردان فیلم «اشنوگل» افزود: بعد از مطالعه و تحقیق به شهدای غواص رسیدم و یک فیلمنامه خوب توسط مهدی محمدی نوشته شد و ابتدا قرار بود در قالب یک فیلم تلویزیونی ساخته شود.

حاجتمند با اشاره به اینکه فیلمنامه با تفاوت زیادی دوباره نوشته شد، بیان کرد: فیلم‌نامه توسط صدا و سیما خراسان رضوی و به تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری متحول شد و دوباره نوشته شد و  آقای محمدی فیلم‌نامه‌نویس اولیه اشنوگل درخواست کردند که اسم‌شان از فیلم‌نامه برداشته شود.

وی در ادامه گفت: در نهایت فیلم با هزینه‌‌ای کمتر از 500 میلیون تومان ساخته شد و در جشنواره سال گذشته فیلم فجر حضور داشت و اکران‌های پرشوری هم در جشنواره شاهد بودیم.

کارگردان فیلم «اشنوگل» خاطرنشان کرد: در این فاصله آقای اصغری تهیه‌کننده فیلم با چند نفر از پخش‌کنندگان سینما مذاکره کردند و آن‌ها گفتند که فیلم دفاع مقدسی نمی‌فروشد. انگیزه آقای اصغری هم کم شد و در نهایت خودشان پخش‌کننده فیلم شدند.

حاجتمند افزود: متاسفانه به دلیل مسائل مالی تبلیغات خوبی به غیر از مشهد در کشور نداریم. در مشهد هم سپاه، شهرداری و صدا و سیما لطف کردند و پشت کار آمدند.

وی با اشاره به اینکه فیلمسازی در حوزه دفاع مقدس سخت و پرهزینه است، گفت: در عین اینکه باید حوزه هنر صنعت بودن را رعایت کنیم، سیستم باید در حوزه تولید کمک کند و در نهایت از مسئولین اکران استاندارد بخواهد. اشنوگل تاکنون از لحاظ مالی استقبال خوبی نداشته چرا که در کل کشور 5 سالن بیشتر نداریم و با فیلمی که 110 سالن در اختیار دارد قابل مقایسه نیستیم.

حاجتمند با اشاره به اینکه در سینمای ایران پخش‌کننده‌ها تصمیم می‌گیرند چه فیلم بفروشد، گفت: فیلمیران یک پخش‌کننده است و معمولاً وقتی فیلمی دست فیلمیران می‌رسد، با یک کف فروش دو سه میلیاردی شروع می‌شود و تا بیست میلیارد تومان هم به فروش می‌رسد.

وی اضافه کرد: این به صورت خودکار مافیا به وجود می‌آورد، یعنی آن چیزی که فیلمیران تشخیص می‌دهد را کارگردان می‌سازد، کارگردان‌ها معمولاً فیلم اول و دوم خود را براساس نیازهای جامعه و انقلاب می‌سازند ولی بعد به سلیقه پخش‌کننده فیلم می‌سازند که این اتفاق بسیار خطرناکی برای سینما است.

 کارگردان فیلم «اشنوگل» گفت: وقتی پخش‌کننده‌ها موضوع فیلم اشنوگل را شنیده بودند به پخش کننده ما گفته بودند که در پوستر فیلم المان‌های دفاع مقدسی را بردارید، که آقای اصغری با ما تماس گرفتند که پوستر را عوض کنیم که ما این کار را نکردیم. متاسفانه برای سیستم‌های استراتژیک فرهنگی ما پخش‌کننده‌ها تصمیم می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه اشنوگل تا به امروز اکران جدی نداشته گفت: اکران‌های تهران قانون خودش را دارد و پخش‌کننده ما آقای اصغری این تخصص را در حوزه پخش ندارند و از کل فروش سه میلیون تومانی ما در کشور، دو و نیم میلیون تومان در مشهد بوده است.

کارگردان فیلم «اشنوگل» در ادامه بیان کرد: مسئله عمده ما برای فیلم «اشنوگل» تبلیغات خوب است، وقتی فیلم در سالن 30 نفره پردیس هویزه مشهد به سانس فوق‌العاده می‌رسد، یعنی اینکه فیلم استانداردهای لازم را دارد ولی متاسفانه فیلم جنگی صدای دالبی را در سالن کوچک 30 نفره اکران می‌کنند.

حاجتمند افزود: این فیلم باید به مردم معرفی شود ولی وقتی که در ساعت 2 ظهر در تهران به من اکران می‌دهند، یعنی مردم بعد از خوردن آبگوشت باید فیلم را ببینند! و باخت فیلم من با این مافیای پخش تضمین شده است. باید منطقی و واقعی نگاه کنیم، آقای کیمیایی روزی 90 سالن در اختیار دارد و نمی‌شود سالن 30 نفره را با سالن 300 نفره مقایسه کنید، در همه جای دنیا عنوان می‌شود برنامه امشب سینماهای ایران اما در مورد اشنوگل باید بگوییم برنامه ظهر امروز سینمای ایران!

انتهای پیام/

R41347/P4001/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۷۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنگ تمام ستاره پرسپولیس در کنسرت لُرها + ویدئو | «قهرمان لُرستان امشب در کنسرت تال است»

به گزارش همشهری آنلاین،‌ علیرضا بیرانوند با حضور در کنسرت گروه «تال» به سرپرستی «فرج علیپور» حمایت همه جانبه خود را از همشهری‌هایش در پایتخت نشان داد و در اکثر لحظات حضورش در سالن، در حال همخوانی با حضار و گروه بود.

فرج علیپور هنگام معرفی «علیرضا بیرانوند» در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی گفت: «قهرمان لُرستان امشب در کنسرت «تال» است و از این بابت خوشحالیم؛ علیرضا بیرانوند.»

فرج علیپور که از مشاهیر موسیقی لرستان است در این کنسرت با تکنوازی‌های متعدد و درخشان با ساز کمانچه، بار دیگر درخشید و با تشویق و تحسین متعدد از سوی دوستدارانش در سالن مواجه شد.

ویدئوی حضور بیرانوند در کنسرت گروه «تال» را اینجا ببینید:

کد خبر 844661 منبع: ایسنا برچسب‌ها موسیقی ایرانی كنسرت موسيقى ویژه ورزشی عليرضا بيرانوند

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا بزودی درباره ارسال ضدهوایی به اوکراین تصمیم نمی‌گیرد
  • فرزاد موتمن :سینمای ایران نیازمند دگردیسی است/ چرا تنوع ژانر نداریم؟
  • سینمای ایران نیازمند دگردیسی است/ چرا تنوع ژانر نداریم؟
  • سنگ تمام ستاره پرسپولیس در کنسرت لُری + ویدئو
  • سنگ تمام ستاره پرسپولیس در کنسرت لُرها + ویدئو | «قهرمان لُرستان امشب در کنسرت تال است»
  • سنگِ تمام علیرضا بیرانوند در کنسرت همشهری‌هایش
  • به سینمای تازه‌ای نیاز داریم / باید امنیت پلتفرم ها بیشتر شود
  • دبیر درگیر حاشیه نشود/ او برای قاسمپور و یزدانی تصمیم می‌گیرد
  • «خوره» در تلاش برای آگاهی‌بخشی/ جذام هنوز تمام نشده است!
  • نباید یزدانی و کامران را به حاشیه ببریم/ کادر فنی تصمیم می‌گیرد