Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - عضو کميسيون اقتصادي مجلس گفت: نبود نظارت بر بازار سکه موجب رواج سوداگري شده است.
محمدحسن‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري خانه ملت با اشاره به افزايش نرخ سکه در بازار، گفت: افزايش نرخي که در قيمت سکه طي هفته‌هاي اخير صورت گرفته، شوک موقتي است و در صورت کاهش تقاضا، نرخ آن نيز متعادل مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه نوسان در قيمت سکه متأثر از عوامل اقتصادي است، اين امر را بديهي دانست و تصريح کرد: بارها تجربه نشان داده که هرگونه افزايش نرخ سکه در بازار موجب رشد قارچ‌گونه سوداگران در بازار و افزايش حبابي قيمت آن مي‌شود.
عضو کميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينکه افزايش قيمت سکه قابل قبول نيست و موجب واسطه‌گري در اين حوزه مي‌شود، تصريح کرد: با توجه به فرارسيدن ماه ربيع‌الاول، افزايش تقاضاي طلا و سکه در بازار امري بديهي است که در افزايش بهاي طلا در بازار تأثيرگذار بوده است، اما واقعي نيست و به زودي حباب افزايش قيمت در اين بازار شکسته مي‌شود.
حسن‌نژاد با بيان اينکه شرايط کنوني سکه و طلا نيازمند مديريت اين بازار است، اظهار داشت:کم‌توجهي به مديريت و نظارت بر بازارهاي طلا و سکه باعث رونق سوداگري و افزايش حباب در اين بازار شده است.
نماينده مردم مرند در مجلس در ادامه از دستگاه‌هاي نظارتي نظير اتحاديه طلا و جواهر خواست که نظارت بيشتر و اطلاع‌رساني و شفاف‌سازي مناسب از افزايش بي‌رويه سکه و طلا جلوگيري کنند.
عضو کميسيون اقتصادي مجلس در پايان خاطرنشان کرد: معتقدم که قيمت سکه بايد کمي بيش از ارزش طلا باشد، اما در وضعيت کنوني فاصله بين قيمت سکه و طلا زياد است که اين غيرطبيعي است.
پايان پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۷۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت میدانی بر اجرای عملیات حفاظتی قنوات شهرستان یزد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز یزد، محمدرضا غفاریان در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی قنوات این شهرستان بیان نمود: نظارت مستمر و بهره گیری از دستور کار کارشناسی، عملیات مناسب را برای حفاظت فیزیکی، کاهش خطرات احتمالی ناشی از بلایای طبیعی، دسترسی به آبـدهی پایدار و حفظ کیفیت آب در قنوات را فراهم می‌سازد . میرجلیلی معاون فنی شهرستان نیز توصیه‌های فنی در ایجاد بند خاکی حفاظتی میله چاه‌ها و همچنین تامین شیب هیدرولیکی و افزایش دبی آب را با اجرای عملیات صحیح کف شکنی، بغل بری و بغل تراشی را برای افزایش عمر مفید قنات، کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری و اصلاح مسیر را به پیمانکار توصیه نمود.

دیگر خبرها

  • نظارت میدانی بر اجرای عملیات حفاظتی قنوات شهرستان یزد
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است
  • چه کسی ترمز رشد ارز را کشید؛ دیگر خبری از افزایش قیمت نیست؟
  • مالیات بر سوداگری و سفته بازی مشمول مردم نمی شود
  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست