Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل انجمن جامعه ایمن گفت: شرکت ملی گاز طی سال‌های اخیر فعالیت بسیار مطلوبی در زمینه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی درباره خطرات گاز منواکسید کربن داشته و من به عنوان یک شهروند از عملکرد این شرکت سپاسگزارم.

به گزارش شانا، جواد نوفرستی، مدیرعامل انجمن جامعه ایمن و رئیس کارگروه کشوری پیشگیری از مرگ‌های خاموش در نشست هم‌اندیشی و تصمیم‌گیری برای مقابله و پیشگیری از نشت گاز منوکسیدکربن که امروز (چهارشنبه، هشتم آذرماه) گفت: شرکت ملی گاز ایران در زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی برای مصرف ایمن گاز طبیعی پیشتاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پارسال 836 نفر در اثر مسمومیت ناشی از استنشاق گاز منواکسید کرین جان خود را از دست دادند، همچنین حدود 80 هزار نفر در سال به سبب نشت این گاز مسموم می‌شوند که یک درصد از این آمار منجر به فوت می‌شود، البته بسیاری از کسانی که جان خود را از دست نمی‌دهند شرایط بسیار سختی مانند زندگی نباتی را پشت سر می‌گذارند.

مدیرعامل انجمن جامعه ایمن اظهار کرد: طی سال‌های اخیر شاهد مرگ‌ و‌ میر فراوان در این زمینه بوده‌ایم، اما آنچه که نباید از نگاه رسانه‌ها و مردم پوشیده بماند این است که تنها ۱۰ درصد مرگ‌های خاموش طی این سال‌ها، مربوط به مرگ با گاز طبیعی است در حالی که بیش از ۷۰ درصد از این آمار مربوط به مرگ‌هایی است که هیچ متولی برای آن وجود ندارد.

نوفرستی تاکید کرد: این‌که همه این آمار فوت را به گاز طبیعی نسبت دهیم اشتباه است، به عنوان مثال، کامیون‌دارانی که شب با خستگی در پارکینگ‌ها و داخل ماشین‌های خود می‌خوابند یا کارگرانی که از وسایل پخت و پز برای گرمایش شبانه در ساختمان‌های نیمه کاره استفاده می‌کنند از جمله کسانی هستند که جان خود را از دست می‌دهند.

وی اظهار کرد: وزارت بهداشت باید مردم را درباره گاز منواکسید کربن و خطرهای آن آشنا کند و هموطنان باید در نظر داشته باشند که احتراق ناقص هر نوع سوخت فسیلی می‌تواند منجر به بروز حادثه شود.

مدیرعامل انجمن جامعه ایمن گفت: به عنوان یک شهروند از عملکرد، خدمات و اطلاع رسانی شرکت ملی گاز سپاسگزارم، زیرا اطلاع‌رسانی به‌موقع در آغاز فصل سرد، رابطه مستقیمی با کاهش حوادث در این زمینه دارد و شرکت ملی گاز ایران این کار را تاکنون به خوبی انجام داده است.

نوفرستی خطاب به نمایندگان وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌هایی که در این نشست حضور داشتند، تصریح کرد: از شما به عنوان نمایندگان سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌ها می خواهم تا دست به دست هم داده و با تعامل و هم‌افزایی بیشتر، میزان مرگ خاموش را در چهار ماه باقی‌مانده سال تا حد امکان کاهش دهیم، زیرا همه ما در قبال جان مردم مسئول هستیم.



منبع: شانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۷۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش درصد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  علی عباسیافزود:بر اساس آمار‌های مراکز پزشکی قانونی استان در سال ۱۴۰۲ به ترتیب شهرستان ساری با ۱۸، آمل با ۱۶ و نور با ۱۳ بیشترین فوتی و شهرستان‌های جویبار و نکا هر کدام با یک مورد فوتی، کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

وی تصریح کرد: بر اساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با ۶۳ نفر (با افزایش ۱۹ درصدی)، برق گرفتگی با ۳۴ (افزایش ۳۱ درصدی)، اصابت جسم سخت با ۲۵ (افزایش ۲۵ درصدی) و سایر موارد با ۱۵ مورد در رتبه بعدی قرار دادند.

عباسی گفت: بر اساس تفکیک ماه های پر حادثه  سال گذشته در خرداد ماه با ۱۷ مورد و (فروردین، آبان، آذر، دی) هر کدام با ۱۳ مورد بیشترین و اردیبهشت با ۷ مورد کمترین آمار فوتی در آن گزارش شده است. و سنین ۴۱ تا ۵۰ سال با ۳۴ مورد بیشترین فوتی و بیش از ۶۱ سال با ۸ فوتی کمترین آمار را داشتند.

وی افزود: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان ۸۷۱ (۸۱۰ مرد و ما بقی زن) مصدوم ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک نفر بیشتر گزارش شده است.. 

دیگر خبرها

  • افزایش درصد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال گذشته
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲
  • بررسی روند خدمات‌رسانی آبفا به مناطق سیل‌زده بلوچستان
  • فیلم دستگیری بانوی تبریزی مربوط به اغتشاشات ۱۴۰۱ است
  • رئیس شورای اطلاع رسانی دولت : قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت انجام‌ گیرد
  • خلجی: تیم اقتصادی دولت تغییر نمی‌کند/ هدف‌گذاری برای کاهش تورم
  • رفع بیش از ۵۳ هزار حادثه آب و فاضلاب همدان 
  • زمان اعلام نتایج آزمون دکتری مشخص شد
  • زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد
  • هزینه‌کرد ۲۰۰ میلیاردتومانی شهرداری ارومیه برای نصب علائم و ایمن‌سازی ترافیکی