Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:رهبر کاتولیک های جهان از مقام مذهبی بودایی خواست تا با تعصب و ایجاد نفرت در این کشور مقابله کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری فرانسه،پاپ فرانسیس،رهبر کاتولیک های جهان،امروز (چهارشنبه 8 آذر) از راهب بودایی در میانمار خواست تا با «تعصب و ایجاد نفرت» در جامعه مقابله کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از بودایی های افراطی در میانمار سال هاست که با سخنان خود علیه مسلمانان نفرت از آنها را جامعه گسترش می دهند.

مقامات بودایی در ماه های اخیر تلاش کرده اند تا فعالیت بودایی های افراطی را مهار کنند.

پاپ از مهم ترین تشکل بودایی در میانمار یعنی کمیته «سانگا» خواست تا برای از بین بردن ناشکیبایی و نفرت پراکنی علیه مسلمانان در این کشور کمک کند.

او در جمع راهبان بودایی در معبدی در یانگون گفت:اگر قرار است متحد شویم ،همانطور که هدف ماست،باید همه تصورات غلط،سوء تفاهم ها،ناشکیبایی ها،تعصب ها و نفرت پراکنی ها را از میان برداریم.

رهبر کاتولیک های جهان در سفر چهار روزه خود به میانمار که بیشتر جمعیت آن را بودایی ها تشکیل می دهند تلاش کرد با زبان شکیبایی و بخشش صحبت کند.

پاپ قبلا از دفاع از مسلمانان روهینگیا که به گفته سازمان ملل قربانی های پاکسازی قومی ارتش میانمار هستند صحبت کرده بود اما این بار در سخنرانی های خود در میانمار به توصیه مشاوران از به کار بردن کلمه «روهینگیا» خودداری کرد.

 

 

پایان پیام/7

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۸۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا سردار زاهدی نمی خواست لباس سپاه را بپوشد؟

شهید زاهدی علی رغم درجه بالای نظامی دوست نداشت لباس بسیجی را از تن دربیارد. همرزمانشان می گویند: سردار فرمانده لشکر شده بود و هنوز می خواست در لباس بسیجی بماند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سردار محمدرضا زاهدی از رزمندگان و فرماندهان هشت سال جنگ تحمیلی بود که در کنار مردانی چون شهیدان حسین خرازی و احمد کاظمی همراه دیگر هم شهری های اصفهانی اش، مقابل حزب بعث ایستاد. سردار زاهدی پس از جنگ همچنان در میدان جهاد حضور داشت و این بار در محور مقاومت فعالیت های موثری داشت. 

این سردار رشید اسلام در عین گمنامی گام های بلندی در جهت پیروزی جنگ هایی چون جنگ 33 روزه برداشته بود و در سال های خیر این سرزمین سوریه بود که او را زیاد دیده بود. سرانجام هم فروردین سال جاری سردار زاهدی در کنسولگری ایران در سوریه توسط اسراییل در کنار چند تن دیگر از همرزمانش به شهادت رسید. 

حکم ابلاغ درجه سرتیپ تمامی در سال 1369

 شهید زاهدی علی رغم درجه بالای نظامی دوست نداشت لباس بسیجی را از تن دربیارد. همرزمانشان می گویند: سردار فرمانده لشکر شده بود و هنوز می خواست در لباس بسیجی بماند که با دستور فرماندهان بالاتر و اشاره به اینکه جایگاه فرمانده لشکری فقط برای پاسداران بود و نه بسیجیان، لباس سپاه پوشید.

پس از اتمام جنگ و وقتی ساماندهی نیروها بر اساس درجه انجام شد، او از این امر ناراحت بود و معتقد بود جو همدلی و برادری بین رزمندگان ممکن است آسیب ببیند و رنگ دنیایی بگیرد.

دیدار سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده شهید زاهدی

ولی تنها چیزی که بارها با خوشحالی می‌گفت، این بود که حضرت آقا درجه هایش را داده و آن سردوشی و دو مدال فتح و نصر را در کیف خاصی نگهداری می کرد و چون امام خامنه ای آنها را داده بودند برایش با ارزش بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پاس سردار فقط هالند را می‌خواست!
  • بنگاه دروغ پراکنی انگلیس
  • شکاف‌ها و دوگانگی‌های مذهبی، ممنوع!
  • چرا سردار زاهدی نمی خواست لباس سپاه را بپوشد؟
  • اجرای طرح نور خواست عمومی است
  • تصاویری از قبرستان بقیع
  • امامت سیاسی دلیل نفرت دشمنان اهل بیت (ع) بود
  • سعیدی: هواداران سپاهان سنگ‌پراکنی نکردند / لشگری: باشگاه سپاهان بدعت‌گذار توهین جنسی و غیر انسانی به هواداران خانم بود / فیلم
  • (ویدئو) جوزف کالینگر، قاتل زنجیره‌ای؛ مردی که می‌خواست خدا شود!
  • امروز انزجار و نفرت علیه صهیونیست‌ها جهانی شده است