Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-02@22:05:26 GMT

صنعت چوب ایران مدرن می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۶۹۵۱۱

صنعت چوب ایران مدرن می‌شود

به گزارش ایلنا، رئیس هیات‌مدیره نوین چوب با بیان این مطلب گفت: این شرکت نماینده‌ انحصاری بهترین برندهای حال حاضر صنعت چوب اروپا و آسیای شرقی در ایران است و سعی داریم با واردات به‌روزترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات و تکنولوژی‌ها، صنعت چوب ایران را مدرن کنیم. ‎رامین ناظم‌سلیمی با بیان اینکه صنعت چوب ایران طی٥٠سال گذشته از پیشرفت این صنعت در کشورهای دیگر نظیر ترکیه و ایتالیا فاصله گرفته، اظهار کرد: بازار ما در این مدت تحت‌تاثیر واردات از ترکیه و چین بوده و تولیدات داخلی از رقبا عقب ماندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که در کنار نیروی متخصص و حرفه‌ای به ماشین‌آلات روز دنیا نیاز است تا بتوانیم از ظرفیت‌های بسیاری که در صنعت چوب کشور وجود دارد بهره‌مند شویم. سلیمی افزود: هدف ما در این نمایشگاه ارائه آخرین تکنولوژی روز صنعت چوب و معرفی آنها به نجاران و تولیدکنندگان است تا در کنار مواد اولیه مناسب بتوانند از دانش روز دنیا در این زمینه استفاده کنند. ‎رئیس هیات‌مدیره نوین چوب با بیان اینکه برای این نمایشگاه ماشین‌آلات صنعت چوب در خاورمیانه نمونه مشابهی سراغ ندارم، افزود: نجارها و فعالان صنعت چوب می‌توانند جای بازدید از نمایشگاه‌های خارجی با مراجعه به این نمایشگاه دائمی از پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات این صنعت که از برترین برندهای اروپایی نظیر ایتالیا و آسیای شرقی نظیر کره‌جنوبی هستند، بازدید کنند.

‎سلیمی گردآوری برندهای برتر ماشین‌آلات صنعت چوب را در این نمایشگاه مورد توجه قرارداد و گفت: این رویداد می‌تواند برای به‌روزرسانی فرآیند دکوراسیون و مبلمان کشور بسیار تاثیرگذار باشد، زیرا وقتی نجارها و تولیدکنندگان مجهز به دستگاه‌های به روز دنیا باشند و از آموزش‌های لازم بهره‌مند شوند، بازدهی بهتری را در صنعت ارائه می‌کنند.

‎وی با اشاره به حجم بسیار اندک صادرات در صنعت چوب ایران اظهار کرد: به‌دلیل تفاوت کیفیتی که بین محصولات تولیدی ایران و کشوری نظیر ترکیه وجود دارد، همسایگان ما نظیر عراق و جمهوری آذربایجان ترجیح می‌دهند محصولات مورد نیاز خود را از ترکیه وارد کنند و ما با وجود پتانسیل‌های بسیار صادرات بسیار اندکی را در صنعت چوب شاهد هستیم.

‎سلیمی با اشاره به اینکه ماشین‌آلات و تجهیزات صنعت چوب بسیار تخصصی هستند، افزود: امیدواریم که با واردات ماشین‌آلات روز دنیا و استفاده از دانش روز دنیا صنعت چوب در ایران روند جدیدی را شاهد باشد. ‎وی با بیان اینکه میزان واردات در صنعت چوب ایران بسیار زیاد است، تاکید کرد: با وجود تعرفه گمرکی بسیار بالا، اما به‌دلیل تفاوت موجود در کیفیت کالا، واردات در بخش مبلمان و دکوراسیون ما بسیار زیاد است اما کم‌کم با ورود ماشین‌آلات مدرن می‌توان به سمت تولید باکیفیت و کم کردن واردات محصولات به کشور گام برداشت.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۹۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداری ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین

محمدحسین واحدیان اظهار کرد: این واحد در پارسال ۱۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین جدید جهت استفاده در حوزه خدمات شهری، عمرانی و کنترل ترافیک و ۱۲ دستگاه تجهیزات با اعتباری بالغ‌بر ۵۷ میلیارد تومان خریداری شد.

بیشتر بخوانید

بکارگیری ۱۱ دستگاه ماشین‌آلات در جشن عید امامت

شهردار شهرکرد افزود: یک دستگاه آمبولانس، یک دستگاه تراکتور ۴۷۵، یک دستگاه بنز ۱۹۲۴، دو دستگاه هیوندای ۶۵۱ HD، ۳ دستگاه فوتون M۴، دو دستگاه بنز ۲۶۲۴، دو دستگاه کامیون ۱۹۲۷، یک دستگاه بیل بکهو، یک دستگاه بیل چرخ مکانیکی، یک دستگاه پژو ۲۰۷ و یک دستگاه سواری هاچ بک هایما خریداری شد.

وی اضافه کرد: یک دستگاه نمک پاش، تیغه پشت تراکتوری، یک دستگاه فلاسک آسفالت، یک دستگاه تانکر آب، یک پاکت جلو تراکتوری، ۵ دیتاگه پرس ۶۰۶ و دو دستگاه تیغه برف‌روب نیز خریداری شد.

واحدیان ادامه داد: ۱۶ دستگاه ماشین‌آلات و ۱۲ دستگاه تجهیزات با اعتباری بالغ بر ۵۸ میلیارد تومان خریداری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • یزد قطب تولید ماشین آلات نساجی می‌شود
  • برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی نساجی یزد
  • هدف‌گذاری تبدیل یزد به قطب تولید ماشین‌آلات نساجی
  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • رسیدگی رئیس قوه قضائیه به وضعیت ماشین آلات دپو شده در گمرک
  • بهسازی خط آهن افغانستان بدون ماشین‌ آلات ایران ممکن نیست
  • آمادگی برای مدیریت بارندگی در اهواز
  • بهسازی خط آهن افغانستان بدون ماشین‌آلات مکانیزه راه‌آهن ایران ممکن نیست
  • خرید و تجهیز ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در سال گذشته
  • خریداری ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین