Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار رشت در جلسه ستادی با معاونان خود در ابتدا پیرامون نوع مکاتبات با ادارات مختلف اظهار کرد: باید در ادبیات و نوع ارجاع دستورات به نهادها و ارگان های دخیل در شهرداری به اجماع برسیم .

تاکید بر شفاف سازی عملکردها

مسعود نصرتی تاکید کرد : نباید از کنار دستورات داخل در نامه های اداری به سادگی گذشت زیرا گاهی دقت نظر در دستور نامه ها و پافشاری ها ، موجب تغییر نظر مدیران شده و در نتیجه پیشرفت شهر را رقم ‌می زند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : باید با امورات فعلی و تغییر در نوع گفته ها و شنیده ها نتایج مطلوبی برای شهر به وجود آورده شود .

شهردار رشت تاکید کرد : رییس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت باید در تمام برنامه های فرهنگی ، ورزشی و اجتماعی شرکت کرده و برای هزینه کرد هر برنامه ای که در ردیف بودجه این سازمان قرار دارد قول پرداخت دهد .

نصرتی همچنین بر نحوه اطلاع رسانی دقیق تاکید و خاطر نشان کرد : امروز باید اطلاع رسانی های دقیق برای اطلاع مردم و مسئولان انجام شود.

وی گفت : مدیران سازمان ها باید طی مصاحبه هایی به شفاف سازی های عملکرد حوزه های مدیریتی خود بپردازند و دراین راستا نباید هیچ سوالی را بدون جواب باقی بگذارند .

نصرتی در ادامه گفت : مصاحبه ها باید با آهنگ های وفاق و اتحاد تهیه شوند زیرا تا سرمایه گذار متوجه همدلی نشود برای انجام سرمایه گذاری متحمل ریسک نمی شود و فقط با حضور سرمایه گذار چهره و ساختار شهر تغییر می کند ‌.

در چند روز آینده حقوق آبان ماه پرداخت می شود

شهردار رشت همچنین با اشاره به حرف و حدیث های مربوط به حقوق های معوقه نیز تصریح کرد : در چند روز آینده حقوق آبان ماه پرداخت می شود .

نصرتی بر افزایش عرق سازمانی در کارمندان تاکید کرد و بیان داشت : نباید اجازه دهیم در بیرون از شهرداری ، فضاسازی و جبهه گیری علیه شهرداری به وجود آید .

وی ادامه داد : تمام امورات مربوط به شهرداری باید رسیدگی شود و درآمد ناشی از تخلفات که توسط شهروندان به شهرداری پرداخت نشده است باید مورد بررسی قرار گیرند .

نصرتی پیرامون نوع استخدام های موجود در شهرداری نیز گفت : قرار بود از ابتدای آبان ماه به غیر از افراد مشخص ، بقیه افراد کارت نزنند اما ۳۴ نفر خارج از این لیست ، این‌موضوع را رعایت نکردند که به این افراد به دلیل رعایت نکردن بخشنامه ، حقوق تعلق نمی گیرد و مدیران سازمان ها نیز باید به چنین افرادی در حوزه مدیریتی خود تذکرات لازم را بدهند.

تاکید بر لزوم عدالت در حقوق و مزایای نیروهای قراردادی و سایر کارمندان

وی همچنین بر لزوم عدالت در پرداخت حقوق و مزایا میان نیروهای قراردادی و سایر کارمندان تاکید کرد و بیان داشت : باید راهکاری اتخاذ شود که میزان حقوق پرسنل به هم نزدیک باشد و در این زمینه باید به جای اعمال سلیقه، قانون مورد ملاک قرار گیرد .

به‌گفته شهردار رشت ، هیچگونه محدودیتی برای پرداخت اضافه کار و پاداش پرسنل وجود ندارد به شرط آنکه از چارچوب قانون خارج نشود زیرا پرسنل برای انجام کار مطلوبتر باید رضایت و انگیزه داشته باشند .

نصرتی بر لزوم عدالت در پرداخت حقوق پرسنل تاکید و خطاب به مسئولان حاضر تصریح کرد : در پرداخت حقوق، پاداش ، مزایا و هرچیزی که قانون اجازه می دهد هیچگونه کوتاهی نباید صورت بگیرد .

وی افزود : راه تولید درآمد ، کم کردن حقوق پرسنل نیست بلکه باید دنبال راه های دیگری برای کسب درآمد بود.

برای کسانی که به هر شیوه ای در شهرداری خدمت رسانی می کنند در پایان هرماه به صورت مستقیم پاداش تعلق بگیرد

شهردار رشت گفت : لازم است لایحه ای برای شورای شهر تهیه شود تا برای کسانی که به هر شیوه ای در شهرداری خدمت رسانی می کنند ، در پایان هرماه به صورت مستقیم پاداش تعلق بگیرد .

نصرتی همچنین بر لزوم انجام کارهای مقتدارانه برای جلوگیری از بی انگیزگی تاکید و خاطر نشان کرد : باید کاری کنیم که بدبینی های به وجود آمده برطرف شوند درغیر اینصورت به نتایج مطلوب دسترسی پیدا نخواهیم کرد .

وی همچنین با اشاره به آغاز بارش ها جهت آمادگی برای مدیریت در بحران احتمالی ، خواستار مانور شد و اظهار کرد : با نهادهایی همچون بنیاد مسکن ، سپاه پاسداران و اتحادیه کامیون داران نیز برای انجام مانور رایزنی شده است و سایر ارگان ها نیز باید در روزی که نیاز است آمادگی خدمت رسانی را علاوه بر مانور داشته باشند .

شهردار رشت در بخشی از سخنان خود تاکید کرد : در برف اول هیچ ارگانی نباید غافگیر شود .

تصمیم گیری در مورد هزینه ها بر اساس بودجه و درآمد شهرداری

شهردار رشت همچنین گفت : هر پیش بینی جدید و ویژه ای که در امسال وجود نداشت باید در سال ۹۷ وجود داشته و امکان اجرایی شدن داشته باشد و این موضوع باید توسط مدیران مناطق اعلام شود.

نصرتی در پایان گفت: باید از میزان بودجه محقق‌شده شهرداری آگاه شویم و بر اساس بودجه در مورد هزینه‌ها تصمیم گیری کنیم.

 

 

48

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۰۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه امام جمعه قم خطاب به مسئولان برای ایجاد وحدت

امام جمعه قم، گفت: در سال جدید باید یک وحدتی میان مسئولان استان اعم از نمایندگان مجلس، شورای شهر، شهرداری و تمامی کسانی که در پیشرفت و تعالی شهر تأثیرگذارند، ایجاد شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه امروز در دیدار نوروزی شهردار قم و معاونین شهرداری، اقدامات انجام شده در شهر مقدس قم را امیدوار کننده عنوان کرد و اظهار داشت: خوشبختانه در مدت سال‌های اخیر به واسطه اقداماتی که در شهر انجام شده، یک تحولی رقم خورده است.

وی افزود: قم امروز با قم چند سال قبل تفاوت‌های محسوسی پیدا کرده است که نتیجه همکاری شورای شهر، تدابیر شهردار و سایر مسئولان بوده است. به طور کلی هر کجا وحدت بوده است، کارها به سرانجام رسیده‌، اما هر کجا اختلاف وجود داشته است، انرژی‌ها صرف مسائل بی‌نتیجه و بی‌اثر شده‌اند.

امام جمعه قم تأکید کرد: در سال جدید باید یک وحدتی میان مسئولین استان اعم از نمایندگان مجلس، شورای شهر، شهرداری و تمامی کسانی که در پیشرفت و تعالی شهر تأثیرگذارند، ایجاد شود، چرا که سلیقه‌ها ممکن است مختلف باشد، اما این اختلاف سلیقه‌ها نباید منجر به بروز اختلافات و از بین رفتن انگیزه‌ها شوند.

وی خطاب به شهردار قم عنوان کرد: در مجموع، عمران، آبادانی، مبلمان و خدمات شهری و تأمین بسترهای امنیتی از شهرداری انتظار می‌رود، لذا جنابعالی با صرف نظر از اختلاف سلیقه‌ها که امری طبیعی است، به فعالیت بپردازید و با همراه کردن دیگران اقدامات ماندگاری را انجام دهید.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین حدیثی از امام حسن مجتبی (علیه السلام) پرداخت و اظهار داشت: امام مجتبی (علیه السلام) می‌فرماید «إذا سَمِعتَ أحَدا یَتَناوَلُ أعراضَ الناسِ فاجتَهِدْ أن لا یَعرِفَک» یعنی اگر شنیدی که فردی در جامعه با آبروی مردم بازی می‌کند، تلاش کن که این آدم تو را نشناسد، چرا که در این صورت به سراغ تو نیز خواهد آمد.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم در سال جدید خداوند برکتی به فکر، اندیشه و تلاش‌های ما بدهد تا شاهد تحولات چشمگیری نسبت به سال قبل و سال‌های قبل از آن باشیم.

در ابتدای این جلسه، سیدمرتضی سقاییان نژاد، شهردار قم گزارش مختصری از اقدامات و برنامه‌های شهرداری ارائه کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قم امروز با چند سال قبل تفاوت‌های محسوسی پیدا کرده است
  • اختلاف سلیقه‌ها نباید منجر به از بین رفتن انگیزه‌ها شود
  • توصیه امام جمعه قم خطاب به مسئولان برای ایجاد وحدت
  • سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد
  • ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران اجرا می‌شود
  • فعالیت مضاعف شهرداری یزد در سال ۱۴۰۳
  • شهرداری خالدآباد به درجه ۴ ارتقا پیدا کرد
  • بودجه فرهنگی شهرداری قم در سال ۱۴۰۳ حدود ۸۰۰ میلیارد تومان است
  • جزئیات همکاری شهرداری تهران با چینی‌ها از زبان شهردار تهران + فیلم
  • اقدامات شهرداری منطقه ۲ خرم‌آباد برای میزبانی از گردشگران نوروزی