Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-30@00:53:55 GMT

دستور تهیه یک ترشی با طعم نوستالژیک

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۷۰۷۱۶

دستور تهیه یک ترشی با طعم نوستالژیک

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، امروزه ترشی جزء جدا نشدنی سفره کدبانوهای ایرانی است. اگر قرار است ترشی بیندازید باید همین حالا اقدام کنید.

 

ترشی سالاد زمستانی (ترشی سالاد مشهدی)


چی لازم دارم:


گل کلم: کل کلم درشت ۱ عدد یا ۲ کیلو


هویج: ۱ کیلو


لوبیا سبز: نیم کیلو


خیار: نیم کیلو


سیر: ۲ عدد


موسیر: ۵۰ گرم


فلفل سبز تند: ۱۰ عدد


سبزی معطر: نیم کیلو


گوجه: ۶ کیلو


سرکه: ۶ لیوان


نمک و ادویه ترشی به میزان لازم


چه جوری درست میشه:


مواد ترشی سالاد رو بعد از شستن به اندازه ای که دوست داریم خرد می کنیم، بهتره برای سالاد زمستانی اندازه مواد خیلی درشت نباشه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همه مواد رو، روی پارچه تمیز پهن می کنیم تا کاملن خشک بشن، سبزی ترشی رو هم بعد از شستن و خشک شدن خرد میکنیم.


گوجه ها رو خوب می شوریم و خرد می کنیم، اگر هر گوجه ۴ قسمت بشه مناسبه … حالا گوجه ها رو در قابلمه ای با سایز مناسب ریخته و روی گاز قرار میدیم


تقریبن یک ساعت باید بپزه، وقتی حرارت میبینن کم کم نرم میشن و آب میندازن، تو این مرحله نمک رو می ریزیم، برای هر یک کیلو گوجه ۱ قاشق غذاخوری … بعد از گذشت این زمان وقتی حسابی له شدن از روی حرارت بر می داریم و زمان میدیم تا خنک بشن و بعد هم از یک صافی ریز رد می کنیم تا هم پوستش گرفته بشه و هم تخم های گوجه، که اگر تخم هاش در آب گوجه وجود داشته باشه باعث کپک زدنش میشه.


مواد ترشی رو با هم مخلوط می کنیم و آب گوجه رو، روش می ریزیم و سرکه هم اضافه میشه و نیمی از فلفل ها رو نصف کرده و لابه لای مواد ترشی می ریزیم تا تندیش رو به سالاد زمستانی پس بده.


ظرف هایی رو که قراره سالاد رو توش بریزیم دقت کنین کاملن تمیز و خشک باشن، بعد از مطمئن شدن سالاد زمستانی رو داخلش می ریزیم و به مدت یک روز در هوای آشپزخانه قرار میدیم. بعد از یک روز درب سالاد رو باز می کنیم و مواد رو هم می زنیم تا هوای اضافه خارج بشه، منظور از هوا در واقع گازی هست که آب گوجه به وجود میاره و حتمن باید در هفته اول یکی دو بار به سالاد سر بزنیم تا این گاز خارج بشه.

 


دقت کنین که مخلوط آب گوجه و سرکه باید روی مواد سالاد رو کاملن بگیره و بعد از یک روز در هوای خنک قرار بگیره در غیر این صورت کپک میزنه.
نکات:

 


۱. مهم ترین نکته برای تهیه این سالاد خشکی مواد هست و اینکه آب گوجه حتمن بپزه و تخم های گوجه گرفته بشه.


۲. ممکنه فکر کنین روشی که من برای گرفتن آب گوجه انتخاب کردم سخت باشه، پس شما می تونین به هر روشی که دوست دارین آب گوجه رو بگیرین اما حتمن آن رو بجوشونین تا کمی غلیظ بشه و صافش کنین.


بعد از ۳ هفته این ترشی آماده خوردن میشه.

 

آخرین خبر

2025

 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۰۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۲۵ کیلوگرم هروئین و شیشه

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سردار عباسعلی بهدانی فرد، درباره این خبر اظهارداشت: ماموران پلیس شهرستان خاتم با اقدام اطلاعاتی از تردد یک دستگاه خودروی پراید حامل موادافیونی مطلع شدند. 
وی افزود: ماموران، خودروی موردنظر را در محور "هرات به مروست" متوقف و در بازرسی از آن بیش از ۲۵ کیلوگرم موادمخدر شامل؛ ۲۱ کیلو و ۴۰۰ گرم هروئین و ۳ کیلو و ۸۰۰ گرم شیشه را کشف کردند. 
فرمانده انتظامی استان یزد ضمن اشاره به دستگیری ۲ قاچاقچی گفت: قاچاقچیان که این محموله را از مرز‌های شرقی کشور تهیه کرده و قصد انتقال به تهران را داشتند به مقامات قضایی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • کشف بیش از ۲۵ کیلوگرم هروئین و شیشه
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد ؛ صدور دستور محاکمه جدید
  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند