Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@14:15:22 GMT

لزوم استفاده از ابزار هنر در معرفی مهدویت

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۷۱۴۵۶

لزوم استفاده از ابزار هنر در معرفی مهدویت

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: دشمنان کار ویژه‌ای برای ضربه زدن به مهدویت در عرصه هنر انجام می‌دهند، که حرکت در مسیر معرفی فرهنگ مهدویت با ابراز هنر نقش مهمی در خنثی‌سازی اقدامات آنان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رحیمیان در دیدار معاونان فرهنگی مراکز استانی حوزه هنری، ضمن تبریک ایام نهم ربیع‌الاول، با اشاره به اینکه جامعه ما برای حوزه هنری انقلاب اسلامی ارزش خاصی قائل است، اظهار داشت: در طول سال‌ها فعالیت حوزه هنری شاهد روند مثبت و رو به رشد این نهاد فرهنگی و هنری بودیم و امیدواریم این رشد تا رسیدن به اهداف عالی ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به‌اندازه‌ای که در مجموعه این حوزه ایمان و معرفت به مفاهیم و مبانی اسلام ناب وجود داشته باشد به همان اندازه در فعالیت‌های بیرونی مفاهیم اسلامی تراوش پیدا می‌کند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با تأکید بر اینکه باید در حوزه هنر ایمانمان را به اسلام ناب مستحکم کنیم، بیان کرد: مشکلی که برخی مراکز فرهنگی و رسانه‌ای دارند وجود نیروهایی است که ایمان و باورشان به اسلام ناب قوی و محکم نیست و چنین نیروهایی بازدهی خوبی ندارند و چه‌بسا بازدهی منفی داشته باشند.

رحیمیان با بیان اینکه اگر از صدر تا ذیل تشکیلات هنری و رسانه‌ای ایمان محکم داشته باشند می‌توانند تراوش‌های اسلامی را به جامعه ارائه دهند، تصریح کرد: ما در طول تاریخ انقلاب با ریزش‌ها و رویش‌ها مواجه بودیم و بر این اساس باید برای رفع خطر ریزش به دنبال تقویت ایمانمان باشیم

وی با اشاره به واقعه بلعم باعورا در قرآن کریم و عاقبت وی، ابراز کرد: بر اساس این آیه هنگامی‌که انسان به دنیا گرایش زیاد پیدا کند و حب دنیا وجودش را لبریز کند و در زندگی متذکر خدا نشود، شیطان هم با او هم مسیر می‌شود و درنهایت به عاقبت شیطانی گرفتار می‌شود.

تولیت مسجد مقدس جمکران ادامه داد: اگر پول و مادیات شاخص زندگی انسان شود، از همین نقطه سقوط خواهد کرد و می‌توان گفت رمز موفقیت اولیای الهی و پیامبران که هادیان جامعه بودند این است که دنبال اجر، پاداش و مادیات نیستند و خود هدایت یافته هستند.

رحیمیان با تأکید بر اینکه در طول تاریخ، هیچ‌گاه مثل امروز حق و باطل باهم مواجهه نداشته‌اند، ابراز کرد: جبهه باطل تمام امکانات و قوای خود را به کار گرفته تا بر جبهه حق پیروز شود و در چنین روزگاری در دل جمهوری اسلامی، حوزه هنری پرچم‌دار هنر است، ابزاری که بالاترین نقش را هدایت انسان‌ها و تربیت نسل جوان دارد و دشمن هم از همین ابزار حد اعلای استفاده را می‌برد و بدانید که رسالت سنگینی را بر دوش گرفتید و در این مسیر باید باایمان محکم عاشقانه به فعالیت بپردازید.

وی افزود: امام خمینی(ره) برای ما الگو بودند و ایشان شهدا را نماد کامل هنر و هنرمندی معرفی کردند، اگر مقداری دریچه قلب و ذهن انسان به روی مسائل اسلام ناب باز شود درمیابد که چرا ایشان چنین تعریفی داشته‌اند.

تولیت مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: اگر بتوانیم چنین زیبایی‌هایی را در قالب هنر به جامعه منتقل کنیم می‌توانیم جامعه را در مسیر الهی رشد و پرورش دهیم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه دشمنان کار ویژه‌ای برای ضربه زدن به مهدویت در عرصه هنر انجام می‌دهند، بر حرکت در مسیر معرفی فرهنگ مهدویت با ابراز هنر تأکید کرد.

انتهای پیام/

R7854/P1377/S6,62/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۱۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد

سید مهدی حسینی،رئیس حوزه هنری قم گفت: نمایش «راز» به نویسندگی و کارگردانی نرگس اسماعیلی از مسجد چهارده معصوم و نمایش «مرد شامی» نوشته علی‌اصغر ایمان‌زاده به کارگردانی محمدرضا جهانبخت از مسجد حضرت ابوالفضل(ع) دو اثر منتخب از استان قم است که در مرحله سراسری همایش بچه‌های مسجد حاضر خواهند بود.

وی بیان داشت: ۱۳ اثر حاضر در مرحله سراسری همایش بچه‌های مسجد از میان ۱۸۰ اثر متقاضی حضور در همایش و پس از بازبینی توسط داوران انتخاب شده‌اند.

رئیس حوزه هنری استان قم خاطرنشان کرد: آثار منتخب در مرحله نهایی جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد که از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه به میزبانی شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود، با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی تصریح کرد: حمایت از هنرمندان انقلابی و مسجدی از اولویت‌های مهم هنری استان قم در حمایت از تولید آثار فاخر است.

حسینی گفت: این جشنواره متمایز و هدفمند، فرصتی برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های گسترده‌ فضای فرهنگی و هنری مساجد و گروه‌های مذهبی در راستای پرورش استعدادهای هنری جوانان انقلابی و ترویج فرهنگ دینی با زبان هنرهای نمایشی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد
  • جادوی ویرایش تصاویر؛ قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید فتوشاپ معرفی شد
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • جزئیات جایزه ملی داستان و بازآفرینی اعلام شد/ معرفی اصفهان به عنوان پایگاه روایتگری ادبی
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد