Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-27@08:51:24 GMT

گام آخر در اتصال بزرگراهی عسلویه به مرکز کشور

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۷۱۵۰۱

گام آخر در اتصال بزرگراهی عسلویه به مرکز کشور

تین‌نیوز | 

معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی باند دوم بزرگراه کوار-فیروزآباد خبر داد وگفت: محور عسلویه-شیراز به عنوان کوتاه ترین مسیر اتصال عسلویه به مرکز کشور در دست ساخت قرار دارد که امروز عملیات اجرایی حدفاصل کوار-فیروزآباد آخرین حلقه مفقوده این بزرگراه آغاز شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، امروز عملیات اجرایی بانددوم بزرگراه کوار-فیروزآباد با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان و مقامات محلی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیراله خادمی در حاشیه این مراسم موقعیت ویژه پارس جنوبی و اهمیت تامین دسترسی سریع و ایمن مرکز کشور به آن را سبب اهمیت توسعه زیرساخت های حمل و نقل در این منطقه عنوان کرد و گفت: در همین راستا ارتقا مشخصات محور 350 کیلومتری عسلویه-جم-فیروزآباد-کوار-شیراز به عنوان کوتاه ترین مسیر اتصال عسلویه به مرکز کشور در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: تا کنون در این مسیر حدفاصل عسلویه-جم، شیراز-کوار، زنجیران سه راهی میمند و کنارگذر 4 خطه فیروزآباد در مجموع به طول 160 کیلومتر احداث و به بهره برداری رسیده است.

خادمی 17 کیلومتر باقی مانده از این محور در محدوده کوار تا فیروزآباد را در دست اجرا عنوان کرد و اظهار داشت: این بخش در قالب دو قطعه در حال ساخت است که بزودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی ادامه داد: امروز نیز شاهد آغاز عملیات اجرایی قطعه سوم این بزرگراه به طول 13 و نیم کیلومتر هستیم که به عنوان آخرین قطعه تکمیلی کریدور بزرگراهی عسلویه به مرکز کشور ساخته خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه عملیات اجرایی این بخش را به دلیل کوهستانی بودن مسیر و مجاورت با تاسیسات سد و رودخانه تنگاب مشتمل بر 7 دستگاه تونل به طول 3/5 کیلومتر و یک دستگاه پل به طول 2 هزار و 520 متر عنوان کرد.

خادمی از میان رفتن تصادف های رخ به رخ، کاهش سوانح رانندگی و کاهش مصرف سوخت را از جمله مزایای این بزرگراه اعلام و اضافه کرد: همچنین این محور در توسعه ترانزیت از جنوب به شمال و اتصال سواحل جنوبی خلیج فارس و دریای عمان به مرکز کشور نقش بسزایی را ایفا خواهد کرد.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۱۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در حاشیه مراسم تحکیم بستر ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان که صبح امروز برگزار شد، گفت: لاین کندروی شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری استانداردسازی و سبب شده که حجم سنگین بار صبحگاهی ترافیک تقلیل یابد.

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور افزود: در دو سال گذشته شهرداری تهران اقدامات خوبی را در محور آزادگان انجام داده است. در زمستان سال گذشته در محدوده بزرگراه آزادگان در منطقه ۱۶ یک لاین کندروی جدید اضافه شد و سبب شد که بار ترافیک سنگین صبح و عصرگاهی که از قبل پل رجایی تا صنیع‌خانی ایجاد می‌شد تا حدودی رفع شده و تداخل بار ترافیکی نداشته باشیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره اجرای طرح ترافیک جدید در تهران نیز گفت:با توجه به افزایش تردد خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها باید طرح ترافیک بروزرسانی شود.

وی افزود:باید کارگروه مشترکی، مابین پلیس و شهرداری تشکیل شود تا به نظر واحدی درباره تغییرات طرح ترافیک برسیم.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح ترافیک جدید نیاز به اقدامات کارشناسی دارد گفت:طرح ترافیک جدید امسال اجرایی نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود
  • رفع خطر از ۲۱۲ محل حادثه خیز تهران | ساخت پهلوگاه‌های اضطراری در بزرگراه‌های تهران
  • آغاز ترافیک صبحگاهی تهران/ افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان
  • آغاز ترافیک‌صبحگاهی تهران/افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی
  • عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان