Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@05:02:03 GMT

۵۰۰ کانون مساجد در مناطق روستایی اردبیل تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۷۱۹۰۸

۵۰۰ کانون مساجد در مناطق روستایی اردبیل تشکیل شد

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ‌اردبیل گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ کانون به همت فعالان مساجد در استان ‌به ویژه در مناطق روستایی، محروم و دور افتادهتشکیل شده است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، نادر سقا عصر امروز در گردهمایی گروه‌های مردم نهاد فعال در حوزه دفاع مقدس استان اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 500 کانون به همت فعالان مساجد در استان اردبیل به ویژه در مناطق روستایی، محروم و دور افتاده استان تشکیل شده که به انجام فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش مساجد و کانون‌های آن در برهه‌های زمانی مختلف افزود: نقش مساجد در ارتباط با اطلاع‌رسانی در دوران دفاع مقدس حائز اهمیت بسیار بود و کارکردی که مساجد در دوران دفاع مقدس داشت آنقدر حیاتی بود که توانست در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مثمرثمر باشد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: از دیگر دستاوردهای مساجد می‌توان به بصیرت افزایی و انگیزه دهی به افراد اشاره کرد که همراه با نقش تربیتی بود و تربیت جوانانی همچون حججی‌ها را مدیون همین مساجدی هستیم که در این زمینه نقش اساسی ایفا کرده‌اند.

سقا اظهار کرد: کانون‌های مساجد نقش بسیار مهمی در ارتباط با برگزاری یادواره شهدا، دیدار با خانواده شهدا، حضور در کاروان راهیان نور، تشکیل هسته‌های پژوهشی سیره شناسی شهدا داشته‌اند که این موضوع برای ما حائز اهمیت بسیار است و باید از این پس نیز به همین شکل ادامه داشته باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل نیز در این گردهمایی بیان کرد: گردآوری اطلاعات تشکل‌های مردم نهاد در حوزه دفاع مقدس در قالب بانک اطلاعاتی از اقداماتی است که در حال حاضر تحقق یافته و و تمام تلاش ما بر این است که در ارتباط با استفاده از ظرفیت‌های موجود اقدامات مناسبی انجام دهیم.

علی واحد افزود: باید تاثیرپذیری سازمان‌های مردم برای الگوسازی بین نوجوانان و جوانان مورد توجه واقع شود و برنامه‌ریزی‌های لازم در ارتباط با احداث یادمان‌های شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه ادبیات دفاع مقدس با جدیت و اهتمام ویژه در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

R41374/P1377/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۱۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد

از ۲۹ فروردین تاکنون، پیکر ۱۲ شهید دوران دفاع مقدس از منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص شده است.

پیکر این شهدا قرار است، پس از مراسم استقبال برای شناسایی به معراج شهدای تهران منتقل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!