Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -

عرق کردن به خودي خود، آنقدر کالري سوزي ندارد که قابل اندازه گيري باشد
عرق کردن به خودي خود، آنقدر کالري سوزي ندارد که قابل اندازه گيري باشد، اما باعث خروج مايعات مي‌شود که مي‌تواند به شما کمک کند وزن آب اضافي بدن را از دست بدهيد. البته اين کاهش وزن موقتي است.
عرق کردن، شيوه‌ي طبيعي بدن براي تنظيم دماي آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعريق با ترشح آب و نمک ايجاد مي‌شود که تبخير شده و خنک‌تان مي‌کند. عرق کردن به خودي خود، آنقدر کالري سوزي ندارد که قابل اندازه گيري باشد، اما باعث خروج مايعات مي‌شود که مي‌تواند به شما کمک کند وزن آب اضافي بدن را از دست بدهيد. البته اين کاهش وزن موقتي است. به محض اينکه با نوشيدن آب يا غذا خوردن، آب از دست رفته را جبران کرده و بدن را هيدراته کنيد، خيلي زود همان وزن از دست رفته را مجددا به دست خواهيد آورد.
برخي ادعا مي‌کنند فعاليت‌هايي چون بيکرام يوگا يا يوگاي هات، تا حدود 1000 کالري در ساعت مي‌سوزاند اما اين ادعا نادرست است. مطالعه‌اي دريافت که در يک کلاس 90 دقيقه‌اي يوگا، زنان به طور متوسط فقط 330 کالري سوزانده بودند و مردان 460 کالري. اين مقدار کالري سوزي، معادل پياده روي تند در مسافت 3.5 مايل در ساعت است.
شما حين فعاليت‌هايي که چندان عرق‌تان را در نمي‌آورند هم کالري مي‌سوزانيد. مثلا هنگام شنا کردن، زدن وزنه‌هاي سبک يا ورزش کردن در هواي سرد زمستان. با اين حال عرق کردن مي‌تواند راهي براي اندازه گيري ميزان شدت تمرين‌هاي‌تان در انواع خاصي از ورزش‌ها باشد. کالج آمريکايي طب ورزشي، توصيه مي‌کند بزرگسالان سالم، بايد پنج روز در هفته، 30 دقيقه ورزش با شدت متوسط انجام دهند يا حتي هنگام گفتگو و مکالمه، فعاليتي انجام دهند که کمي عرق بريزند.
چرا بعضي از افراد بيشتر از بقيه عرق مي‌کنند؟
اينکه چقدر عرق مي‌کنيد بستگي به چند عامل دارد، مانند؛ ژنتيک، فاکتورهاي محيطي، سن، سطح فيتنس و وزن بدن. در ميان اين عوامل، وزن بدن و سطح فيتنس شما، بيشترين تاثير را روي ميزان تعريق‌تان هنگام ورزش کردن دارد. بدن شما اگر وزن بيشتري داشته باشد، براي عملکردهاي خود به انرژي بيشتري نياز خواهد داشت. در نتيجه بيشتر عرق خواهيد کرد زيرا توده‌ي بدني بيشتري بايد خنک شود.
هر چه از سلامتي و تناسب اندام بيشتري برخوردار باشيد، زودتر به عرق کردن خواهيد افتاد. زيرا بدن در تنظيم دماي خود، کارآمدتر مي‌شود. زودتر عرق کردن يعني اينکه بدن شما زودتر خودش را خنک مي‌کند. اين شرايط به شما اجازه مي‌دهد براي مدت طولاني‌تري با شدتي ايده‌آل‌تر ورزش و تمرين کنيد.
فوايد عرق کردن چيست؟
فايده‌ي اصلي عرق کردن، خنک کردن بدن است. ساير فوايد هم شامل؛
. پوست سالم‌تر: ورزش شديد باعث مي‌شود خون در سراسر بدن به چرخش بيفتد و در نتيجه اکسيژن و مواد مغذي بهتر به گردش درآمده و سلول‌هاي پوست را تغذيه مي‌کنند.
. به چالش کشيدن خودتان: اگر هنگام ورزش کردن عرق بريزيد، به اين معني است که تمريناتي انجام مي‌دهيد که بدن‌تان را به خوبي به چالش کشيده و براي سطح فيتنس‌تان نيز مناسب هستند. اما اگر با ورزش کردن، احساس سرگيجه و خستگي مفرط يا درد مي‌کنيد، به اين معني است که بيش از اندازه به خودتان فشار مي‌آوريد.
دهيدراته شدن
اگر زياد عرق مي‌کنيد، پس بيشتر در معرض دهيدارته شده هستيد. آب و هواي گرم و مرطوب، عرق کردن را تشديد مي‌کند. به ازاي هر نيم ليتر عرقي که مي‌ريزيد، حتما يک ليوان آب بنوشيد. صبر نکنيد تا تشنه شويد و آب بنوشيد. هميشه يک بطري آب با خود داشته باشيد مرتبا آب بنوشيد. کم آبي شديد بدن خطرناک است. اگر با علائم زير روبرو شديد فورا به پزشک مراجعه کنيد:
. آشفتگي يا ناتواني شديد
. سرگيجه هنگام بلند شدن که بعد از چند ثانيه برطرف نمي‌شود
. هشت ساعت ادرار نداشتن
. ضربان ضعيف
. غش کردن
. از دست دادن هشياري
هايپر هيدروسيس يا تعريق زياد
اگر هميشه و زياد عرق مي‌کنيد ممکن است دچار بيماري هايپر هيدروسيس باشيد. اگر عرق کردن، فعاليت‌هاي روزانه‌تان را مختل کرده يا بدون دليل خاصي، تعرق شبانه داريد و يا ناگهان به شدت عرق مي‌کنيد به پزشک مراجعه کنيد. اگر عرق کردن‌تان همراه با علائم زير است فورا به پزشک مراجعه کنيد:
. تب 40 درجه يا بالاتر
. درد قفسه سينه
. تنگي تنفس
. ضربان تند قلب
چطور کالري سوزي سالمي داشته باشيم
براي کاهش وزن، نياز داريد تا بيشتر از کالري که مي‌خوريد را بسوزانيد. 3500 کالري تقريبا معادل نيم کيلوگرم چربي است. بنابراين براي کم کردن يک کيلوگرم از وزن‌تان بايد 3500 کالري بيشتر از ميزان مصرفي‌تان بسوزانيد. بهترين راه براي کاهش وزن سالم، داشتن سبک زندگي فعال و تغذيه‌اي سالم از غذاهاي طبيعي و ورزش منظم است.
منبع: برترينها

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۴۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحنه‌هایی دردناک از ‌وضعیت مردم پس از آتش‌سوزی گیلان | فیلم

چهارشنبه شب به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی آتش سوزی گسترده‌ای در امامزاده ابراهیم شهرستان شفت استان گیلان اتفاق افتاد. تصاویری دردناک از ‌وضعیت مردم پس از آتش‌سوزی در امام‌زاده ابراهیم شفت‌ را ببینید. منبع: تسنیم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • با این صبحانه وزنتان را ۴ برابر کم کنید
  • آیا با خوردن تخم‌مرغ لاغر می‌شویم؟
  • هوش مصنوعی یک ابزار کمکی است و جایگزین پزشک نمی شود
  • ببینید | اولین تصاویر از آتش‌سوزی در خیابان لاله‌زار تهران؛ کجا آتش گرفته است؟
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی روستای گیلان
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • مسی و رونالدو تحمل هم را ندارند، رونالدو بیشتر!‏
  • هوش مصنوعی یک ابزار کمکی است و جایگزین پزشک نمی‌شود
  • تصویر روز ناسا: تلسکوپ‌های کمکی زیر آسمان پرستاره جنوب
  • صحنه‌هایی دردناک از ‌وضعیت مردم پس از آتش‌سوزی گیلان | فیلم