Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مريم جدلي گفت: در نهمين دوره جشنواره کتاب برتر تنها به داوري کتاب‌هاي تاليفي مي‌پردازيم که حسن بزرگي براي حمايت از توليد داخلي است.
به گزارش جام نيوز به نقل از روابط عمومي جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان، مريم جدلي رئيس هيات مديره انجمن زنان ناشر با اشاره به دومين سال همکاري خود با کارگروه انتخاب کتاب برتر انجمن فرهنگي ناشران کتاب کودک و نوجوان، عنوان کرد: يکي از مهمترين اهداف اين جشنواره ارتقاي کيفيت توليد کتاب‌هاي کودک و نوجوان و معرفي براي خانواده‌ها و جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد:‌ در نهمين دوره جشنواره براي حمايت از نويسندگان، شاعران، تصويرگران و ساير عوامل توليد کتاب‌، ما تنها به داوري کتاب‌هاي تاليفي مي‌پردازيم که حسن بزرگي براي حمايت از توليد داخلي است. در کنار آن جشنواره با نگاه ويژه به نقش مديريتي ناشران در حوزه کتاب‌هاي تاليفي، داستان، شعر و آثار علمي و آموزشي به داوري مي‌پردازد‌ و در اين فرآيند نگاه مخاطب از اهميت بالايي برخوردار است.
جدلي برنامه‌ريزي مستمر براي برگزاري اين جشنواره را يکي ديگر از مزيت‌ها برشمرد و افزود:‌ بر همين اساس ما در يک فرآيند برنامه‌ريزي شده شاهد هستيم که جشنواره از شروع جشنواره از اوايل ارديبهشت فرآيند برگزاري خود را آغاز و تا به امروز نيز آن را ادامه داده است.
وي حذف کتاب‌هاي ترجمه از داوري اين رويداد را موجب بها دادن به تصويرگران نيز دانست و گفت:‌ در کتاب‌هاي ترجمه ناشران معمولا از تصاوير کتاب اصلي استفاده مي‌کنند‌، چرا که هم کار ساده تر شده و هم هزينه کمتري به همراه دارد. ولي در کتاب‌هاي تاليفي نقش تصويرگران برجسته مي‌شود‌. ما با حذف بخش ترجمه از داوري‌هايمان به نوعي به تصويرگران توجه نشان داده‌ايم. البته ناگفته نماند کارهاي خوبي در زمينه ترجمه در چاپ‌هاي ناشران وجود دارد که مي توان در حوزه کار ترجمه به آن‌ها نگاه کارشناسانه کرد، اما در حال حاضر بدون در اختيار داشتن کتاب اصلي، بررسي ترجمه کارشناسانه نيست.
جدلي با اشاره به کمبود کتاب‌هاي آموزشي براي خردسالان گفت:‌ جشنواره‌هايي از اين دست بايد پس از اتمام هر دوره کمبودها و نيازها را مشخص و اعلام کنند. ناشران نيز بايد توجه داشته باشند که اگر يک کتابي پرفروش شد،‌ همه به سراغ چاپ آن نروند و به دنبال پرکردن خلاء‌هاي موجود نيز باشند.
وي خواستار فعاليت دبيرخانه جشنواره در طول سال شد و گفت:‌ در اين صورت مي‌توان شرايطي را ترتيب داد که ناشراني که تمايل به شرکت در اين جشنواره دارند، بعد از چاپ کتاب يک نسخه از آن را به دبيرخانه ارسال کنند تا کتاب با دقت و زمان بهتري مورد بررسي قرار گيرد.
جدلي هم‌چنين با اشاره به تاثيرگذاري تبليغات براي جشنواره گفت:‌ بعد از انتخاب کتاب‌هاي برتر، بهتر است تبليغات وسيعي داشته باشيم. معرفي کتاب‌ها در مکان‌هاي عمومي به بهتر ديده شدن آن‌ها کمک مي‌کند. خريد کتاب از سوي مراکز فرهنگي نيز ضرورت ديگري است که بايد انجام شود تا انگيزه و همت ناشر براي توليد کارهاي بهتر و بيشتر دوچندان شود.
نهمين جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان که توسط انجمن فرهنگي ناشران کتاب کودک و نوجوان به طور دوسالانه برگزار مي گردد در دي ماه سال جاري با همکاري معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار خواهد شد.
باشگاه خبرنگاران
115

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۸۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد ما در حوزه ادبیات کودک و نوجوان حمایت جدی از «تألیف» است

 به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه آیین افتتاح سیو پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در جمع خبرنگاران درباره برگزاری نمایشگاه‌های مشترک با کشور‌های دیگرگفت: خب این کار به صورت جدی در حال برگزاری است؛ مدتی پیش به صورت مشترک در هندوستان حضور داشتیم. همکاران من در به صورت سالانه در نمایشگاه های متعددی در عمان، ترکیه و عراق شرکت می‌کنند. متقابلاً ۲۵ کشور در نمایشگاه بین‌المللی تهران حضور دارند و هر سال یک مهمان ویژه هم داریم.

وی اظهار کرد: سال گذشته تاجیکستان مهمان ویزه نمایشگاه بود و امسال هم میزبان کشور «یمن» هستیم. سال آینده هم  کشور دیگر و ناشران خارجی دیگری مهمان نمایشگاه خواهند بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد  اسلامی درباره افتتاح کارخانه کاغذ نیز گفت: الحمدلله کار‌های اجرایی این کارخانه تا نزدیک ۹۰ درصد انجام شده و دولت در کنار بخش خصوصی ایستاده است. کارخانه بسیار بزرگی است که هم رییس جمهور و هم خودم از آن بازدید داشتیم و دو هفته پیش آقای احمدوند از این کارخانه بازدید داشت. الحمدلله کار به خوبی جلو می‌رود و ما تلاش می‌کنیم در یکی دو ماه آینده، به افتتاح برسد.

اسماعیلی درباره با اشاره افتتاح یک کتابخانه عمومی در شهر اراک، گفت: حدود ۲۰ درصدی از کار اجرایی مربوط این کتابخانه مانده است و تلاش می‌کنیم با تزریق بودجه تا نیمه دوم سال کتابخانه را افتتاح کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره توجه به حوزه کودک و نوجوان نیز گفت: حوزه کودک بخش بسیار مهمی است، چون هم نیاز امروز ماست و هم بیشترین فروش کتاب را هر سال در حوزه کودک و نوجوان داریم، شاید گاهی تا ۲۵ تا ۳۰ فروش ناشران در حوزه کودک و نوجوان است و این  جای کار جدی دارد.در حوزه کودک و نوجوان «تألیف» به  شدت مورد حمایت ما قرار دارد. به دلیل گرانی کاغذ ویژه کتاب‌های کودک و نوجوان و تولید ادبیات دچار مشکل هستیم، اما رویکرد ما حمایت جدی از فعالان این حوزه است که در همین راستا جشنواره ویژه کتاب و کودک و نوجوان را به زودی برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رویکرد ما در حوزه ادبیات کودک و نوجوان حمایت جدی از «تألیف» است
  • تولید ادبیات کودک و نوجوان با مشکل روبروست
  • سهم انجمن سینمای جوانان ایران و سازمان سینمایی از نمایشگاه کتاب
  • انتخاب اعضای سومین دوره هیات مدیره صنف تماشاخانه‌های ایران
  • انتخاب اعضای سومین دوره هیات‌مدیره صنف تماشاخانه‌های ایران
  • درهای نمایشگاه کتاب گشوده شد؛ سی‌و‌پنجمین دوره به روایت آمار
  • سهم انجمن سینمای جوانان ایران از نمایشگاه کتاب
  • ۱۰ ناشر لاتین و ۳۱ ناشر عرب به نمایشگاه آمدند
  • نمایشگاه کتاب، رویدادی که هم جنگ را دید و هم روزهای قرنطینه را
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند