Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - فرمانده نيروي دريايي ارتش گفت: توليد پيشران‌هاي هسته‌اي براي استفاده در شناورهاي زيرسطحي در دستور کار نداجا قرار دارد.
به گزارش سرويس سياسي جام نيـوز، دريادار حسين خانزادي فرمانده نيروي دريايي ارتش با حضور در بخش خبري ساعت 21 طي سخناني اظهار داشت: نيروي دريايي ارتش براي تامين امنيت کاروان‌هاي تجاري جمهوري اسلامي موظف به حضور در آب‌هاي آزادي و به خصوص منطقه شمال اقيانوس هند و تنگه باب‌المندب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: ما مي‌بايست اين مسير را براي عبور کشتي‌هاي ايراني و همچنين کشتي‌هاي ساير کشورهاي دنيا باز نگهداريم.
دريادار خانزادي با اشاره به برنامه نيروي دريايي ارتش براي حضور در آب‌هاي خليج مکزيک خاطر نشان کرد: نفس حضور در دريا نشاندهنده قدرت است، ضمن آن که نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي حق دارد پرچم ايران را آزادانه در هر نقطه‌اي از دنيا به اهتزاز در آورد. ضمن آن که ما دعوت‌هايي از کشورهاي اين منطقه داريم که بايد به آنها پاسخ دهيم.
فرمانده نيروي دريايي ارتش با بيان اين که يکي ازوظايف مهم نداجا، دفاع از کشور در زمان جنگ است گفت: يکي از ابزارهاي مهم اين کار شناورهاي زيرسطحي هستند که به وسيله پيشران‌هاي ديزلي و هسته‌اي کار مي‌کند. مزيت پيشران‌هاي هسته‌اي نسبت به ديزلي آن است که ماندگاري شناور در زير سطح را بيشتر کرده و از همين رو موجب افزايش قدرت بازدارندگي مي‌شود. با توجه به اين که در سال‌هاي اخير پيشرفت‌هاي خوبي در کشور در حوزه دانش هسته‌اي صورت گرفته توليد پيشران‌هاي هسته‌اي از نوع شکافت و جوش هسته‌اي در دستور کار نيروي دريايي ارتش قرار دارد.
وي ادامه داد: ما امروز نسل‌هاي جديد و انواع مختلف از زيردريايي‌ها را که به همت متخصصان نداجا و وزارت دفاع ساخته شده است را در اختيار داريم.
دريادار خانزادي در ادامه با اشاره به برگزاري رزمايش امداد و نجات در سواحل کشور بنگلادش و حضور ناوگروه نيروي دريايي ارتش در اين رزمايش تصريح کرد: از سال 2010 اجلاسي تحت عنوان اجلاس فرماندهان نيروهاي دريايي کشورهاي اقيانوس هند برگزار شد، که هدفش دستيابي به يک گفتمان جمعي براي ايجاد امنيت در اين منطقه است. بر همين اساس ما در اين اجلاس پيشنهادي داديم که امنيت آب‌هاي منطقه با تشکيل يک گروه رزمي مشترک توسط کشورهاي اين منطقه تامين شود و اين رزمايش گام اول تشکيل اين گروه رزمي بود که ناوشکن سبلان و ناوپشتيباني بندرعباس از نيروي دريايي ارتش در آن حضور پيدا کردند.
فرمانده نيروي دريايي ارتش در پايان خاطر نشان کرد: کشور آمريکا به دليل مخالفت جمهوري اسلامي ايران با حضورش در اين اجلاسيه هيچ ظرفيتي براي مشارکت و حضور در اجلاس فرمانده‌هان نيروهاي دريايي کشورهاي حاشيه اقيانوس هند ندارد.
106

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۸۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته

طبق گفته نیروی دریایی مالزی بر اثر برخورد ۲ بالگرد نظامی در این کشور ۱۰ نفر از سرنشینان این بالگرد‌ها کشته شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی برخورد 2 بالگرد نظامی نیروی دریایی مالزی هنگام تمرین نظامی در روز «نیروی دریای مالزی» همه 10 سرنشین این بالگردها کشته شدند.

 

.

 

نیروی دریایی مالزی در بیانیه‌ای گفت: هلیکوپترها در یک پایگاه دریایی در شمال ایالت "پراک" برای جشن نودمین سالگرد نیروی دریایی ماه آینده تمرین می‌کردند که این حادثه رخ داده است.

نیروی دریایی این کشور همچنین گفت: مرگ همه قربانیان در محل تایید شد و بقایای این افراد برای شناسایی به بیمارستان فرستاده شده است.

سقوط 2 فروند بالگرد نیروی دریایی ژاپن3 کشته بر اثر انفجار در شمال ایتالیا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات دیدار فرمانده سپاه تهران بزرگ با فرمانده نیروی زمینی ارتش +عکس
  • دیدار فرمانده سپاه تهران بزرگ با فرمانده نیروی زمینی ارتش
  • نیروی جوان به عنوان یک قوه پیشران ظرفیت‌های کشور را شکوفا می کند
  • بازگشت تیم‌های قایقرانی ملوان نیروی دریایی ارتش و سکان تهران
  • تاکید فرماندهان سپاه تهران و نیروی زمینی ارتش بر تعامل در عرصه‌های مختلف
  • برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • ببینید | رییس قوه قضاییه: اگر کسی در مسئله حجاب از دستور پلیس تمرد کرد، نمی‌توان نیروی در صحنه را تنها گذاشت
  • آغاز رزمایش دریایی آمریکا-فیلیپین با حضور ۱۷ هزار نیروی نظامی
  • چهره‌های ایرانی که کابوس نتانیاهو شده‌اند + عکس