Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: استاندار سمنان با تاکید بر لزوم ترویج سبک زندگی اسلامی و تبلیغ ازدواج آسان در جامعه گفت: با فرهنگ سازی در خصوص ازدواج سالم و اصلاح تدریجی در جامعه, آمار طلاق کاهش می یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان وبه نقل ازروابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، محمدرضا خباز روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با اشاره به اثرات شبکه های مجازی و اجتماعی در جامعه افزود:اگر از فضای مجازی درست استفاده شود آثار و برکات بدنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تاکید بر لزوم سازماندهی فضای مجازی و توجه به تبلیغات محیطی و فضای مجازی متذکر شد:  در غیر این صورت آثار منفی و مخربی فضای مجازی ابدنبال دارد و باید در این خصوص ساماندهی لازم صورت گیرد.

 

خباز نظام مند کردن تبلیغات را امری بسیار مهم خواند و گفت: فضای مجازی همانند شمشیر دو لبه ای است که هم می تواند برای ترویج معارف اسلامی باشد . هم تخریب گر اعتقادات مردم و جوانان عمل نماید.

 

استاندار سمنان با تبریک ایام آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه شریف) گفت: فرد منتظر باید با رفتارش منتظر ظهور آن حضرت باشد و شهروند جمهوری اسلامی در این زمینه وظیفه ای مضاعف بر عهده دارد و باید زمینه ساز ظهور آن حضرت باشد.

 

نایب رییس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با اشاره به افزایش طلاق و ایجاد رسوم غلط در این زمینه از اجرای طرح همسان گزینی به عنوان روشی مناسب در انتخاب همسر برای جوانان یاد کرد و گفت: در امر ازدواج خانواده ها باید ابتدا وارد میدان شده و زمینه آشنایی جوانان را فراهم سازند.

 

طرح نظام مند کردن تبلیغات محیطی اجرایی می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از اجرای طرح نظامند کردن تبلیغات فرهنگی و راه اندازی اطلاع رسانی محیطی خبر داد.

 

محمدرضا سوقندی گفت: جلوگیری از تبلیغات کالاهای خارجی و مقابله با قاچاق کالا از جمله مواردی است که در تبلیغات محیطی باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی بر ضرورت تبلیغ کالاهای تولید داخل تاکید کرد و خواستار توجه نظام تبلیغاتی در تقویت تولید ملی و توجه به اقتصاد مقاومتی شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، بررسی طرح همسان گزینی با هدف تبلیغو ترویج سبک اسلامی در ترویج ازدواج آسان را از دیگر دستور جلسه این نشست بیان کرد و گفت: در این خصوص در نظر است طرح ملی همسان گزینی با همکاری موسسه فرهنگی تبیان در استان سمنان به عنوان پنجمین استان اجرایی شود.

 

وی در این نشست پیشنهاد کرد: کارگروهی متشکل از مدیران کل تبلیغات اسلامی و ورزش و جوانان و مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها چگونگی اجرایی شدن این طرح را بررسی و عملیاتی کنند.

 

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان نیز گزارشی از فعالیت های تبلیغات محیطی این سازمان در این ارائه کرد و گفت: سازه های تبلیغاتی و فعالیت های طبلیغاتی طبق مصوبه جدید به سازمان زیباسازی و فضای سبز شهرداری واگذار شده است.

 

این نشست با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، استاندار و سایر اعضا در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۸۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقف در حوزه ترویج مطالعه توسعه فرهنگی را به دنبال دارد

عجم  در دیدار با مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: بسته به نیّت واقف می‌توان تقویت نرم افزاری و سخت افزاری کتابخانه‌های عمومی را به صورت مدون هدایت و پیگیری کرد.

وی با بیا اینکه برای تحقق بیشتر کتابخوانی در بین اقشار جامعه شهری و روستایی باید از توان و ظرفیت همگانی استفاده کرد، ادامه داد: شوراها، مردم، مراکز تولیدی و خدماتی برای تقویت بسترها و بنیان‌های کتابخوانی و مطالعه مفید به این عرصه وارد شوند.

نماینده منتخب مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: کتابخوانی و مطالعه مفید زیرساخت‌های فکری و فرهنگی جامعه را متحول می‌کند و در مقابل تهدیدها و آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تضمینی روشن است.

وی به نامگذاری فرهنگی و اقتصادی چند سال پیاپی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: در بیانات رهبری سال‌ها اقتصاد و فرهنگ مولفه مرتبط و مورد تاکید فراوان همراه دغدغه کتابخوانی و افزایش دانش و اطلاعات بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است
  • تاکید استاندار آذربایجان‌غربی بر ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه
  • ستاد صبر در کردستان به دنبال ترویج فرهنگ صلح و سازش است
  • فعالان عرصه ازدواج آسان در استان بوشهر تجلیل شدند
  • افزایش ۳۲ درصدی کشف جرایم سایبری در استان سمنان
  • فرهنگ سازی و ترویج استاندارد در جامعه اهمیت ویژه دارد
  • ترویج فرهنگ عفاف و حجاب جامعه را به سوی پویایی می‌برد
  • آگاهی مردم از اصول استاندارد کالاها افزایش پیدا کند
  • مردمی‌سازی نظارت بر فضاهای تبلیغاتی کشور کلید می‌خورد
  • وقف در حوزه ترویج مطالعه توسعه فرهنگی را به دنبال دارد