Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم در دانشگاه صنعتی اصفهان بر هوشیاری دانشجویان با توجه به تغییرنکردن چهره استکبار تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، مرکز اصفهان ؛ وزیر علوم، تحقیقات وفناوری امروز در شانزدهمین نشست روسای دانشگاه های سطح یک کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: هم اندیشی در جریان اینگونه نشست ها موجب تحقق رشد علمی می شود بطوریکه امروز دنیا با شتاب در مسیر تولید علم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصورغلامی، جایگاه ایران را در برخی علوم جدید دنیا از جایگاه مطلوبی برخوردار دانست و افزود: در مجموع ماموریت های مختلفی برای مراکزعلمی کشور تعریف شده  است.

وی  مراکز علمی کشور را دارای راهبرد های تعریف شده دانست و گفت: البته برنامه های علمی  دانشگاه ها  لازم است به روز و چابک طراحی شود.

منصور غلامی افزود: درحوزه آموزش عالی ضرورت هایی چون کیفی سازی آموزش ،ساماندهی آموزش عالی کشور،توانمند سازی دانش آموخته های دانشگاها،ارتباط با صنعت،تبدیل دانش به ثروت،ارتباطات بین اللملی و همکاری های علمی و استفاده مناسب از ظرفیت های علمی کشور نیاز است.

وی گفت: محدویت های مالی پیش روی مراکز علمی بوده که امید است با حمایت دولت ومجلس در بودجه سال آینده بتوان کمک های خوبی به دانشگاها برای تجهیزات دانشگاه ها تزریق کرد.

 محمودنیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران هم دراین نشست، پایه گذاری صحیح را در درخشان شدن روند علمی آینده مراکز علمی کشور موثر دانست و افزود: ابتکار این نشست ها را مدرس هاشمی رییس دانشگاه صنعتی اصفهان بنیان گذاری کرده است.

وی، تصمیم های دانشگاه های سطح یک را در عرصه های علمی و فنی و اجتماعی کشور تاثیر گذار برشمرد و گفت: در سطوح مدیریتی همکاری خوبی شکل گرفته است اما این سطوح همکاری لازم  به رده های تخصصی و هیات علمی منتقل شود.

وی، واگذارنکردن طرح های ملی به مراکز علمی را عامل ضعف در کار گروهی و شبکه ای کشور دانست و افزود: سه نشست با روسای دانشگاه های روسیه داشته ایم درحالیکه ارتباط جدی  درگذشته با این مراکز علمی در روسیه نداشته ایم

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان هم در این نشست، دانشگاه صنعتی اصفهان را در آستانه چهلمین سال تاسیس دانست و افزود:تنها دانشگاه صنعتی سطح یک غیر مستقر در تهران است.

سیدمحمودمدرس هاشمی با اشاره به تدوین طرح تحول دانشگاه صنعتی افزود: برنامه ۱۰ساله دانشگاه در این طرح تدوین شده است.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان انتقال تجربه دانشگاه های سطح یک و بررسی چالش های آموزش عالی را مهم ترین اهداف این نشست برشمرد.

شانزدهمین نشست روسای دانشگاه های سطح یک کشور باحضور 13 دانشگاه برتر کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۸۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم اندیشی پژوهشگران علوم شناختی با حضور سید محمد مهدوی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی و مدیران و مسئولان دانشگاه خلیج فارس در بوشهر برگزار شد. در این نشست راه‌های توسعه همکاری‌های علمی و تحقیقاتی درحوزه علوم شناختی مورد بررسی قرار گرفت.

مهدوی، با اشاره به اهداف و سیاست‌های این ستاد برای حمایت از اجرای طرح‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی درحوزه‌های مختلف علوم شناختی گفت: با تلاش‌های این ستاد و به منظور تربیت نیروی کارآمد و متخصص تاکنون ۲۲ هسته پژوهشی در حوزه‌های علوم و فناوری‌های شناختی در مراکز علمی و دانشگاهی کشور تشکیل و فعال شده است.  

وی با اشاره به اینکه توسعه فعالیت‌های پژوهشی به همکاری‌های مشترک میان محققان و اساتید نیاز دارد، گفت: ستاد یکی از حلقه‌های رابط در توسعه علوم و فناوری‌های شناختی محسوب می‌شود و برای تحقق این هدف حمایت‌های لازم را ارائه می‌کند.

وی توجه به حوزه‌های سلامت و سرمایه شناختی، آموزش و پرورش شناختی و شناخت اجتماعی را از جمله اولویت‌های ستاد بر شمرد و گفت: رویکرد ستاد بهره گیری و بهره‌مندی ازدستاورد‌های علوم و فناوری‌های شناختی برای ارتقاء و افزایش توانمندی مهارت‌های شناختی درسطح جامعه و نیز کمک به امر یادگیری و یاددهی با شیوه‌های شناختی در نظام آموزشی است و ستاد آماده است با حمایت همه جانبه از طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی بستر‌های لازم را برای تحقق این اهداف مهم فراهم آورد.

وی اضافه کرد: پژوهشگران و فناوران می‌توانند از طریق سایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و همچنین سامانه خدمت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از اطلاعیه‌ها آگاه شده و برای دریافت حمایت اقدام کند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • وزیر علوم: دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
  • افزایش تعداد دانشمندان بین المللی ۱ یا ۲ درصد
  • اعلام اسامی اساتید نمونه کشوری/ چهار معاون وزیر علوم در بین برگزیدگان
  • وعده صادق نتیجه دانشگاه‌های ما است
  • ۶۵ عضو هیئت علمی نمونه کشوری معرفی شدند/ حضور پررنگ معاونان وزیر علوم در بین استادان برتر!
  • وزیر فرهنگ: دکتر مجتهدی غرب را کاملاً می‌شناخت، اما غرب زده نبود
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور