Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-19@16:28:38 GMT

در عرصه گرافیک جای پوستر طنز خالی است

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۷۹۶۱۶

در عرصه گرافیک جای پوستر طنز خالی است

به گزارش ایلنا، سیدمسعود شجاعی طباطبایی (دبیر مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور پایان یک داعش) در نشست این جشنواره که صبح 8 آذر در بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار شد، گفت: فراخوان این مسابقه از دو ماه قبل شروع شد و اعلام این فراخوان در ابتدا با عنوان پایان تروریست بود اما پس از صحبت‌های سردار سلیمانی درباره پیش‌بینی نابودی داعش ظرف 3 ماه، بلافاصله برای این مسابقه با عنوان پایان یک داعش اطلاع رسانی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شجاعی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی با سرعت بسیار بالا و تحرک بسیار سریع اتفاق زوال گروهک منحط داعش را رقم زدند، ادامه داد: ما به این فکر افتادیم با توجه به موج شادی که در منطقه به این خاطر ایجاد شده بحث داعش را در اولویت این مسابقه قرار دهیم و عنوان اصلی پایان یک داعش توسط استاد فاضل نظری انتخاب شد.

وی افزود:این جشنواره در دوبخش کارتون و کاریکاتور انجام می شود که بخش پوستر این مسابقه پایان یک داعش است. برای بخش کارتون و کاریکاتور با توجه به رویدادهایی که سبب آزادی شدن شهرها از سکونت داعش بود، انتخاب کردیم. 

دبیر مسابقه پایان یک داعش با اشاره به اینکه ترامپ و دولت آمریکا با دخالتهایی که در ماجرای داعش داشتند و مشکلاتی که در مسیر مبارزه با این گروهک ایجاد کردند، افزود: بنیامین نتانیاهو حتی از جانب دولتش یک تیر هم به سوی داعش شلیک نکرد و برخی از مجروحان داعش را در بیمارستانهای اسرائیل مداوا کردند اما حالا امروز ادعای نابودی داعش را دارند. 

شجاعی با اشاره به اینکه انک‌سان سوچی که برنده جایزه نوبل شده است، یادآور شد: این شخص امروز در راس حاکمیت میانمار قرار دارد و دولتش به مسلمانان هشدار داده که اینکار ار فجایع خود داعش کمتر نیست و به همین خاطر موضوع خانم سوچی را هم به بخش کاریکاتور اضافه کردیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه در این جشنواره هر شرکت کننده می‌تواند حداکثر تعداد 3 اثر را ارائه کند، گفت: جوایز مسابقه در بخش‌های مختلف متفاوت است به دلیل بین‌المللی بودن این مسابقه در بخش کارتون و کاریکاتور جوایز را با نرخ دلار تعیین کردیم که به نفر اول 2 هزار دلار، به نفر دوم 1500 دلار و به نفر سوم 1000 دلار اهدا خواهیم کرد و به هر سه نفر تندیس و لوح تقدیر اهداء‌خواهد شد. همچنین در بخش پوستر 5 جایزه 2 میلیون تومانی به همراه تندیس و لوح تقدیر به برگزیدگان اهدا می‌شود.

دبیر مسابقه پایان یک داعش درباره داوران این مسابقه گفت: در بخش پوستر چهره‌های نام‌آشنایی همچون محمدحسین نیرومند، مسعود نجابتی، و محمدرضا دوست‌محمدی هیئت داوران ما را تشکیل می‌دهند و دو داور خارجی به نام‌های سیلوانو ملو از کشور برزیل و آلکساندر فالدین از کشور روسیه نیز حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار است که در عرصه گرافیک جای پوستر طنز را خالی دیدیم، یادآور شد: مدتی است که جریان گرافیک موج نو کشور را درنوردیده و آثار هنرمندان ما به این سمت رفته است و در این زمینه آثار خوبی هم مثل اسماءالحسنی بوجود آمده است اما پوسترهایی که اساس آن تصاویری از جنس طنز است در فضای هنری امروز کمتر دیده می شود.

شجاعی خاطرنشان کرد: در داوری آثار با دقت بسیار بالایی پیش می‌رویم و در وهله اول به این مسئله توجه می‌کنیم که آثار کپی نباشند حتی در مواردی که دست طراح بسیار قوی بوده و ما را به شک انداخته که این اثر کپی است، از فرد مورد نظر در خواست ارائه آثار بیشتر را کردیم تا شکمان برطرف شود.

شجاعی طباطبای یادآور شد: انتظار داشتیم رسانه ملی این پیروزی را به شکل بایسته‌ای پوشش دهد و حداقل انتظار ما این بود که چندین بار مارش پیروزی از صدا و سیما شنیده شود وقتی که گروهک داعش با آن حجم تخریب و ضرباتی که به منطقه تحمیل کرد از بین رفت انتظار داشتیم رسانه‌ها به نحو احسن به آن بپردازند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۹۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

به گزارش "ورزش سه"، نساجی مازندران در هفته بیست و چهارم میزبان تراکتور تبریز است و اعضای تیم در این مسابقه چشم انتظار حمایت هواداران‌شان و پر شدن ورزشگاه وطنی هستند.

محمد عباس‌زاده، کاپیتان نساجی در روزهای اخیر تلاش زیادی کرده که تیم را متحد کند و روحیه آنها را بالا بیاورد. او از تیم رسانه‌ای نساجی درخواست طراحی یک پوستر برای دعوت از تماشاگران را داشت و از بازیکنان خواست آن را در صفحه خود منتشر کنند.

روی این پوستر روی طرحی گرافیکی از سکوهای وطنی نوشته شده: "جایی برای ناامیدی نیست. چشم انتظار شماییم."

عباس‌زاده در بازی مقابل تیم اسبق خود، تراکتور، باتوجه به محرومیت محمدرضا آزادی به احتمال زیاد در ترکیب اصلی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • پایان شرم‌آور در نیمه ماراتن پکن: مدال‌ها پس گرفته شد
  • چاپ مجله اختصاصی برای یک بازی لیگ برتر! (عکس)
  • محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی
  • سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس (عکس)
  • کامبک عنایتی به شجاعی و تیم سابقش؛ پیکان پرید!
  • پیروزی دو گله تیم مسعود شجاعی از دست رفت
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • حضور بانوان در عرصه‌های هنر، نقطه قوتی برای تقویت فرهنگ اسلامی است
  • جدال انتقامی یک ستاره مقابل فولاد