Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه اصفهان زیبا در مطلبی با عنوان قطار اصفهان- تهران در ایستگاه تغییر مسیر نوشت: پروژه ای که در دولت دهم کلنگ زنی شد و قرار بود سال 89 مسافران چشم انتظارش را از پایتخت به اصفهان جابجا کند، با عبور از ایستگاه تامین اعتبار این بار در ایستگاه دیگری توقف کرده است.
قطار سریع السیر اصفهان-تهران یکی از کلان پروژه هایی است که حاشیه های خاص خود را داشته و دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حالا که این قطار در طول سال های اخیر خود را به نزدیکی های اصفهان رسانده عبورش از میان دستگرد و دولت آباد دردسرهایی را برای اهالی این منطقه ایجاد کرده است.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان هنوز زمینی برای توسعه فرودگاه اصفهان تحویل داده نشده است به نقل از مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان با تاکید بر اینکه تحویل زمین برای توسعه فرودگاه از دست ما خارج است، نوشت: شرکت وینسی طرح های مقدماتی خود را جهت توسعه فرودگاه اصفهان آماده و ارائه کرده اما موضوع اصلی، تحویل زمین برای کار کردن در آن بوده که هنوز مهیا نشده است.
حسن امجدی افزود: طی دو سال گذشته موضوع توسعه و رسیدن فرودگاه اصفهان به جایگاه اصلی خود با محدودیت های شدیدی مواجه بود اما پیگیری های استاندار سابق، وزارت اقتصاد و امور دارایی، وزارت دفاع و ... در نهایت در تاریخ ۱۳ شهریور امسال منجر به صورت جلسه ای برای عقد تفاهم نامه جهت تحویل اراضی مورد نیاز شد.
وی افزود: در این راستا قرار است در تفاهم نامه نهایی ۴۰۰ هکتار از اراضی ارتش تحویل فرودگاه شهید اصفهان شود، که مقدمات کار آن در حال اجراست.
روزنامه اصفهان امروز هم در مطلبی با عنوان قول استاندار برای سه چالش بزرگ به نقل از نائب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نوشت : استاندار اصفهان برای حل سه چالش بزرگ که مصوبه ملی هم دارند، قول پیگیری و تلاش داده است.
مصطفی رناسی با بیان اینکه در جلسه با استاندار اصفهان ، وی قول پیگیری مصوبات ملی از جمله مسائل مهمی که در توسعه شهر اصفهان نقش اساسی داشته را داد افزود:اتاق بازرگانی اصفهان به دنبال پیگیری سه مسئله برای اصفهان است که این سه مسئله توسعه فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، تکمیل قطار سریع السیر تهران- اصفهان و حل مسئله آب زاینده رود اصفهان از قول هایی بود که معاون اول رئیس جمهوری داد.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان کاهش 30 درصدی تصادفات رانندگی در بزرگراه‌های شهر اصفهان به نقل از معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه کل رینگ سوم شهر اصفهان مجهز به دوربین های کنترل سرعت است و دوربین های پلاک خوان نیز رصد می شوند، نوشت: خوشبختانه با نصب دوربین های ثبت تخلف سرعت، شدت تخلفات رانندگی به شدت کاهش پیدا کرده و شاهد کاهش ۳۰ درصدی تصادفات رانندگی طبق اعلام پلیس راهور در بزرگراه ها بوده ایم.
علیرضا صلواتی گفت: در بزرگراه های درون شهری نهایت سرعت ۷۰ تا نهایت ۹۰ کیلومتر است که البته بستگی به بزرگراه ها و تابلوهای هشدار دهنده متفاوت است و امیدواریم رانندگان با رعایت آنها ترافیک راحت تر و رانندگی ایمن تری داشته باشند.
روزنامه نصف جهان هم در مطلبی با عنوان وجود 30 شهرک سیاسی؛چـــالش این روزهــای استان به نقل از مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان نوشت: متأسفانه تعدادی از شهرک های صنعتی استان به دلیل عدم انجام مطالعات لازم، تقاضا محور نیست.
محمد جواد بگی اظهار داشت: هرچند در دوره مدیریت جدید شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان به دنبال احداث شهرک های سیاسی نبوده ایم و نخواهیم بود، اما در حال حاضر وجود 30 شهرک سیاسی به یکی از چالش های استان تبدیل شده که متأسفانه این شهرک ها قابلیت واگذاری و سرمایه گذاری نداشتند، اما با تلاش های صورت گرفته و ارائه تخفیف های ویژه توانستیم نظر مثبت سرمایه گذاران را نسبت به 20 شهرک سیاسی فوق جذب نماییم.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان سیاست استان، حمایت از سرمایه‌گذاری است و تمامی موانع را برمی داریم به نقل از استاندار اصفهان نوشت: همکاری برخی از دستگاه‌ها به ویژه بانک‌ها با ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مطلوب نیست، به همین دلیل نتیجه مورد نظر حاصل نشده است.
محسن مهرعلیزاده با اشاره به اینکه احتمالاً بانک‌ها دلایل و محدودیت‌های خود را برای این عدم همکاری دارند، تصریح کرد: لازم است که در جلسه‌ای به صورت مشروح دلایل و انتظارات بانک‌ها مورد بررسی قرار گیرد.
روزنامه سیمای شهر هم در مطلبی با عنوان مراقب مخدرهای شنیداری باشید به نقل از مدیرمرکز آسیب شناسی فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان، با بیان اینکه حدود یک دهه است که بحث مخدرهای شنیداری و دیجیتال در کشور مطرح است، نوشت:اعتیادی که از طریق گوش ایجاد شده و 'دیجیتال دراگ' نامیده می شود، می تواند سبب بروز عوارضی چون مصرف مواد مخدر سنتی و صنعتی در فرد شود.
رامین سنمار با بیان اینکه وابستگی های دیجیتالی اعتیاد عصر جدید است گفت: در اعتیاد دیجیتال یا دیجیتال دراگ فرکانس های شنیده شده ترشح و افزایش هورمون هایی نظیر دوپامین را به همراه دارد که در طولانی مدت سبب اعتیاد می شود.
گ 7150 / خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۸۰۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر ارواح، کریات شمونا

با ادامه عملیات مقاومت لبنان علیه پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی، روزنامه جروزالم پست گزارش داد شهرک «کریات شمونا» بیشتر شبیه شهر ارواح شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه جروزالم‌پست نوشت: شهرک «کریات شمونا» در شمال فلسطین اشغالی اکنون در واقع بزرگترین تجمع مسکونی است که بعد از جنگ هفت اکتبر تخلیه شده است. این شهرک بیشتر شبیه شهر ارواح است.

این روزنامه نوشت: در این شهرک هیچ نیروی اورژانسی وجود ندارد. تردد بسیار اندک است تا حدی که شهرداری چراغ‌های راهنمایی و رانندگی را خاموش کرده است. تنها یک سوپرمارکت کار می‌کند که آن هم نزدیک ظهر بسته می‌شود. در این شهرک شب‌ها گرگ‌ها و حیوانات پرسه می‌زنند.

روزنامه جروزالم‌پست در ادامه نوشت: بیشتر کسانی که از این شهرک رفته‌اند قصد بازگشت ندارند. در سایه شلیک روزانه موشک‌ها از لبنان کابینه ۴۳ مجتمع مسکونی را در پنج کیلومتری مرزهای دریای مدیترانه در غرب تا ارتفاعات جولان در شرق تخلیه کرده است. این مسئله منجر به ایجاد منطقه امنیتی در داخل اسرائیل در طول مرزهای شمالی شده است. بیش از ۶۰ هزار اسرائیلی از شمال رفته‌اند و اکنون در هتل‌ها یا با اقوام و دوستانشان یا در خانه‌های اجاره‌ای هستند.

این روزنامه نوشت: مسئولان دولتی مذاکراتی با رؤسای شهرک‌ها در شمال درباره احتمال عدم آغاز سال تحصیلی در اول سپتامبر به دلیل تنش مستمر و احتمال وقوع درگیری بزرگتر صحبت کرده‌اند.

دیوید ازولای، رئیس شهرک متولا گفت: هر دو روز یک راکت به یکی از مناطق اصابت می‌کند. موشک‌های ضدتانک کورنت کشنده‌تر بودند. ۱۳۰ واحد مسکونی از مجموع ۶۰۰ واحد آسیب دیده‌اند و برخی از آن‌ها به طور کامل ویران شده‌اند.

مقاومت اسلامی لبنان سه شنبه از هدف قرار دادن مقر فرماندهی تیپ گولانی و مقر یگان «ایغوز۶۲۱» در پادگان «شراگا» در شمال شهر عکا خبر داد.

صحنه‌هایی از فرار شهرک‌نشینان از سواحل عکا بعد از شنیدن صدای آژیر هشدار منتشر شده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد ۲۰۰ هزار شهرک‌نشین بعد از شلیک سه پهپاد از لبنان به پناهگاه‌ها رفتند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • روزنامه‌های ورزشی پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شهر ارواح، کریات شمونا
  • روزنامه اصولگرا: تعطیلی شنبه یا پنجشنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبه‌رو کرده
  • تعطیل‌کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • تعطیل کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • نگاهی به مطبوعات امروز/ تعطیلی شنبه آری یا خیر؟
  • پیشرفت ۸۰ درصدی پیاده‌روسازی خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی
  • رای دادگاه مطبوعات برای همشهری‌ آنلاین و روزنامه جام‌جم
  • همشهری آنلاین و روزنامه جام جم در دادگاه مطبوعات مجرم شناخته نشدن