Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا،  مدیر شرکت دانش بنیان تولید سامانه "وکیوم تراپی زخم" گفت: این سامانه بومی سازی شده با قابلیت بهبود و درمان زخم های حاد و مزمن همچون زخم های دیابت وبستر و سوختگی کامل تجهیز در دنیا است.

محمدرضا اکبری افزود: این محصول دانش بنیان بومی سازی شده  با 40 میلیارد ریال هزینه طراحی و تولید شده و کامل ترین سامانه ساخته شده در این زمینه در دنیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید احمد شریف نیا مدیر شرکت دانش بنیان تولید کننده فناوری دیگر هم  گفت: "نانو پودر منیزیم فلوراید" از  پرکاربرد ترین سرامیک های فلوریدی است   که در تولید پنجره های مادون قرمز در دوربین های دید درشب و پوشش های ضد انعکاس برای دوربین های ترافیکی کاربرد دارد.

وی افزود :این پودر با قیمت فروش هفت میلیون ریال  به ازای هر کیلوگرم  ۳۰ درصد کمتر از مشابه خارجی خود در بازار عرضه شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۸۱۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مراکز علمی و فناوری در نوآوری صنایع چیست؟

ایرج رهبر، رییس کمیسیون عمران اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این پرسش که باوجود حضور بالای بخش خصوصی در ساخت مسکن در کشور چرا این بخش از حضور دانش‌بنیان‌ها به منظور ایجاد بهره‌وری بالاتر در عرصه ساخت بهره نگرفته است، اظهار کرد: فعالان بخش ساخت و ساز مسکن تمایل زیادی دارند تا از حضور این شرکت‌ها بهره بگیرند. ایده‌های نوآورانه و خلاقانه دانش‌بنیان‌ها می‌تواند کمک مهمی به صنایع مرتبط با بخش مسکن داشته باشد.

وی افزود:‌این دانش توسط دانش بنیان‌ها قابل خریداری است و می‌تواند یکی از زمینه‌های سرمایه‌گذاری در این صنعت باشد، اما لازم است که ارتباط لازم میان دانش‌بنیان‌ها در بخش مسکن با فعالان یا متقاضیان این دانش و نوآوری فراهم باشد.

نقش مهم مراکز علمی و فناوری در ایجاد ارتباط میان دانش‌بنیان‌ها و صنعت

رییس کمیسیون عمران اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: مراکز علمی و فناوری نقش مهمی در ایجاد این ارتباط دارند و باید دانش‌بنیان‌ها را به صنعت معرفی کنند تا زمینه استفاده از دانش و فناوری و نواوری توسط آنها فراهم باشد.

رهبر عنوان کرد: اکنون در برخی از نمایشگاه‌های ساختمان دانش‌بنیان‌ها خود را به صاحبان صنعت معرفی می‌کنند و قرارداد‌هایی را نیز با سرمایه‌گذاران منعقد می‌کنند البته باید سرعت عمل بیشتری به این همکاری‌ها داده شود.

وی با بیان اینکه اغلب دانش‌بنیان‌ها توان مالی بالایی ندارند، تصریح کرد‌: توان دانش‌بنیان‌ها بر دانش، توانایی و تخصص آنها در ایجاد نوآوری و فناوری‌هایی است که حاصل آن بهره‌وری و استفاده درست‌تر از منابع و تسهیل ارایه خدمات است.

رهبر گفت: کمک‌هایی که به این دانش‌بنیان‌ها صورت می‌گیرد یکی تقویت بنیه مالی با ارایه تسهیلات دولتی و ایجاد ارتباط میان صنایع و صاحب ایده و فناوری است.

وی گفت: درصورت ایجاد ارتباط میان دانش‌بنیان‌ها و صاحبان صنعت در تمامی بخش‌های اقتصادی از جمله مسکن، صنعتگران یا فعالان هر رشته صنعتی باید به این یقین برسند که کاری که قرار است آغاز شود باید به نتیجه برسد و به عبارتی ریسک بالایی نداشته باشد همکاری میان آنها شکل خواهد گرفت.

ورود دانش به روز در صنایع با ایجاد ارتباطات بین‌المللی

رهبر گفت:‌ایجاد ارتباطات بین‌المللی میان دانش‌بنیان‌ها و نهاد‌های مرتبط در عرصه خارجی کمک می‌کند تا دانش به روز وارد صنایع شود.

به گفته رییس کمیسیون عمران اتاق بازرگانی تهران، فرصت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع فراهم شده و اکنون در برخی از نمایشگاه‌های ساختمان دانش‌بنیان‌ها خود را به صاحبان صنعت معرفی می‌کنند و قرارداد‌هایی را نیز با سرمایه‌گذاران منعقد می‌کنند البته باید سرعت عمل بیشتری به این همکاری‌ها داده شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش مراکز علمی و فناوری در نوآوری صنایع چیست؟
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • افزایش صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به ۱.۵ میلیارد دلار
  • افزایش صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به یک و نیم میلیارد دلار در سال گذشته
  • رشد ۴۲ درصدی همکاری ها با ایرانیان مقیم خارج
  • همکاری در تدوین سند توسعه دریامحور دستور کار سال ۱۴۰۳
  • صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به یک و نیم میلیارد دلار افزایش یافت
  • صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به یک و نیم میلیارد دلار افزیش یافت
  • افزایش صادرات دانش‌بنیان به ۱.۵ میلیارد دلار
  • افزایش صادرات دانش‌بنیان به ۱.۵ میلیارد دلار/رشد ۴۲ درصدی همکاری‌ها با ایرانیان مقیم خارج