Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خدابخش احمدی عضو هیئت علمی انستیتو علوم اعصاب و شناخت و رفتار دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله در همایش اخلاق در مشاوره و روان‌درمانی که امروز در فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد، گفت: موضوع اخلاق به عنوان 2 واحد درسی برای برخی از رشته ها تدریس می‌شود اما موضوع اخلاق حرفه‌ای در تمام مقاطع تحصیلی روان درمانی، روانشناسی و مشاوره جای کار دارد و تنها در قالب برگزاری همایش و کارگاه درمان‌گران ما نمی‌توانند به اهمیت آن پی ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همان طور که تست، آزمون، کتاب و آموزش در روانشناسی اهمیت دارد، اخلاق نیز در میان روان‌درمان‌گران و مشاوران حائز اهمیت است که امیدواریم در بحث تحول نیز در تمام مقاطع اخلاق حرفه‌ای ورود پیدا کند.

احمدی در ادامه اظهار کرد: اصول و چهارچوب اخلاقی در مشاوره و روان‌درمانی باید در فرهنگ بومی و اسلامی معنادار شود و درمان‌گران ابتدا از خودشان شروع کنند و با اخلاق عملیاتی، رعایت اخلاق‌ حرفه‌ای را برای درمانگران نیز در نظر داشته باشیم.

عضو هیئت علمی انستیتو علوم اعصاب و شناخت و رفتار دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله گفت: با توجه به اینکه در ایران اسلامی زندگی می‌کنیم مباحث علوم انسانی، احترام به انسانیت، دوست داشتن مراجعان، رعایت اصل راز‌داری،‌ وفای به عهد مسئولیت‌پذیری و سایر موضوعات است که درمان ما را تکمیل می‌کند و اگر خطاهای روانشناسی را توجیه کنیم از رعایت استانداردهای حقوقی خارج شده ایم و مراجعان در سیکل معیوب درمان قرار می‌گیرند.

وی در ادامه حساسیت اخلاقی‌، استدلال اخلاقی، تصمیم‌گیری اخلاقی و در نهایت عمل اخلاقی را از مولفه‌های اخلاق حرفه ای برشمرد و افزود: کادر درمان از پزشکان تا مشاوران و روانشناسان برای اثربخشی باید ملاحظات فرهنگی و مولفه‌های اخلاق حرفه‌ای را مد نظر قرار دهند تا شاهد ارتقا سلامت روان بیماران باشیم.

احمدی در جمع مشاوران و روانشناسان گفت: احترام به استقلال بیماران با توجه به در نظر داشتن فرهنگ بومی و مذهبی امری مهم است و مشاوران و درمان‌گران باید برای تمام مراجعان جدا از جنس، نژاد و ... درمان مساوی را فراهم کنند.

ویزیت ۳تا ۴بیمار در روز استاندار کار روانشناسان

عضو هیئت علمی انستیتو علوم اعصاب و شناخت و رفتار دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله در ادامه و با در نظر داشتن اخلاق حرفه‌ای با توجه به فرهنگ ایرانی اسلامی گفت: یکی از اصول اخلاق حرفه ای موضوع تعدد مراجعان به کلینیک‌های مشاوره و روان درمانی است که باید بگوییم که استاندارد ویزیت مراجعان به کلینیک‌های روانشناسی سه نهایت چهار شیفت کاری است که اگر این مراجعات بیش از این میزان باشد شاهد کیفیت مشاوره نخواهیم بود و هدف مشاوره و روانشناسی محقق نمی‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه دیده می‌شود که برخی از کلینیک‌های مشاوره و روان‌درمانی در طول روز 20 الی 30 مراجعه را می‌بینند.

احمدی در ادامه گفت: استاندار ویزیت بیمار یکی از اصول اخلاق حرفه ای در عرصه روانشناسی و مشاوره است که متاسفانه دیده شده برخی از مشاوران و روانشناسان حدود ۲۰ بیمار را ویزیت می کنند.

عضو هیئت علمی انستیتو علوم اعصاب و شناخت و رفتار دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله افزود: تعدد مراجعه بیماران به روانشناسان و مشاوران از کیفیت کاری درمانگران کم می کند و آسیب های متعددی را در برخواهد داشت.

وی در پایان گفت: امیدوارم روانشناسان و مشاوران با در نظرداشتن اصول اخلاق حرفه ای زمینه ساز ارتقا سلامت روان در جامعه باشند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۸۴۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین مهلت اعلام نیاز واحدهای صنعتی در سامانه وزارت علوم اعلام شد

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، رضا نقی زاده در این خصوص گفت: با توجه به برنامه تحولی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ۱۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ اردیبهشت امسال فراخوانی را برای کلیه واحدهای صنعتی، شرکت‌های دانش بنیان و دستگاه‌های اجرایی اعلام کردیم که نیازهای علمی و فناوری خود را در سامانه نظام ایده‌ها و نیازهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به آدرس parsa.nan.ac بارگذاری کنند.

وی افزود: بر اساس این اعلام نیازها دانشگاه‌ها نسبت به پذیرش دانشجویان استعداد درخشان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بصورت استاد محوری اقدام خواهند کرد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه سال گذشته یک هزار و ۴۹۴ استاد دانشگاه موضوع پایان نامه و رساله خود را در سامانه نظام ایده‌ها و نیازهای وزارت علوم انتخاب کرده اند، گفت: از این تعداد حدود ۶۰۰ دانشجوی استعداد درخشان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بصورت استاد محوری پذیرش شده‌اند.

وی از واحدهای صنعتی و شرکت‌های دانش بنیان درخواست کرد که در مهلت مقرر نیازهای خود را در سامانه نظام ایده‌ها و نیازهای وزارت علوم اعلام کنند تا بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده دانشگاه‌ها بتوانند دانشجویان استعداد درخشان را در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا پذیرش کنند.

نقی زاده گفت: مکاتباتی را با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی انجام داده ایم تا از شرکت‌های دانش بنیانی که در این فرآیند مشارکت می‌کنند حمایت شود.

کد خبر 6078644

دیگر خبرها

  • اجاره سالن سمینار در سلام حرفه‌ای + مشاوره رایگان
  • تعرفه خدمات روانشناسی و مشاوره اعلام شد
  • تعرفه خدمات روانشناسی و مشاوره سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • آخرین مهلت اعلام نیاز واحدهای صنعتی در سامانه وزارت علوم اعلام شد
  • برگزاری دوره آموزشی اخلاق حرفه‌ای ویژه نخبگان تیم‌های ملی و ملی‌پوشان
  • انتصاب دبیر رسانه‌ای شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • ۷۰ درصد مردم توانایی مراجعه به رواشناس را ندارند / پوشش بیمه‌ای پاسخگوی نیازها نیست
  • ۱۵ اردیبهشت؛ آخرین مهلت اعلام نیاز‌ها در سامانه وزارت علوم
  • آخرین مهلت اعلام نیاز‌ها در سامانه وزارت علوم ؛ ۱۵ اردیبهشت
  • زنگ خطر کمبود مشاور در مدارس به صدا درآمد