Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان از جمعه بازار پرندگان کرمان به عنوان یک منبع انتشار بسیاری از بیماری ها نام برد و گفت باید نسبت به تعطیلی این بازار اقدام لازم صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین رشیدی در جلسه ستاد آنفلوآنزای پرندگان گفت: از آنجایی که در مورد بیماری آنفلوانزای پرندگان، پایش بیماری بصورت فعال و غیر فعال انجام می گیرد خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از بیماری در سطح مرغداریهای استان مشاهده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر یکی از مشکلات موجود، وجود جمعه بازار پرندگان است که بصورت غیر قانونی دایر شده است و هیچ نظارتی از سوی دستگاههای اجرایی استان بر روی بازار فوق وجود ندارد و این جمعه بازار می تواند برای استان خطر آفرین باشد زیرا می تواند منبع بسیاری از بیماری های تهدید کننده صنعت طیور استان باشد.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان در ادامه با اعلام اینکه آنفلوآنزای پرندگان  از طریق مصرف خوراکی گوشت مرغ و تخم مرغ به انسان منتقل نمی شود، افزود: از طریق تماس با پرنده زنده بیمار و یا تلف شده امکان انتقال بیماری وجود دارد و افرادی که به جمعه بازار پرندگان رفت و امد دارند در صورت بیمار بودن پرنده احتمال اینکه ویروس سرایت کند بسیار بالا است .

این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به اینکه در مبادی ورودی استان پست های قرنطینه ثابت مستقر شده است و با همکاری نیروی انتظامی از ورود و خروج دام و سایر مواد خام دامی بدون مجوز جلوگیری می‌شود متاسفانه اینگونه پرندگان بصورت قاچاق وارد شده که می تواند کل مرغداریها و پرندگان منطقه را درگیر بیماری نماید که خسارات جبران ناپذیری را بر جای گذارد.

رشیدی از شهروندان محترم خواست در صورت نیاز به پرنده زینتی از فروشگاه‌های مجاز و تحت نظارت دامپزشکی خریداری نمایند زیرا که این اداره کل بر اینگونه فروشگاهها نظارت داشته و انها را مورد پایش بیماری قرار می دهد.

این مسئول در پایان گفت: اداره کل دامپزشکی استان کرمان توانسته است با راه اندازی تلفن شکایات مردمی با شماره 1512 گام مهمی در رسیدگی به شکایات و مشکلات شهروندان بردارد و از این رو از کلیه شهروندان محترم درخواست نمود در صورت مشاهده هر گونه سوال و یا شکایات در حوزه دامپزشکی مراتب را از طریق شماره تلفن 1512 و همچنین سامانه پیامک 3000231512 انعکاس دهند تا در اسرع وقت پیگیری لازم را کند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۸۴۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خونگیری از ۷ هزار راس دام برای تشخیص بیماری مشترک بروسلوز (تب مالت) در تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،به گفته رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه، درراستای فعالیت‌های حیاتی و پیشگیرانه دامپزشکی علیه بیماری‌های خطرناک مشترک بین انسان و دام تمامی دام‌های حساس شهرستان برابر برنامه پیش بینی در خصوص بیماری سل و بروسلوز مورد تست و آزمایش قرار میگیرند.

دکتر سید ابوالحسن سیدین افزود: دامپزشکی شهرستان با انجام این فعالیت‌ها علاوه بر حفظ سلامت دام‌ها باعث جلوگیری از بروز بیماری‌های فوق در جمعیت انسانی می‌شود.

وی گفت: تمامی اقدامات بهداشتی، کنترل و مبارزه دامپزشکی در جهت ریشه کنی بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام بوده که این اقدامات باعث جلوگیری از خسارات اقتصادی فراوان به جمعیت دامی منطقه شده و حافظ سلامت و بهداشت عمومی جامعه است.

دیگر خبرها

  • جانمایی پرنده‌فروشان دربازار پرندگان خلیج فار‌س
  • جانمایی پرنده‌فروشان در فاز دوم بازار پرندگان خلیج فار‌س
  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • ایمن سازی ۲۲۰ هزار راس دام در تربت حیدریه علیه بیماری شاربن
  • خونگیری از ۷ هزار راس دام برای تشخیص بیماری مشترک بروسلوز (تب مالت) در تربت حیدریه
  • توصیه دامپزشکی گناباد در خصوص واکسیناسیون آنتروتوکسمی دام سبک
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • تهیه و نگهداری جوجه‌های رنگی در منازل خطرآفرین است
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام