Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - تسنیم نوشت: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حکومت ظاهری داعش به اعماق تاریخ پیوسته شده است، اما عده‌ای به دنبال زنده نگه‌داشتن تفکر آنان هستند.

محمدرضا باهنر صبح امروز در دیدار دبیران و اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین کشور با آیت‌الله سعیدی که در سالن محراب آستان کریمه اهل‌بیت (س) برگزار شد، پیروزی جبهه مقاومت را مدنظر قرار داد و اظهار داشت: با به زیر کشیده شدن پرچم کفر، به حمدالله روحیه خوبی به جامعه تزریق شد که این پیروزی را باید به سردار حاج قاسم سلیمانی و مقام معظم رهبری تبریک گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه تفکر داعش هنوز ادامه دارد، افزود: حکومت ظاهری داعش به اعماق تاریخ پیوسته شده است، اما عده‌ای به دنبال زنده نگه‌داشتن تفکر آنان هستند.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین کشور به جنگ‌های نیابتی در منطقه اشاره و عنوان کرد: با توجه به اینکه کشورهایی مانند آمریکا و اسرائیل جنگ‌های نیابتی را راه‌اندازی کرده‌اند و کشوری مانند عربستان سعودی هم از آنان اطاعت می‌کند، جهان اسلام با وضعیت ناگواری روبه‌رو شده است.
وی تصریح کرد: انتظار ما از جامعه علمی اسلامی به‌ویژه حوزه علمیه این بوده که راه‌حل‌هایی را برای افزایش وحدت ارائه دهند تا جهان اسلام آماده پذیرش حکومت عدل امام عصر (عج) شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه 30 سال از تأسیس جامعه اسلامی مهندسین می‌گذرد، خاطرنشان کرد: جامعه مهندسین کشور در طول این 30 سال خط و مشی ثابت مانند همگرایی و همراهی با حوزه علمیه داشته و تلاش کرده بین فرهیختگان جامعه گفت‌وگوی مدیرانه‌ای را دنبال کند.
وی به سیاست‌های مجموعه دبیران و اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین کشور اشاره و ابراز کرد: سیاست‌های مجموعه و اعضای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین کشور پرهیز از تندروی و متعادل حرکت کردن است تا بیشتر بتوانیم با همدلی کار کنیم و وحدت را افزایش دهیم.
27215

کلید واژه‌ها : داعش - محمدرضا باهنر - حوزه علمیه -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۸۴۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در جهان خاطر نشان کرد: کی باور می‌کردیم که عزیزان ما در کشور‌های آفریقایی – به برکت این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی – مدافع انقلاب بشوند و حتی هدایت گری مردم را بر عهده بگیرند.

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار رهبر شیعیان کشور آفریقایی مالی، ضمن ابراز خرسندی از ترویج مکتب اسلام و اهل بیت (ع) در دیگر کشور‌ها ابراز داشت: حقیقتاً زمانی که عزیزانی مانند شما را می‌بینیم که به سبب ارتباطی که با حوزه علمیه قم داشته‌اند، امروز در کشور خود مورد اعتماد مردم‌اند و عَلَم اسلام و مکتب اهل بیت را در دست گرفته‌اند، برای ما مایه مباهات است.

وی با اشاره به نقش اخلاق در تبلیغ دین اظهار داشت: پیامبر با رفتار و اخلاق پیروز شد «وَلَو کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ ٱلقَلبِ لَٱنفَضُّواْ مِن حَولِکَ.» بنابراین شما نیز باید با اخلاق، تفکر اهل بیتی را در کشور خود گسترش دهید.

وی ادامه داد: امام رضا – علیه السلام – می‌فرماید «فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا.» یعنی اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را بدانند، از ما پیروی خواهند کرد؛ بنابراین باید قبل از گفتار، با رفتار دین را به مردم معرفی کنیم «کُونُوا دُعَاهً لِلنَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ.»

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: مردم رفتار ما را نگاه کرده و ارزیابی می‌کنند و در نتیجه همین رفتار است که اگر گفته‌های ما منطقی باشد به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند.

وی تأکید کرد: آنگونه مکتب اهل بیت – علیهم السلام – را به مردم معرفی کنید که دل‌های آماده به شما گرایش پیدا کنند، زیرا شما نماینده مکتبی هستید که می‌تواند ایجاد جاذبه نماید.

استاد حوزه علمیه قم ابراز امیدواری کرد: امیدواریم حضورتان در ایران و خصوصاً شهر مقدس قم، عزم و اراده شما را برای تلاش بیشتر فراهم سازد که خداوند متعال می‌فرماید «وَ الَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا.»

حسینی بوشهری با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در جهان خاطر نشان کرد: کی باور می‌کردیم که عزیزان ما در کشور‌های آفریقایی – به برکت این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی – مدافع انقلاب بشوند و حتی هدایت گری مردم را بر عهده بگیرند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نه تنها مدافع شیعه و مسلمانان، بلکه مدافع تمامی مظلومان جهان است. ما قدر تک تک شما را می‌‎دانیم و در مشکلات در کنار شما خواهیم بود، زیرا جمهوری اسلامی مسلمانان را عنصر پیکر واحد می‌داند.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، رهبر شیعیان مالی ایران را پشتیبان انسانیت و کشوری عنوان کرد که اسلام را سر پا نگاه داشته است و گفت: همگان می‌دانند که ایران از مظلومان دفاع می‌کند.

همچنین گزارشی از وضعیت شیعیان کشور مالی و انعکاس خوب حمله ایران به رژیم صهیونیستی در کشور‌های آفریقایی ارائه شد.

دیگر خبرها

  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • مراسم تقدیر از استادان برتر حوزه علمیه اصفهان
  • با گذشت دو سال از ابلاغ سیاست‌های تأمین اجتماعی خبری از اجرایی شدنشان نیست
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • فهرست کاندیدا‌های مورد حمایت جامعه اسلامی مهندسین اعلام شد
  • فهرست کاندیداهای مورد حمایت جامعه اسلامی مهندسین اعلام شد
  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • جامعه کارگری استان مرکزی همسو با سیاست های کلی کشور گام برمی دارد