Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم که با استقبال اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه مواجه شد، ابتدا فیلم سینمایی «ویلایی ها» ساخته منیر قیدی به نمایش درآمد و سپس، مراسم تحلیل و نقد فیلم با حضور استاد جلیل فرجاد، از پیشکسوتان عرصه بازیگری سینما، تئاتر و تلویزیون برگزار شد.

در ابتدای مراسم تحلیل و نقد این فیلم، دکتر مسیح بهنیا، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا ضمن تشکر از حاضرین در جلسه، علت انتخاب این فیلم را تقارن زمان برگزاری دومین محفل پخش و نقد فیلم با هفته پاسداشت بسیج و نزدیک بودن به زمان برگزاری بزرگداشت شهدای تازه تفحص شده استان قزوین در واحد بوئین زهرا، از یک سو و البته موضوع این فیلم که از جمله فیلمهای ژانر دفاع مقدس است، از سوی دیگر معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اشاره کرد که این فیلم برنده سه سیمرغ بلورین از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر شده که یکی از آنها به جهت «فیلم اولی بودن کارگردان» بوده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا در ادامه با اشاره به سوابق استاد جلیل فرجاد، از ایشان دعوت کرد تا به تحلیل و نقد فیلم ویلایی ها بپردازد. جلیل فرجاد ابتدا با اشاره به اینکه فیلم ویلایی ها در قیاس با سایر فیلمهای همسان خود در ژانر دفاع مقدس در سالهای اخیر، نظیر فیلم «شیار ١٤٣» و «آباجان» بسیار فیلم خوش ساخت تری بوده است. آقای فرجاد، شجاعت خانم قیدی را برای ساخت اولین فیلم بلند خود در سینمای دفاع مقدس، یک ریسک سینمایی و البته، قابل تحسین دانست و انتخاب موضوعی بکر با محوریت بازیگران زن را از جمله نقاط قوت این فیلم معرفی کرد. ایشان در ادامه در مقام نقد فیلم، ریتم کندِ شروعِ قصه فیلم بویژه تا زمان ورود خانم طناز طباطبایی به داستان، و غیر قابل باور بودن برخی صحن های جنگی فیلم نظیر حمله سنگین هواپیماهای عراقی به محل سکونت زنان و کودکان را که اتفاقاً منجر به شهادت یا مجروح شدن هیچکس نشد، از جمله نقاط ضعف این فیلم معرفی کرد.

در خاتمه مراسم، اساتید و دانشجویان حاضر به پرسش درخصوص مسائل مختلف مرتبط با این فیلم و البته سوال راجع به موضوعات متنوع مربوط به سینمای ایران پرداختند و استاد فرجاد به سوالات حاضران، پاسخ داد. در انتها نیز دکتر بهنیا ضمن تشکر از حضور استاد جلیل فرجاد در دومین محفل پخش و نقد فیلم، ابراز امیدواری کرد که سومین محفل پخش و نقد فیلم، با میزبانی از یکی از بانوان سینما، تأتر و تلویزیون ایران برگزار شود.

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۸۴۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود

نمایشگاه کار دانشگاه تهران ۲۱ تا ۲۳ خرداد ماه در مصلی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، فرشته امین، مدیر کل اداره مهارت دانشگاه تهران و دبیر علمی دومین نمایشگاه کار دانشکاه تهران در نشست خبری دومین نمایشگاه کار این دانشگاه اظهار کرد: انتخاب و جذب و استخدام نیروی انسانی متعهد و باانگیزه چالش اساسی سازمان‌ها به شمار می‌آید، همچنین از دغدغه دانشجویان می‌توان به ارتباط رشته تحصیلی دانشجویان با شغل خود اشاره کرد، پس نمایشگاه بازار کار انتخاب هوشمندانه بازار کار را در بین دانشجویان ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: بیش از ۱۰ هزار دانشجو و فارغ التحصیل در اولین نمایشگاه بازار کار دانشگاه تهران که سال گذشته برگزار شد، حضور داشتند. با ارزیابی‌های انجام شده متوجه شدیم که درصد خوبی از رضایت دو سویه بین دانشجویان و صنایع در قالب استخدام، کارآموزی، حمایت از پایان نامه‌ها و ... وجود داشته است.

امین تصریح کرد: امیدواریم امسال بتوانیم برنامه‌های مفرح‌تر و شادتری در نمایشگاه بازار کار دانشگاه تهران داشته باشیم. نه تنها این نمایشگاه فرصتی را برای جذب نیروی استخدام به وجود آورد، بلکه ایجاد کنسرسیوم‌های بین سازمان‌ها برای تبادل نیروی انسانی و دانش یکی از اهداف ما بود؛ بنابراین امسال روی این موضوع تمرکز بیشتری خواهیم داشت و شعار خود را هم بر آن اساس انتخاب کردیم.

وی گفت: ارائه تنوع رشته و فرصت‌های شغلی شرط مهم دانشگاه تهران برای سازمان‌های مختلف در نمایشگاه بازار کار است، وظیفه دانشگاه تهران هم حمایت از فارغ التحصیلان و دانشجویان جویای بازار کار است تا با نیازمندی سازمان‌ها و صنایع آشنا شوند.

امین ادامه داد: سال گذشته بیش از ۱۰ هزار دانشجو از ۳ روز نمایشگاه بازدید کردند و از ۵ هزار رزومه به صنایع و شرکت‌ها اعلام شد که برای ۴۹۰ دانشجوی رشته‌های فنی و علوم انسانی از قبیل حسابداری و مدیریت، توانستیم فرصت شغلی را فراهم کنیم.  


امین گفت: از امروز درگاه سامانه باز و کارجویان و کارفرمایان می‌توانند ثبت نام کنند، ملاک ما این است که سازمان‌های که می‌توانند فرصت‌های شغلی متنوعی ارایه دهند حضور داشته باشند. از این رو از طیف وسیع تری از سازمان‌ها در این نمایشگاه استفاده کردیم.

وی افزود:  دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران از ۲۱ خرداد به مدت دو روز در مصلی تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • لزوم تحلیل استراتژیک مسئله حجاب و عفاف برای مقابله با بدحجابی/استاد قانون‌گریز راه به‌جایی نمی‌برد
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • ثبت ۷ میلی متر بارش باران در بوئین زهرا
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شاعر معاصر زنده یاد استاد علی نظمی تبریزی
  • شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • پاکسازی حاشیه اتوبان تهران - قزوین در دومین روز از هفته زمین پاک
  • نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • دهمین آیین تک چراغ در مراسم میثاق با هنرمندان در مشهد برگزار شد
  • مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی برگزار می شود