Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - نشست سراسري احزاب عربي خواستار مجازات کشورهاي عضو ائتلاف عربي به سرکردگي عربستان در دادگاه جنايت هاي بين المللي ( لاهه ) شد.

به گزارش روز پنجشنبه شبکه خبري الميادين، نشست سراسري احزاب عربي با صدور بيانيه اي اعلام کرد نيروهاي متجاوز به يمن به رهبري عربستان که اخيرا جنايات خود را در اين کشور شدت بخشيده اند بايد به ديوان بين‌المللي دادگستري( دادگاه لاهه ) تحويل داده شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين نشست ،ضمن درخواست رفع فوري محاصره يمن تاکيد کرد نيروهاي متجاوز به رهبري عربستان مرتکب جنايات جنگي از طريق بمباران هاي وحشيانه واستفاده از بمب هاي ويرانگر و ممنوع در حق غير نظاميان بي گناه شده اند.
اين بيانيه افزود: محاصره ظالمانه زميني هوايي و دريايي يمن توسط عربستان مانع ورود دارو، غذا و کمک هاي بشردوستانه به کودکان ، زنان وبزرگسالان يمن شده است.
بر اساس اين بيانيه ،آنچه کشورهاي عضو ائتلاف عربي به سرکردگي عربستان در يمن انجام مي دهند جنايات ضد انساني است که بايد مرتکبان آن در ديوان بين المللي دادگستري ( لاهه) به اشد مجازات محاکمه شوند.
دبير خانه نشست سراسري احزاب عربي از جامعه بين المللي و کميسيون هاي حقوق بشر خواست با اعمال فشار بر کشورهاي عضو ائتلاف سعودي به مسئوليت خود جهت وادار کردن عربستان به رفع محاصره وصدور مجوز ورود کمک هاي بشردوستانه از طريق زميني هوايي و دريايي عمل کند.
دبير خانه مذکور در راستاي همبستگي با مردم يمن که همواره در معرض حملات وحشيانه عربستان قرار دارند از محافل بين المللي خواست صداي مظلوميت آنها را به گوش جهانيان برسانند .
اولين نشست سراسري احزاب عربي سال 1996در امان پايتخت اردن با حضور 57 حزب عربي به ابتکار عمل حزب المستقبل اردن با شعار `به طرف همبستگي عربي مردمي مشترک` برگزار شد.
عربستان از ششم فروردين سال 94 تاکنون يمن را مورد تجاوز زميني هوايي ودريايي قرار داده است.
خاورم** 1453 مترجم: آمنه دهقان**1663**انتشار دهنده: خسرو حسيني
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۸۵۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد

 اسد و الزیانی در این دیدار، روابط دوجانبه و راه‌های گسترش آن و «تلاش‌های بحرین برای برگزاری موفق نشست سران عرب را که قرار است ماه آینده (میلادی) برگزار شود»، بررسی کردند.

وزیر خارجه بحرین و رئیس‌جمهور سوریه مهمترین موضوعات مندرج در دستورکار این نشست را بررسی کردند؛ به نحوی که در راستای منافع مشترک کشور‌های عربی باشد و با چالش‌های کنونی نیز مقابله کند.

بشار اسد خطاب به الزیانی گفت که باید همبستگی کشور‌های عربی و اقدامات مشترک بین آنان تقویت شود تا ثبات در منطقه برقرار گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟