Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-24@10:15:32 GMT

با ریشه‌ها و بی ریشه‌ها

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۸۶۱۶۲

به گزارش جهان نيوز، «عبدالله گنجی» در  کانال تلگرامی خود نوشت: کتابی را در  مقطع کارشناسی-که روانشناسی  می خواندم-دیدم و خریدم و امروز که ۲۴سال از آن زمان می گذرد چندبار دیگر آن را خوانده ام.

نام این کتاب" روانشاسی کمال" است که توسط گیتی خوشدل ترجمه شده است.نویسنده در این کتاب به الگوهای شخصیت سالم می پردازد و  در هر الگو خصایص شخصیت سالم را برمی شمارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از شاخص های شخصیت سالم در این کتاب"ریشه‌دار"بودن است.

ریشه‌دار بودن یعنی اصل و بته داشتن، دارای اجداد وخانواده ریشه‌دار از جهت دینی و اجتماعی، دنیادیده، ارضا شده، خودساختگی، برای یک دستمال قیصریه را به آتش نکشیدن، باوقار، سنگین، بانصب، با ثبات از جهت روانشناختی، با صداقت واهل وفای به عهد، قابل تکیه واصطلاحاً استخوان دار بودن.با ریشه‌ها دشمن هم باشند به حداقلی از اخلاق پایبند هستندو....

تصور کنید یک انسان یا مثلا نظام دشمنانی داشته باشد که اینگونه باشند و دوستانی داشته باشد که از این خصایص برخوردار نباشند.کدامیک ضررش بیشتر است؟

بی ریشه ها معمولا پر تناقض اند، غیر قابل تکیه و دنبال ضعف شخصی افراد هستند
امام مخالف ریشه‌دار شاه بود، هیچ گاه به حوزه شخصی  و خانوادگی شاه وارد نشد. یک بار شعاری شنیده بودکه:شاه زنازاده است بشدت مخالفت کرده بود و بر ازدواج شرعی رضاخان تاکید کرده بود، بحث شخصی با شاه نداشت مساله اش ایران واسلام بود و عزت این دو.

بازرگان، یدالله سحابی و حتی ابراهیم یزدی مخالفان ریشه‌دار انقلاب بودند.رهبری، مرحوم فروهر را "دشمن نجیب"لقب دادند.اما رجوی دشمن بی ریشه بود عقبه اش را که مطالعه کنید کاملا معلوم است.

انقلاب اسلامی علاوه بر دوستان و دشمنان ریشه‌دار، دوستان بی ریشه‌ای هم دارد، بی ریشه ها اهل افراط وتفریط اند.نحله های دیگر کنار خود را دشمن می پندارند، ابرو می برند، برای دوستانشان از اصل نظام مهمتراند، به بیت‌المال که می رسند به تعبیر امیرالمؤمنین مانند شتری می مانند که به جان گیاه بهاری افتاده باشد، حجب و حیا را قی کرده اند،توهم آنان را در آتش خود می سوزاند و دهها تناقض و تضاد را یکجا در خود جای داده اند، خطر این جماعت از اول انقلاب تاکنون از دشمنان بیشتر بوده وخواهد بود.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۸۶۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به برکت وجود سپاه، دشمن جرئت دست‌اندازی به خاک کشور را ندارد

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پیامی سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با فرمان معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار حمید علینقیان پور، فرمانده انتظامی استان اصفهان به مناسبت سالروز تشکیل سپاه پاسداران پیامی صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

«دوم اردیبهشت سالروز یک رویداد مهم در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی است روزی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با فرمان معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد و از آن زمان تا به امروز خدمات ارزنده‌ای در دفاع از کیان کشور و مقابله با توطئه‌های دشمنان نظام ارائه کرده است.

بی شک نقش سپاه پاسداران در هشت سال دفاع مقدس، دوران سازندگی و در عرصه تولید قدرت دفاعی و بازدارندگی نظام جمهوری اسلامی و کمک رسانی به مردم مناطق محروم، سیل زده و زلزله زده و آسیب دیدگان از بیماری کرونا نقشی برجسته و بی‌بدیل بوده و در تمام عرصه‌های حساس نظام خوش درخشیده است.

همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند: «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود.» امروز می‌بینیم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار سایر نیروهای مسلح با آمادگی کامل از مرزهای آبی، خاکی و هوایی کشور پاسداری می‌کند و به برکت وجود این عزیزان دشمنان قسم خورده نظام جرأت دست اندازی به خاک پاک کشور اسلامی ما را ندارند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ویژه سردار دل‌ها، سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی از تلاش‌ها و زحمات نیروهای سلحشور و شجاع سپاه پاسداران که با عملیات قدرتمند و غرور آفرین وعده صادق علاوه بر افزایش امنیت و قدرت بازدارندگی نظام جمهوری اسلامی باعث شادی و شعف در بین همه مردم و دلسوزان و دوستداران نظام شدند قدردانی کرده و موفقیت روز افزون این عزیزان در عرصه دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی تا ظهور منجی عالم بشریت و عدالت‌گستر جهان حضرت صاحب‌الزمان (عج) را از خداوند متعال خواستارم.»

کد خبر 746637

دیگر خبرها

  • هر جا کار به دست مردم سپرده شد موفقیت به دست آمد
  • ۳ پیام اصلی رهبر معظم انقلاب بعد از تنبیه سخت
  • ورزشکاران نقش محوری در خنثی‌سازی برنامه‌های دشمن دارند
  • رمز موفقیت سپاه مقابله با تهدیدات دشمن است
  • عملیات «وعده صادق» داغ‌ترین نبرد سپاه با دشمن بود
  • سه پیام اصلی رهبرانقلاب بعد از تنبیه سخت
  • سپاه سدی آهنین در مقابل اهداف شوم دشمن است
  • بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • نوآوری در تسلیحات و شناخت روش‌های دشمن همواره باید در دستورکار نیرو‌های مسلح باشد
  • به برکت وجود سپاه، دشمن جرئت دست‌اندازی به خاک کشور را ندارد