Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: باستان‌شناسان بر این باورند که احتمالا اولین شواهد اشغال بریتانیا به دست ژولیوس سزار در سال ۵۴ قبل از میلاد را کشف کرده‌اند.

 محققان دانشگاه لستر می‌گویند این خندق در نزدیکی دهکده ابزفلیت بخشی از قلعه‌ای بزرگ بوده است.
به گزارش خرداد از بی بی سی، کشف خندق و سلاح، باستان‌شناسان را به خلیج پگ‌ول در تَنِت در شهرستان کنت هدایت کرد، جایی که آنها بر این باورند نیروهای روم باستان در آنجا حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محققان دانشگاه لستر می‌گویند این خندق واقع در نزدیکی دهکده ابزفلیت بخشی از قلعه‌ای بزرگ بوده است. تیم تحقیق می‌گوید محل این کشفیات با سرنخ‌هایی که از روایت ژولیوس سزار از اشغال موجود است، همخوانی دارد. 
باستان‌شناسان در حفاری‌ها توانستند اشیایی مانند این نیزه را بیابند

اشغال بریتانیا در سال ۵۴ قبل میلاد اگرچه در نهایت به عقب‌نشینی نیروهای ژولیوس سزار منجر شد، تقریبا یکصد سال پیش از تصرف بریتانیا توسط کلودیوس، امپراتور روم بود که توانست بریتانیا را اشغال کند. این خندق به پهنای ۵ متر در حین حفاری‌ها پیش از ساخت جاده‌ای جدید کشف شد. دانشگاه لستر گفته است شکل این خندق شبیه سایر مواضع دفاعی نیروهای رومی در خاک فرانسه است. باور بر این است که این خندق بخشی از قلعه‌ای بوده که با هدف حفاظت از ناوهای ژولیوس سزار در ساحلی در همان نزدیکی ساخته شده بود. 
ژولیوس سزار که بود؟
ژولیوس سزار یکصد سال قبل میلاد در خانواده‌ای اشرافی و ثروتمند به دنیا آمد. او یکی از مهم‌ترین چهره‌های کلیدی سیاست روم باستان در قرن اول پیش از میلاد بود. او اولین ائتلاف زمامداری سه‌گانه را با پومپه و کراسوس تشکیل داد. پس از عملیات نظامی موفق علیه گُل‌ها، او بریتانیا را برای مدتی اشغال کرد اما در نهایت مجبور به عقب‌نشینی شد. او در جنگ داخلی بر پومپه غلبه کرد و خود را حاکم مطلق نامید اما به دست بروتوس، کاسیوس و سایر سناتورهای روم به ظن تمایل به دیکتاتوری در سال ۴۴ قبل میلاد کشته شد. ژولیوس سزار در وصتینامه خود، آگوستوس (اوکتاویوس) را به عنوان پسرخوانده خود معرفی کرد که اولین امپراتور روم شد. در محل همچنین سفالگری‌هایی یافت شده که با زمان ورود نیروهای ژولیوس سزار همخوانی دارد. همچنین سلاح‌هایی از جمله زوبین رومی در محل پیدا شده است. دکتر اندرو فیتزپاتریک، باستان‌شناس گفته است توصیفات ژولیوس سزار از اشغال بریتانیا که در آن او فرماندهی ۸۰۰ ناو، ۲۰ هزار سرباز، و دو هزار سواره‌نظام را به عهده داشته، نشان می‌دهد که این محل احتمالا مکان ورود نیروهای تحت فرمان او بوده است. ژولیوس سزار شرح دقیقی از محل ورود نیروهای خود نداده اما با استناد به آنچه او نوشته، باستان‌شناسان دانشگاه لستر به این نتیجه رسیده‌اند که محل مورد اشاره، محل پیاده شدن نیروهای ژول سزار برای اشغال بریتانیا بوده است. خندق دو متر عمق داشت

پروفسور کالین هیزلگروو که رهبری تیم تحقیق را به عهده داشته می‌گوید به احتمال قوی معاهده‌هایی که به دنبال این اشغال منعقد شدند، در اشغال یکصد سال بعد بریتانیا نقش ایفا کردند. او می‌گوید تصرف جنوب شرقی انگلستان به سرعت صورت گرفت که دلیل آن احتمالا این بود پادشاهان منطقه با رومی‌ها وارد ائتلاف شده بودند. و این مقدمه‌ای بود بر اشغال دایمی بریتانیا به دست رومیان که شامل ولز و بخش‌هایی از اسکاتلند شد و تقریبا ۴۰۰ سال دوام یافت. 
باستان‌شناسان می‌گویند قلعه‌ای که در این منطقه بوده، مساحتی حدود دویست هکنار را می‌پوشانده برچسب ها: ژولیوس سزار ، اشغال ، بریتانیا ، فرمانده افسانه ای ، روم باستان

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۸۶۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید دادستان از پرونده یسنا |‌ شواهد و قرائن نشان می دهد ...

به گزارش همشهری آنلاین، ‌سیدجواد میردوستی، دادستان عمومی و انقلاب کلاله گفت: بلافاصله پس از اعلام مفقودی یسنا کودک کلاله‌ای با تشکیل پرونده قضایی عملیات جستجو و اقدامات قضایی، پلیسی و اطلاعاتی برای بررسی موضوع آغاز شد.

دادستان عمومی و انقلاب کلاله گفت: در ادامه بررسی‌ها با توجه به شواهد و قراین ظن بازپرس پرونده مبنی بر ربوده شدن کودک تقویت شد و در پی تحقیقات با دستور بازپرس پرونده چند نفر به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شدند.

اولین واکنش دادستان پس از پیدا شدن یسنای ۴ ساله

اولین صحبت‌های کایت‌سواری که «یسنا» را زنده پیدا کرد + آخرین وضعیت سلامتی یسنا

کد خبر 848989 منبع: تسنیم برچسب‌ها دختران خبر ویژه دادستانی هلال احمر

دیگر خبرها

  • تعویق در روند تحقیقات جنایات جنگی نیروهای بریتانیایی در افغانستان  
  • جزئیات جدید دادستان از پرونده یسنا |‌ شواهد و قرائن نشان می دهد ...
  • هیچ نظر قاطعی در خصوص ربوده شدن «یسنا» وجود ندارد
  • تحریم ۸ شخص و ۵ نهاد انگلیسی حامی رژیم صهیونیستی
  • ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی از سوی ایران تحریم شدند
  • تحریم ایران علیه تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی + جزئیات | کدام مقامات انگلیس در لیست هستند؟
  • تحریم‌های ایران علیه ۵ نهاد و ۸ عضو رژیم انگلیس
  • تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی از سوی ایران تحریم شدند
  • ایران تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی را تحریم کرد
  • تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی تحریم شدند