Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - فولاد خوزستان موفق شد در دقايق پاياني از گل خود دفاع کند و سه امتياز مهم بازي را به دست بياورد.
به گزارش "ورزش سه"، تيم فولاد خوزستان موفق شد تا در ورزشگاه غدير برابر سپيدرود پيروز شود و به رده دوم جدول صعود کند. رحيم زهيوي و صابر حرداني براي فولاد خوزستان و ميثم تهي دست براي سپيدرود رشت گلزني کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هفته چهاردهم ليگ برتر؛ ساعت: 15 ؛ تاريخ: 96/09/09
استاديوم: غدير اهواز/ تماشاگر:
داور: روح‌الله شريفي؛ کمک‌ها: سعيد علي‌نژاديان، حسن انتظاري و علي ميرغفاري/ ناظر: رسول فروغي.
اخطار:
احسان مراديان(90) از فولاد
فولاد خوزستان
احسان مراديان، ايوب والي، عبدالله کرمي، فرزاد جعفري، پيمان شيرزادي(46- امير زليکاني)، احمد عبدالله‌زاده(76- ايمان مبعلي)، سينا مريدي، علي اصغر عاشوري، عبدالله ناصري، فرشاد جانفزا(74- صابر حرداني) و رحيم زهيوي.
سرمربي: سيد سيروس پورموسوي
سپيدرود رشت
سيد محمد حسيني، سيد احمد سيدآهي، سيد هادي موسوي، محمدرضا الماس‌خاله(64- جواد آقايي‌پور)، توحيد غلامي(67- ميثم تهيدست)، ميثم فردوسي، شهاب کرمي(50- ميعاد يزداني)، حميد ملکي، عماد ميرجوان، پويا نزهتي و ميلاد قربان‌زاده.
سرمربي: علي نظرمحمدي
شرح گل:
١-٠(فولاد خوزستان- رحيم زهيوي): پاس دقيق سينا مريدي به رحيم زهيوي رسيد و اين بازيکن بعد از يک ضربه تو سر توپ، آن را وارد دروازه رشتي ها کرد تا خيلي زود اهوازي ها به حقشان برسند.

٢-٠(فولاد خوزستان): شروع مجدد عالي احسان مراديان با اشتباه مدافع سپيدرود به صابر حرداني بازيکن تازه وارد رسيد تا او با يک ضربه دقيق دروازه تيم گيلاني را براي دومين بار باز کند.
٢-١(ميثم تهي دست-سپيدرود رشت): سانتر از راست بازيکنان تيم سپيدرود در محوطه جريمه با ضربه سر ميثم تهي دست به بالاي دروازه فولاد چسبيد تا اختلاف يک گل شود.
شرح بازي
فولاد خوزستان پس از دو پيروزي روحيه‌بخش مقابل پارس جنوبي و ذوب‌آهن، در حضور هوادارانش به ديدار سپيدرود رفت تا با پيروزي در اين مسابقه به پرسپوليس صدرنشين نزديک‌تر شود. غيبت حامد لک که در بازي قبلي کارت قرمز گرفت و حضور احمد عبدالله‌زاده به‌جاي ايمان مبعلي در ترکيب اصلي، از جمله تغييرات فولادي‌ها در اين بازي بود.
اما تيم سپيدرود رشت که با سه شکست متوالي شرايط نامناسبي در جدول داشت، با هدف قطع کردن نوار ناکامي و کسب حداقل امتياز به اهواز سفر کرده بود. حسين کعبي به‌دليل محروميت و حسين ابراهيمي و اميد سام‌کن به‌دليل مصدوميت از غايبين تيم رشتي محسوب مي‌شدند.
پس از اينکه ضربات دقيقه اول عبدالله ناصري و دقيقه 13 شهاب کرمي از کنار دروازه‌هاي دوتيم به بيرون رفت، اولين شوت در چارچوب ياران فولاد خوزستان قفل دروازه‌ي تيم ميهمان را گشود و رحيم زهيوي در دقيقه 15 گل اول سرخ‌پوشان جنوبي را به ثمر رساند.
دقايقي بعد از گل اول فولاد، شوت فرشاد جانفزا از مقابل دروازه سپيدرود گذشت و عبدالله ناصري به توپ نرسيد. در دقيقه 28 ضربه سر خطرناک سيدهادي موسوي از کنار دروازه فولاد خوزستان به بيرون رفت و در دقيقه 43 دومين ضربه سر خطرناک موسوي را مدافعان فولاد از دهانه دروازه برگشت دادند تا بازي در نيمه اول با همان تک گل رحيم زهيوي به پايان برسد.
نيمه دوم را تيم فولاد خوزستان با تعويض اجباري پيمان شيرزادي مصدوم آغاز کرد تا با انتقال فرزاد جعفري به سمت چپ و عبدالله ناصري به سمت راست، تغييراتي در آرايش خط دفاعي ميزبان صورت بگيرد.
اولين فرصت جدي نيمه دوم در اوايل اين نيمه خلق شد و رحيم زهيوي مي‌توانست دومين گل را به ثمر برساند اما دو ضربه متوالي وي را دروازه‌بان و مدافعان سپيدرود دفع کردند. متعاقب اين صحنه نيز شوت عماد ميرجوان از پشت محوطه جريمه فولاد خوزستان در دستان احسان مراديان جاي گرفت.
در ادامه اين نيمه، ضربه ايستگاهي ديدني پويا نزهتي با واکنش مناسب احسان مراديان در دقيقه 72 دفع شد و در دقيقه 76 هم ياران سپيدرود موقعيت خوب ديگري را از دست دادند تا همين توپ در ضدحمله با اشتباه موسوي مدافع سپيدرود در دفع توپ و فرصت طلبي صابر حرداني بازيکن تعويضي فولاد خوزستان تبديل به گل دوم شود و باز هم شادي به سکوهاي فولادي بيايد.
ياران سپيدرود که از ابتداي مسابقه روي ضربات شروع مجدد خطرناک نشان مي‌دادند، سرانجام در دقيقه 81 از همين ضربات به گل رسيدند و ميثم تهيدست بازيکن تعويضي تيم شمالي يکي از گل‌هاي خورده را پاسخ داد تا بازي در دقايق پاياني با حساسيت بيشتري دنبال شود.
ياران سپيدرود در دقيقه 88 تا آستانه زدن گل تساوي پيش رفتند، اما ضربه مهاجم سپيدرودي‌ها به تير عمودي سمت راست دروازه فولاد خوزستان برخورد کرد و به زمين برگشت. در دقيقه 90 هم ضربه محکم ميثم فردوسي از دهانه دروازه ميزبان به بيرون رفت تا فولادي‌ها نفس راحتي بکشند و اين بازي با نتيجه 2 بر يک به‌سود جنوبي‌ها تمام شود.
فولاد خوزستان با اين پيروزي 26 امتيازي شد و به رده دوم جدول رده‌بندي صعود کرد.
لحظات حساس
دقيقه ١: اوت دست بلند پيمان شيرزادي بعد از برخورد به مدافعين رشتي به ناصري رسيد اما اين بازيکن در موقعيت عالي توپ را به آسمان کوبيد.
دقيقه ١٠: پاس بلند سينا مريدي پشت مدافعين به رحيم زهيوي رسيد اما ضربه اين بازيکن با بي دقتي به بيرون رفت.
دقيقه ٢٠: حرکت زيباي فولادي ها با پاس رحيم زهيوي به جانفزا رسيد اما ضربه اين بازيکن با اختلاف کم به بيرون رفت، ناصري نيز هرچه تلاش کرد نتوانست ضربه جانفزا را به سمت دروازه حريف قطع کند.
دقيقه ٢٨: کرنر مستقيم رحيم زهيوي با اختلاف بسيار کم از دروازه تيم سپيدرود رشت به بيرون رفت.
دقيقه ٣٠: ضربه آزاد و دقيق مدافع چپ سپيدرود در محوطه جريمه را موسوي با ضربه سر زد که با اختلاف بسيار اندک از دروازه مراديان به بيرون رفت.
دقيقه ٥٣: پاس عمق عالي نويدعاشوري به رحيم زهيوي رسيد اما اين بازيکن در حالت تک به تک نتوانست موفق شود و دروازه بان سپيدرود با يک واکنش خوب سد راه مهاجم سوسنگردي شد، زهيوي توپ برگشتي را نيز نتوانست وارد دروازه کند.
دقيقه ٥٥: شوت از راه دور توحيد غلامي در اختيار احسان مراديان قرار گرفت.
دقيقه ٧٢: ضربه آزاد زيباي محمد نزهتي را احسان مراديان دروازه بان فولاد با يک واکنش عالي دفع کرد.
دقيقه ٨٨: سانتر از سمت راست سپيدرودي ها با ضربه سر تهيدست همراه شد اما بعد از برخورد با تيرک دروازه توسط عبدالله ناصري دور شد.
دقيقه ٩٠: حرکت عالي رحيم زهيوي و پاس وي بعد از عاشوري به ذليکاني رسيد که مهاجم بي دقت فولادي ها توپ را به اوت زد.

بهترين بازيکن:
احسان مراديان دروازه بان فولاد خوزستان علي رغم گلي که خورد، موقعيت هايي را از حريف گرفت که بهترين آن ضربه نزهتي بود. دروازه بان فولاد همچنين پاس گل دوم تيمش را داد تا زمينه ساز پيروزي تيمش باشد. سينا مريدي در ميانه زمين و رحيم زهيوي در خط حمله از خوب هاي فولاد در اين بازي بودند.
اتفاق ويژه:
گل دوم فولادي ها در نوع خود جالب توجه بود، پاس بلند احسان مراديان دروازه بان فولاد به صابر حرداني بازيکن تازه وارد فولاد رسيد تا گمنامان فولاد در اين بازي مهم گلي را به ثمر برسانند که در انتها باعث پيروزي مهم فولادي ها شد.
در حاشيه
* احمد عبدالله‌زاده مجددا به ترکيب فولاد برگشته و در خط مياني به ميدان مي‌رود.
*پيش از شروع بازي سيد سيروس پورموسوي به شدت تشويق شد.
*حسين کعبي دفاع سابق فولاد که به دليل سه کارته بودن در اين ديدار غايب است، از جايگاه وي آي پي بازي را تماشا مي کند.
* حامد لک دروازه بان فولاد که به دليل اخراج در بازي قبل از اين بازي محروم است در جايگاه ويژه حضور دارد.
*بعد از گذشت ٢ دقيقه از بازي ايمان مبعلي راهي نيمکت تيمش شد.
*اسکوربورد ورزشگاه غدير خاموش است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۸۶۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار خوب «کنت» در فولاد/ چشم پوشی ویسی از دروازه بان اتریشی

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال فولاد خوزستان شرایط خوبی در جدول رده بندی لیگ برتر ندارد و در فاصله ۶ هفته تا پایان مسابقات با ۲۱ امتیاز در مکان سیزدهم قرار دارد و همراه با استقلال خوزستان، نساجی و صنعت نفت یکی از کاندیداهای سقوط به دسته پایین‌تر به حساب می‌آید.

فولاد در این فصل ۴ سرمربی را روی نیمکت خود دیده و در این زمینه نسبت به سایر باشگاه‌ها رکورددار است. «کریستوفر کنت» دروازه‌بان اتریشی فولاد که سابقه حضور در تیم سپاهان را هم در کارنامه خود دارد در مجموع ۲۰ بازی تا به اینجای مسابقات در درون چهارچوب دروازه فولاد ایستاده و آمار ۸ کلین شیت را از خود به ثبت رسانده است. پس از شکست فولاد برابر سپاهان در هفته بیستم، مدیران این باشگاه عبدالله ویسی را به عنوان سرمربی جدید خود معرفی کردند و این مربی تاکنون ۴ بار روی نیمکت فولاد در فصل بیست و سوم نشسته که حاصل آن کسب دو تساوی و دو شکست بوده است.

«کنت» که به عنوان دروازه‌بان اول فولاد در این فصل شناخته می‌شد در دو دیدار اخیر این تیم روی نیمکت حضور داشته در حالی که آمار خوب میانگین ۳/‌‬ ۳ سیو را در هر بازی از خود به ثبت رسانده است و از این حیث از تمام دروازه‌بانان حاضر در لیگ برتر آمار بهتری دارد.

عبدالله ویسی با توجه به فصل پایانی حضور شهاب گردان در مستطیل سبز تصمیم گرفته تا بیشتر از این دروازه‌بان درون دروازه تیمش بهره ببرد و روی آمار خوب «کنت» چشم‌پوشی کرده است. تیم فولاد در هفته بیست و پنجم میهمان آلومینیوم اراک است و باید دید سرخ‌های خوزستانی می‌توانند از این بازی سربلند خارج شوند یا خیر.

کد خبر 6086791

دیگر خبرها

  • یونایتد 4-2 شفیلد: تن‌هاخ مقابل قعرنشین هم چالش دارد
  • اورتون ۲-۰ لیورپول: کلوپ بدون قهرمانی می‌رود!
  • لوریان ۱-۴ پی‌اس‌جی: پاریس روی دوش امباپه و دمبله
  • آرسنال ۵-۰ چلسی: تحقیر آبی‌ها و صدرنشینی، بهتر از این نمی‌شد!
  • شگفتی بزرگ؛ الهلال حذف شد | فینال آسیا و رویای ستاره پنجم بر باد رفت
  • بزرگترین شگفتی آسیا: الهلال حذف شد!
  • آمار خوب «کنت» در فولاد/ چشم پوشی ویسی از دروازه بان اتریشی
  • میلان ۱-۲ اینتر: دومین ستاره روی پیراهن نراتزوری
  • رم 1-3 بولونیا: گل سردار برای کامبک کافی نبود
  • ادامه دومینوی پیروزی سرخابی‌ها و انتقام سپاهان از انزلی‌چی‌ها