Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نشست سراسري احزاب عربي خواستار مجازات کشورهاي عضو ائتلاف عربي به سرکردگي عربستان در دادگاه جنايت هاي بين المللي (لاهه) شد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از الميادين، نشست سراسري احزاب عربي در بيانيه اي اعلام کرد: نيروهاي متجاوز به يمن به سرکردگي عربستان که اخيرا جنايات خود را در يمن شدت بخشيده اند بايد به ديوان بين المللي دادگستري (دادگاه لاهه) تحويل داده شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين نشست، ضمن درخواست رفع فوري محاصره يمن تاکيد کرد: نيروهاي متجاوز با بمباران وحشيانه و استفاده از بمب هاي ويرانگر و ممنوع عليه غير نظاميان بي گناه مرتکب جنايات جنگي شده اند.
اين بيانيه افزود: محاصره ظالمانه زميني هوايي و دريايي يمن توسط عربستان مانع ورود دارو، غذا و کمک هاي بشردوستانه به کودکان، زنان و بزرگسالان يمن شده است.
بر اساس اين بيانيه، آنچه کشورهاي عضو ائتلاف عربي به سرکردگي عربستان در يمن انجام مي دهند جنايات ضد انساني است که بايد مرتکبان آن در ديوان بين المللي دادگستري (لاهه) به اشد مجازات محاکمه شوند.
دبير خانه نشست سراسري احزاب عربي از جامعه بين المللي و کميسيون هاي حقوق بشر خواست با اعمال فشار بر کشورهاي عضو ائتلاف سعودي به مسئوليت خود جهت وادار کردن عربستان به رفع محاصره و صدور مجوز ورود کمک هاي بشردوستانه از طريق زميني، هوايي و دريايي عمل کند.
عربستان‌‌ با حمايت آمريکا، امارات و چند کشور ديگر، از مارس 2015 به يمن حمله و همزمان اين کشور را محاصره زميني، دريايي و هوايي کرده است.
اين جنگ‌افروزي عربستان به کشته و زخمي شدن ده‌ها هزار يمني منجر شده است.
نخستين نشست سراسري احزاب عربي سال 1996در امان پايتخت اردن با حضور 57 حزب عربي به ابتکار حزب المستقبل اردن برگزار شد. 134/112

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۸۷۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین

ولی‌عهد عربستان در دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر مخالفت «قاطعانه» کشورش با کوچ اجبار مردم فلسطین تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی روز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصادی ریاض میزبان «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بود.

بن سلمان ضمن تأکید بر مخالفت کشورش با کوچ اجباری فلسطینیان تصریح کرد: «عربستان تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به کار می‌گیرد تا مانع از تشدید تنش‌ها و جلوگیری از گسترش آن در منطقه شود.»

به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان «واس»، ولیعهد سعودی همچنین بر «ایستادگی همیشگی عربستان در کنار مردم فلسطین برای دستیابی به حقوق مشروع‌اش و دستیابی به صلح عادلانه و پایدار» تأکید کرد.

در این نشست همچنین «وضعیت تشدید حملات نظامی در غزه و حومه و بدتر شدن وضعیتی که جان غیرنظامیان و امنیت و ثبات منطقه را تهدید می کند» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • راهپیمایی در کشورهای عربی و غربی در حمایت از غزه
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان