Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، نخستین کانون فرهنگی ـ تربیتی عشایری لرستان به نام معلم فداکار لرستانی زنده‌یاد کاظم صفرزاده در زمینی به مساحت 350 مترمربع و اعتباری بالغ‌بر دو میلیارد ریال از محل مشارکت خیرین به بهره‌برداری رسید.
خدانظر دریکوند، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در این مراسم که پنج‌شنبه، نهم آذرماه برگزار شد، گفت: در آموزش و پرورش حتی یک دانش‌آموز هم نباید نادیده گرفته شود، چراکه ممکن است همین دانش‌آموز در آینده بتوانند گام‌های مؤثری را برای کشور و جامعه بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی  کار تعلیم و تربیت را شیرین برشمرد و گفت: تعلیم و تربیت دانش‌آموزان عشایری از حلاوت و شیرینی بیشتری برخوردار است و می‌توان عشق، علاقه و رضایت خاطر را در وجود معلمان عشایری به عینه دید.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان همچنین در نشست هم‌اندیشی مدیران مراکز آموزشی آموزش و پرورش عشایری به وجود استعدادهای بالقوه در مناطق عشایری اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش عشایری مهد بروزو ظهور نخبگان فراوانی بوده که در خدمت به جامعه منشاء برکات فراوانی بوده‌اند و باید تعلیم و تربیت با این دانش‌آموزان را ارج نهاد و مقدس شمرد.
دریکوند افزود: اگر زبان و ادبیات فارسی را بدون پنج اثر مهم دیوان حافظ، مثنوی معنوی مولانا، بوستان  و گلستان سعدی، شاهنامه فردوسیدر نظر بگیریم، متوجه خسارت و خسران  زبان و ادب فارسی خواهیم شد .
وی خاطرنشان کرد: این نخبگان و شاعران بزرگ در محیط هایی رشد کرده‌اند که امکانات چندانی وجود نداشته و استعداد بالقوه آنان مهم‌ترین مؤلفه‌ای بوده که توانسته آنها را رشد دهد، لذا باید اعتقاد داشت که مناطق عشایری هم می‌تواند بستر تربیت و پرورش دانش‌آموزانی باشد که شاید بتوانند در آینده جا پای این بزرگان بگذارند.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: برخی موارد نخبگان جامعه در مناطقی رشد می‌کنند که انسان حیرت می‌کند که با وجود نبود امکانات و تجهیزات مناسب چگونه توانسته‌اند مسیر ترقی و پیشرفت را طی کنند.
وی در ادامه به تنگناهای اعتباری آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در حوزه فضاهای آموزشی، فرسوده و قدیمی بودن مدارس ما را رنج می‌دهد و ضرورت دارد برای نوسازی، بهسازی و مقاوم‌سازی آنها با مشارکت خیرین حقیقی و حقوقی اقدام کرد. دریکوند گفت: در حوزه تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی اقدامات خوبی در حوزه مدارس عشایری صورت گرفته و خیرین هم حضور بسیار خوبی در این حوزه داشته‌اند.
وی  در ادامه اقتدار را لازمه راهبری آموزشی عنوان کرد و افزود: اگر مجموعه به مدیر آموزشی اعتماد کنند و شایستگی او را قبول داشته باشند اقتدار به وجود می‌آید.
دریکوند تصریح کرد: اگر معلمان ببینند که مدیر آموزشی لیاقت و شایستگی لازم را دارند به‌راحتی او را می‌پذیرند و در انجام فعالیت با او همکاری و همراهی می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: آموزش و پرورش تمام توان خود را به کار خواهد گرفت تا دانش‌آموزان عشایری بتوانند عدالت آموزشی را درک کنند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۸۸۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتکاف علمی دانش آموزان لرستانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در بازدید از پایگاه علمی دبیرستان دخترانه شاهد خرم آباد گفت: طرح اعتکاف علمی در ۱۵ مدرسه منتخب استان در حال اجرا است تا دانش آموزان پایه دوازدهم بتوانند در ایام تعطیلات نوروز بدون دغدغه و در محیطی آرام مطالعه کنند.

رضا عزتی افزود: در این طرح با حضور معلمان به مشکلات درسی دانش آموزان نیز پرداخته می‌شود.

وی اظهارداشت: برای ارتقا و برگزاری کلاس‌های فوق برنامه و تقویتی و همچنین اعتکاف علمی اعتباری در نظر گرفته شده تا دانش آموزان لرستانی همانند پارسال با کسب رتبه‌های خوب در آزمون سراسری بدرخشند.

گفتنی است سال گذشته بعد از تجزیه و تحلیل امتحانات دی ماه با حضور مدیران شهرستان‌ها و مناطق، کلاس‌های تقویتی و فوق برنامه برای دانش آموزان برگزار شد که نتیجه آن موفقیت دانش آموزان استان در آزمون سراسری بود.

دانش آموزان هم با ابراز رضایت از محیط مدرسه خواستار استمرار طرح اعتکاف علمی در ایام تعطیل به ویژه روز‌های پنج شنبه و جمعه بعد از تعطیلات نوروز شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعتکاف علمی دانش آموزان کنکوری لرستان
  • اعتکاف علمی دانش آموزان لرستانی
  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • سازمان دانش آموزی یک مجموعه منظم، برنامه محور و منسجم در بُعد تربیتی و پرورشی است
  • افزایش ۲۲۰ درصدی رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم
  • ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ارتقای کیفیت آموزش در مدارس دولتی، اولویت دولت و آموزش و پرورش