Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-01@17:49:58 GMT

رشد هزار درصدی صادرات ایران در طول 15 سال

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۸۸۰۶۳

رشد هزار درصدی صادرات ایران در طول 15 سال

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت گفت: در طول 15 سال گذشته میزان صادرات ایران هزار درصد رشد داشت، رقم صادرات کشورمان از چهار میلیارد دلار در سال 1380 به رقم 44 میلیارد دلار طی سال‌های اخیر رسیده است.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، محمدرضا مودودی ظهر امروز در مراسم تقدیر از صادرکنندگان برتر استان قم که در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی استان برگزار شد، با اشاره به ضرورت امید بخشیدن به فعالان اقتصادی کشور اظهار کرد: باید بیش از هر زمان دیگری به فعالان اقتصادی در کشور امیدواری بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: علی رغم اینکه کشورمان رتبه‌های مطلوبی را در زمینه شاخص‌های اقتصادی در جهان ندارد، اما ایران در زمینه حجم بازار در دنیا رتبه 19 را دارد که این مساله هم یک فرصت و هم یک تهدید است، حجم واردات ایران نشان می‌دهد که هنوز ظرفیت برای تولید در کشور وجود دارد.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت افزود: نباید کشورمان در زمینه صادرات تنها به بازارهای سنتی همچون عراق و افغانستان وابسته باشد، بلکه باید به سراغ بازارهای مدرن برویم و از ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده کنیم.

مودودی با اشاره به ضرورت توجه تولیدکنندگان به بحث صادرات اظهار کرد: در گذشته تولیدکنندگان تنها به دنبال بازارهای داخلی بودند، اما اکنون توجه کردن بخش تولید ایران به بحث صادرات ضروری است و واحدهای تولیدی کشورمان باید رقابت پذیر باشند.

وی ادامه داد: در طول 15 سال گذشته میزان صادرات ایران هزار درصد رشد داشت، رقم صادرات کشورمان از چهار میلیارد دلار در سال 1380 به رقم 44 میلیارد دلار طی سال‌های اخیر رسیده است.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت افزود: باید عزم ملی برای افزایش میزان صادرات در بخش‌های مختلف کشور به وجود بیاید.

مودودی با اشاره به وضعیت صادرکنندگان برتر کشور اظهار کرد: طی یک تحقیق صورت گرفته در خصوص این صادرکنندگان متوجه شدیم که تنها 40 درصد از آن‌ها در بازارهای هدف، دفتر تجاری دارند و در این بازارها تبلیغ انجام می‌دهند، تنها 20 درصد از صادرکنندگان برتر کشورمان در خارج از ایران برند صادراتی خود را ثبت کردند.

وی ادامه داد: کمتر از 300 بنگاه اقتصادی در کشور میزان صادراتشان به خارج از ایران بالای 10 میلیون دلار است، در این راستا باید بخش خصوصی کشورمان برای افزایش صادرات خودش را به روز کند.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت در پایان خاطرنشان کرد: باید مدیرانی از جنس آینده، مدیریت را در بخش اقتصادی به عهده بگیرند.

منبع: فارس

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۸۸۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال

کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات متحده عربی بعد از ۱۰ سال، ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی به ریاست مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، و بن الطوق الماری، وزیر اقتصاد امارات، به عنوان روسای ایرانی و اماراتی این کمیسیون در تاریخ سه شنبه و چهارشنبه (11 و 12 اردیبهشت ماه 1403) در ابوظبی؛ برگزار می‌شود.

این نشست پس از گذشت 10 سال، به منظور توسعه همکاری‌های دو کشور در کلیه زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری و حمل و نقلی (هوایی، دریایی، جاده‌ای و ترکیبی) برگزار می‌شود. توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدور‌های ترانزیتی بین المللی بویژه کریدور شمال- جنوب به منظور ترانزیت کالا‌های اماراتی به سمت کشور‌های آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار این نشست است.

در حاشیه این اجلاس همایش تجار، فعالان اقتصادی و کارآفرینان بخش‌های خصوصی دو کشور نیز برگزار خواهد شد. در این نشست تجار و کار آفرینان ایرانی و اماراتی با همتایان خود بصورت رو در رو مذاکره خواهند نمود. همچنین تعدادی از متخصصان حوزه تجاری و سرمایه گذاری در خصوص توسعه فضای کسب وکار دو کشور و قوانین و مقررات حاکم بر سرمایه گذاری و تجارت و فرایند‌های مربوطه مبادرت به سخنرانی خواهند نمود. پیش بینی می‌شود در این اجلاس دو سند همکاری توسط رؤسای کمیسیون مشترک دو کشور به امضا برسد.

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: امارات متحده عربی یکی از شرکای اصلی کشورمان در تجارت است. تجارت ایران و امارات در سال گذشته حدود 27 میلیارد دلار بوده، که سهم صادراتمان به این کشور حدود 6.5 میلیارد دلار بود و سهم واردات کالا از این کشور هم به بیش از بیست میلیارد دلار رسید. این کشور به دلیل اینکه هاب لجستیکی منطقه و واسط تجاری کشور هاست، برای ما با اهمیت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • رشد اقتصادی ایران در ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان شدن صنعت نفت و گاز بود
  • ثبت ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • «کارگران» تلاشگران عرصه اقتصادی کشورمان هستند
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • رشد اقتصادی ایران در ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان شدن صنعت نفت و گاز به دست آمد/ استفاده حداکثری از توان دانش بنیان‌ها جواب داد
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد