Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:18:13 GMT

جشنواره بازی های بومی و محلی در اردبیل برگزار شد

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۸۸۵۵۷

جشنواره بازی های بومی و محلی در اردبیل برگزار شد

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل روز چهارشنبه هدف از اجرای این جشنواره را احیای آئین ها و سنت ها و نیز آشنایی گردشگران و میهمانان نوروزی با انواع بازی های بومی و محلی استان ذکر کرد.
کریم حاجی زاده افزود: در این جشنواره بازی های بومی محلی استان شامل دال پران ، طناب کشی و چوب پا (چولنگ) برای آقایان و بانوان و یک قل دو قل (بش داش) ویژه بانوان اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: جشنواره بازی های بومی و محلی با مشارکت و همکاری این اداره کل ، هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان و بخش خصوصی تدارک دیده شد.
او افزود: در پایان جشنواره به برندگان مسابقه این بازی ها کارت هدیه ، لوازم ورزشی به رسم یادبود اهدا شد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل ، دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل همچنین از توزیع 300 هزار نسخه بروشور، نقشه و کتابچه در 33 کیوسک و مرکز اطلاع رسانی استان در بین گردشگران و میهمانان نوروز 96 خبر داد.
وی با اشاره به چاپ و توزیع 114 هزار بروشور و نقشه گردشگری استان اردبیل در بین گردشگران، اظهار کرد: از این تعداد ٥١ هزار نسخه مربوط به نقشه گردشگری استان و شهرستان ، 51 هزار نسخه مربوط به بروشور گردشگری استان و شهرستان ، پنج هزار نسخه مربوط به بروشور اطلاعات موزه ای استان ، پنج هزار نسخه مربوط به برشور توصیه های یگان حفاظت و 2 هزار نسخه مربوط به بروشور اقامه نماز می شود.
او به نصب 2 هزار مترمربع بنر در میادین ورودی شهرها با مشارکت دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان اشاره کرد و افزود: از این تعداد 68 بنر شامل نقشه و اطلاعات جاذبه های گردشگری استان و شهرستان ها و تبریک سال نو و چهار بنر مربوط به اقامه نماز توسط این اداره کل چاپ و نصب شده است.
حاجی زاده با تاکید بر اینکه آثار تاریخی استان بر اساس ثبت ملی و جاذبه های طبیعی نیز بر اساس آمادگی از لحاظ زیرساخت های گردشگری اولویت بندی شده و بر روی بروشورهای گردشگری استان و شهرستان ها چاپ شده گفت: ٥١ هزار نسخه مربوط به نقشه گردشگری استان و شهرستان شامل 21 نقشه استانی، شهرستانی و مراکز شهرستان و درج قریب به یک هزار و 200 مختصات جغرافیایی تمام جاذبه های تاریخی، طبیعی و گردشگری و خدماتی چون تاسیسات اقامتی و گردشگری و امکانات رفاهی در قالب google map و google earth با همکاری دانشگاه محقق اردبیلی چاپ و در بین گردشگران نوروزی توزیع شده است.
او تشریح کرد: گردشگران برای اطلاع از جاذبه های تاریخی و گردشگری ، تاسیسات اقامتی و طرح شکایات خود می توانند با سامانه کشوری 09629 تماس بگیرند.
اردبیل با آب و هوای مفرح ، آثار باستانی و تاریخی فراوان و دهها دهنه آبگرم معدنی از استان های گردشگرپذیر کشور است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۸۸۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل بازی‌های سنتی که معمولا به صورت گروهی انجام می شود با فعالیت‌های حرکتی همراه هستند که به رشد حسی- حرکتی دانش آموزان کمک می کند. تمامی بازی‌های بومی و محلی، هدفمند است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جشنواره توانمندی‌های بومی، محلی و ورزشیِ روستاییان در اسلام آباد مغان
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • جشنواره بازی‌های بومی محلی در میناب
  • جشنواره بازی های بومی محلی در میناب
  • جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی
  • جشنواره بازی‌های محلی بانوان در بجنورد برگزار می‌شود
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی