Web Analytics Made Easy - Statcounter

بلژیک در نگاه اول شاید کوچک به نظر برسد، اما مجموعه ای فشرده از مناظر خیره کننده و مکان های گردشگری فوق العاده است. بروخه یکی از شهرهای برجسته بلژیک است؛ این شهر دارای خیابان های فوق العاده ای است که از زمان قرون وسطی حفظ شده است و شبیه به کانال های آبراهه ای می باشد که هر ساله جمعیت عجیب و غریبی از گردشگران را به خود جذب می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما دیگر شهرهای زیبای بلژیک بدون شک بروکسل، خنت و مشلان می باشند که همچنین دارای معماری خیره کننده باقی مانده از دوران قرون وسطی هستند که به جد از بهترین جاذبه های گردشگری بلژیک محسوب می شوند. این ملت کوچک در خط مقدم تاریخ اروپا قرار داشته است و همچنین پذیرای بسیاری از رویدادهای مهم قاره اروپا در درون و اطراف خودش و همچنین گردشگران فراوانی بوده است که سفر به بلژیک را در لیست جهانگردی های خود قرار داده اند. در بلژیک بود که ناپلئون، نبرد مشهور خود یعنی Waterloo را انجام داد و در طی جنگ های جهانی اول و دوم، بلژیک در خط مقدم آن قرار داشت. منطقه جنگی ایپر در جنگ جهانی اول، اولین مکان مهم است که هزاران بازدید کننده برای ادای احترام به جنگجویان جنگ به آنجا سفر می کنند. اگرچه شما اینجا از تاریخ باستانی تا مدرن را مشاهده می کنید ولی بلژیک در فراهم کردم مکان های بزرگ تاریخی که جزئی از میراث اروپا هستند، در یک قطعه زمین کوچک، کوتاهی نخواهد کرد.

بروخه: ناقوس کلیسا و شهر ال

یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری بلژیک شهر ال و ناقوس کلیسا است که یکی از میدان های اصلی در بروخه می باشد. از زمان قرون وسطی، این عمارت چشمگیر به عنوان بازار اصلی شهر کار می کرد و به بازدید کنندگان این اجازه را می دهد که طعم معماری قرون وسطی اروپا را بچشند و در فضایی درخشان به گردشگری بپردازند. برای اغلب مسافران در سفر به بلژیک، 366 پله ناقوس کلیسا و پیاده روی آن یک فعالیت فیزیکی فوق العاده است. تنها در انتهای این پله ها و روی سقف کلیسا می توانید منظره ای بی نظیر از شهر را ببینید و دیدی کاملا پاناروما به شهر داشته باشید.

کلیسا سنت باوو، خنت

این کلیسا جادویی با یک گروه کر و همسرایان دوره گوتیک فوق العاده و سردابه های نمایشی رومی، یکی از بهترین معماری های مذهبی در بلژیک است و شهر خنت را به یکی از جاذبه های گردشگری بلژیک تبدیل کرده است. اگرچه این کلیسا با هارمونی خاص خودش و پنجره های شیشه ای اش سر به فلک کشیده است که در نوع خودش بسیار ستودنی است، اما اغلب مردم برای دیدن زینت های داخلی فوق العاده کلیسا که با دست ساخته شده است، به اینجا می آیند؛ به طور خاص شاهکار فلامان به عنوان محراب خنت شناخته می شود. در حالی که به نقاشی های خیره شده اید و حیرت زده مانده اید، حتما فراموش نکنید که سردابه عظیمی که در زیر کلیسا قرار دارد را مشاهده کنید؛ این سردابه دارای مقبره های مهم و نقش های دیواری فوق العاده ای است.

میدان نبرد Flanders

برای بیشتر بازدید کنندگان، بلژیک نقش خط مقدم جنگ جهانی اول را دارد و به طور ویژه میدان نبرد Flanders که در اطراف Ypres واقعا است، مهمترین دلیل سفر به بلژیک است. این مکان نه تنها از نظر تاریخی مهم است، بلکه میدان نبرد یک مکان مقدس هم محسوب می شود. سنگر هایی که ده ها کلیومتر در اطراف شهر Ypres گسترده شده اند، هنوز هم محفوظ هستند، در حالی که این منطقه یک گورستان وسیع است که هزاران سرباز در اینجا مرده اند و دفن شده اند. گورستان Tyne Cot و گورستان جنگی آلمانی ها، یاد آور جنگ ها و نبرد های وحشیانه ای است که در طی جنگ بزرگ جهانی اول رخ داد و تبدیل به مشهورترین جاذبه های گردشگری بلژیک شد.

قلعه Gravensteen خنت

این قلعه بزرگ چشمگیر خانه تعدادی از بزرگان فلاندری ها بوده است، کسانی که معماری خود را از معماری صلیبیون در سوریه الهام گرفته اند و به آن سبک این مکان را ساخته اند. امروزه، Gravensteen یکی از بهترین نمونه های باقی مانده از قلعه های اسرار آمیز و مرموز اروپا است که به خوبی حفظ شده است. دیوار های قطور و بلند قدرتمند این قلعه از درون آب های رودخانه Lieve که درست وسط شهر قدیمی خنت بوده است، عبور می کند؛ این دیواره ها به پشت بام هایی ختم می شود که مشرف به خیابان های اطراف هستند. درون این قلعه، تالارها و اتاق های بزرگ قوس دار که شامل نمایشگاه هایی از زندگی قرون وسطی است، قرار دارد اما معماری خود قلعه به تنهایی یکی از درخشان ترین نمونه های معماری است و هم چون ستاره ای در بین جاذبه های گردشگری بلژیک می درخشد. حتما از پله ها بالا بروید و به پشت بام برسید تا یک دید پاناروما و بسیار زیبا از شهر را ببینید.

کلیسا خون مقدس، بروخه

اگر شما قصد دارید که حداقل از یک کلیسا در بروخه و سفر به بلژیک بازدید کنید، قطعا این را انتخاب کنید. کلیسا خون مقدس تنها ترکیبی از معماری چشمگیر رومی و معماری دوران گوتیک نیست بلکه موزه ای از آثار مقدسی است که در درونش نگهداری می شود. کلیسا بالایی خانه شیشه های دارویی مشهوری است که کلیسا نامش را از آنها گرفته است؛ گفته می شود که شامل قطره ای از خون عیسی مسیح است که بعد از جنگ صلیبی دوم به بلژیک برگشت. در درون این کلیسا، بیدادی خیره کننده ای از طلا کاری مشاهده می شود که در قرن 16 میلادی کامل شده است؛ حتی اگر شما علاقه ای به آثار مذهبی ندارید، این اثر دلیل خوبی را برای دیدن از این کلیسا فراهم می کند.

دره میوز

دره میوز که در جنوب بلژیک واقع است، یکی از بهترین مکان های تفریحی و با شکوه در اطراف بلژیک است. این یک فرصت عالی است برای اینکه یک مسافرت در طول رودخانه داشته باشید و از مناظر فوق العاده آن لذت ببرید؛ در پشت این جنگل های متراکم و شهر های زیبا، صخره های سنگ آهکی بی نظیری حضور دارند که از آنها پشتیبانی می کنند. به طور مشخص، شهر نمور و دینان به عنوان دروازه این منطقه عمل می کنند که میزبان گردشگرانی است که به میخواهند با پیاده روی و دوچرخه سواری به فعالیت های تعطیلاتشان، جنب و جوشی اضافه کنند. هر دو شهر دارای دژ های عظیم صخره ای می باشند و همچنین دارای تعدادی مکان های تاریخی هستند اما برجسته ترین بخش اینجا در واقع مناظر آنها است.

سرزمین بزرگ آنتورپ

درست در مرکز شهر آنتورپ، مکان "محل مجلل" عجیب و غریب واقع است که در به زبان محلی Grote Markt گفته می شود؛ همچنین این محل شامل بهترین نمونه هایی از معماری خانه های صنفی در بلژیک است با پشت بام هایی که شبیه به برج کلیسا هستند. تالار شهر یکی از نمونه های ساختار های قرن 16 است که به خوبی در اینجا حفظ شده است و درون این تالار شامل مجموعه نقاشی های غنی است که تاریخ شهر آنتورپ را به نمایش می گذارد. خانه های صنفی که دور تا دور هم قرار گرفته اند، دلیل مهمی هستند برای اینکه از این محل مجلل بازدید کنید. در بین بهترین نماهای خارجی، خانه چلیک ساز ها و خوار و بار فروش ها قرار دارد اما همه اینها نمونه هایی از معماری به سبک بلژیکی هستند که به خوبی حفظ شده اند.

شهر قدیمی مونس

شهر قدیمی مونس برای گردشگری و کاوش در سفر به بلژیک بسیار لذت بخش است. در مرکز محله مجلل، میدان اصلی توسط طیف مختلفی از ساختمان های آراسته، تزئین شده است که ساخت آنها 400 سال طول کشیده است، از قرن 15 تا 18 میلادی؛ اما همچنان پس از این همه سال، حس تقارن را به مخاطب القا می کند. به طور مشخص، خانه Toison d'Or که در سال 1615 ساخته شده و کلیسا سنت جرج که در سال 1604 ساخته شده، نقاط برجسته این سبک از معماری هستند. کمی دور تر از محله مجلل، شهر تعداد زیادی از مناظر بی نظیر خود را مخفی کرده است. برج bell که به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شده است در بالای تپه های شهر قرار دارد و کلیسا سنت Waudru که پر از آثار هنری و مذهبی فوق العاده ای است، جزء مهمترین جاذبه های گردشگری بلژیک می باشند.

کلیسا سنت پتر لُوِن

کلیسا سنت پتر در مرکز شهر لُوِن در میدان اصلی و محله مجلل، واقع است. برای دوستدارن تاریخ و معماری، این شهر فوق العاده بلژیک، نمونه هایی خیلی خوبی از سبک گوتیک برابانت با پنجره های قوسی شکل و ستون های مخروطی، دارد. در درون این کلیسا، عاشقان هنر، جاذبه های اضافی دیگری را نیز کشف خواهند کرد. گروه کُر کلیسا و همچنین منطقه گردشی آن، خانه و موزه اختصاصی هنر های مذهبی است که شامل نقاشی های صحنه های کتاب مقدس فلامانی می باشد که از دیوار ها آویزان هستند. به طور اختصاصی، حکاکی های روی منبر دوره باروک و نقاشی شام آخر معروف Dirk Bouts، ارزش دیدن را دارد.

شهر قدیمی مشلان

این آثار باستانی ممکن است به اندازه بروخه مشهور نباشند اما شهر قدیمی مشلان یک مکان عالی برای دریافت صحنه هایی از بلژیک قرون وسطی است، به همراه معماری سه گوشه فراوان و عمارت های قدیمی خوبی که هنوز هم پا برجا هستند. مرکز محله مجلل، به طور انحصاری توسط عمارت های خوبی که شامل تالار شهر و Lakenhall می باشد، احاطه شده است؛ در حالی که کلیسا سنت Rombouts چشمگیر با برج ساعت سر به فلک کشیده اش در کنار آنها، ایستاده است. کمی دورتر از میدان اصلی هنگامی که شما به سمت مرکز شهر قدم می زنید تعداد زیادی از خانه های صنفی را مشاهده خواهید کرد که برای دوستداران در سفر به بلژیک قطعا دیدنی و جذاب خواهد بود.

واترلو

بله، عاشقان تاریخ، این واترلو است؛ محلی که ناپلئون در نبرد معروفش شکست خورد. امروزه، اطراف محل نبرد که زمانی در حال غریدن بود، منظره ای روستایی از زمین های کشاورزی است اما بر روی یک تپه مصنوعی که در اطراف جلگه قرار دارد، مجسمه شیری برای یادبود و یاد آوری روزی که ارتش ناپلئون متوقف شد، قرار گرفته است. از بالای این تپه، مناظر اطراف این منطقه بسیار دیدنی و عالی هستند. برای هر کسی که به تاریخ بلژیک علاقه مند است و همچنین به تاریخ اروپای بزرگ، واترلو یک مقصد مهم در سفر به بلژیک خواهد بود.

دره Semois

دره باشکوه Semois یک پادزهر مناسب برای گشت و گذار های طولانی در شهر ها و مناطق تاریخی بلژیک است. اینجا، در جنوب شرقی بلژیک واقع است و رود Semois جنگل های پرپشت و سرسبز را قطع می کند؛ همچنین اینجا یک مکان عالی برای پیاده روی است. برای کسانی که ترجیح می دهند مالیت راه کمتری را برای دیدن این چشم انداز پرداخت کنند، مسیر قایق رانی که در طول منطقه کشیده شده است می تواند یک جایگزین مناسب و عالی باشد. دره Semois برشی از مناظر بی نظیر بلژیک را به نمایش می گذارد که در میان شان این زیبا ترین آنها ست و عاشقان طبیعت هنگامی که در بهار به این منطقه پا بگذارند، دقیقا زمانی که شکوفه های وحشی در آمده اند، شگفت زده خواهند شد.

منبع: مجله همگردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۱۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس بلژیک برای کنفرانس راستگرایان اروپا محدودیت ایجاد کرد

پلیس بروکسل به دستور شهردار این شهر روز گذشته محدودیت‌هایی را علیه کنفرانس راست گرایان اروپا در این شهر ایجاد کرده و برای ساعاتی ورودی این نشست را بر روی مهمانان و سخنرانان بست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، پلیس بروکسل روز گذشته ورود به کنفرانس راستگرایان پوپولیست در این شهر را مسدود کرد. ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان و هانس گئورگ ماسن، رئیس سابق سازمان اطلاعات داخلی آلمان هم در این به این نشست دعوت شده‌اند. به دلیل مسائل امنیتی، پلیس روز گذشته برای ساعاتی ورودی این کنفرانس را مسدود کرد.

در روز سه‌شنبه، قرار بود نایجل فاراژ، رهبر سابق حزب برگزیت بریتانیا، سوئلا براورمن، تندرو محافظه‌کار انگلیسی و اریک زمور، راست افراطی فرانسوی در این کنفرانس راستگرایان افراطی شرکت کنند. در روز چهارشنبه، هانس گئورگ ماسن، رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان و ویکتور اوربان، نخست وزیر راستگرای مجارستان هم به این نشست خواهند پیوست. اما اینکه آیا و چگونه کنفرانس پوپولیست ها و ناسیونالیست های راست گرای اروپایی در بروکسل ادامه خواهد یافت، مشخص نیست.

نیروهای پلیس روز سه شنبه ساعت ها از ورود مردم به این مراسم جلوگیری کردند و سخنرانان نیز مجبور شدند بیرون بمانند. پلیس بعداً اعلام کرد که شهردار مسئول دستور این عملیات را داده است. سازمان دهندگان از نگرانی های امنیتی صحبت کردند و گفته می‌شود که شهردار می‌ترسید که نظرات نژادپرستانه یا همجنس‌گرایانه از سوی شرکت‌کنندگان در کنفرانس شنیده شود. جزئیات بیشتر در ابتدا مشخص نبود.

علیرغم مسدود شدن درهای ورودی، برگزارکنندگان این کنفرانس اجازه دادند تا کنفرانس با سخنرانی ها و بحث های پنل ادامه یابد، از جمله اینکه نایجل فاراژ طبق برنامه سخنرانی خود را ایراد کرد. هنوز نمی توان پیش بینی کرد که امروز ( چهارشنبه) چه اتفاقی خواهد افتاد. اما مداخله پلیس هم در بلژیک و هم در سطح بین المللی انتقاداتی را به دنبال داشته است.

الکساندر دی کرو، نخست وزیر بلژیک، این حادثه را "غیرقابل قبول" خواند. این سیاستمدار لیبرال در X نوشت: خودمختاری محلی سنگ بنای دموکراسی بلژیک است، اما هرگز نمی تواند قانون اساسی بلژیک را که آزادی بیان و اجتماعات مسالمت آمیز را تضمین می کند، نادیده گرفت.

دولت بریتانیا نیز به وضوح از این اقدام انتقاد کرد. سخنگوی ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس گفت که این گزارش ها "بسیار نگران کننده" هستند. این سخنگو ادامه داد که توقف رویدادها برای آزادی بیان و دموکراسی مضر است.

احزاب راست افراطی در آستانه انتخابات اروپا تلاش می کنند آراء بیشتری را جلب کنند که این مسئله نگرانی هایی را در بین مقام های اروپایی ایجاد کرده است.

مطالعه‌ای که اخیرا توسط شورای روابط خارجی اروپا (ECFR) منتشر شد، پیش‌بینی می‌کند که در انتخابات اتحادیه اروپا در ژوئن 2024، تغییر قابل‌توجهی به‌سمت راست رخ می دهد، بنابراین احزاب پوپولیست ضداروپایی در 9 کشور عضو اتحادیه اروپا در صدر آرا خواهند بود، از جمله در اتریش و در 9 کشور دیگر در جایگاه دوم یا سوم قرار خواهند گرفت.

این شرایط می‌تواند تهدیدی برای ستون‌های کلیدی دستور کار اروپا، از جمله توافق سبز اروپا، ادامه حمایت از اوکراین و آینده گسترش اتحادیه اروپا باشد.

بر این اساس در فرانسه، حزب رنسانس به‌رهبری امانوئل ماکرون احتمالاً جایگاه قابل‌توجهی را در برابر حزب افراطی مارین لوپن از دست خواهد داد.

این مطالعه پیش‌بینی می‌کند که نتایج انتخابات اروپا می‌تواند منادی انتخابات ملی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا مانند اتریش، آلمان و فرانسه باشد:

بر این اساس در اتریش، افزایش حمایت از حزب افراطی آزادی اتریش FPÖ می‌تواند تا انتخابات شورای ملی در پاییز 2024 ادامه یابد.

در آلمان هم نفوذ مورد انتظار حزب افراطی جایگزینی برای آلمان می‌تواند چشم‌انداز سیاسی و روایت سیاسی را پیش از انتخابات فدرال 2025 در این کشور شکل دهد.

سیمون هیکس یکی از نویسندگان این مقاله و استاد مؤسسه دانشگاه اروپا در فلورانس در این باره گفته است: با توجه به افزایش و صعود پوپولیسم، که می‌تواند با بازگشت دونالد ترامپ به ریاست‌جمهوری آمریکا در اواخر سال جاری به اوج‌های جدیدی برسد، احزاب مرکز سیاسی باید بیدار شوند و به‌وضوح به خواسته‌های رأی‌دهندگان بپردازند.

مسکو:عضویت اوکراین، پایان اتحادیه اروپا است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونق بازار مهاباد با حضور مسافران و گردشگران
  • تداوم خدمات‌رسانی در فرودگاه و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی اصفهان
  • تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان
  • کسب رتبه سوم چهارمحال و بختیاری در مرمت بنا‌های تاریخی
  • دزفول پربازدید‌ترین شهر خوزستان در ایام نوروز ۱۴۰۳
  • دزفول رتبه نخست بازدید گردشگران را به خود اختصاص داد
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • بیش از ۲۶.۶ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری خوزستان بازدید کردند
  • حال خوب مردم در روزهای پایانی فروردین
  • پلیس بلژیک برای کنفرانس راستگرایان اروپا محدودیت ایجاد کرد