Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-23@21:35:57 GMT

وضعیت جوی مناطق زلزله زده کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۹۱۸۸۴

صراط: مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی مناطق زلزله کرمانشاه گفت: بارش باران در این مناطق گزارش نشده اما کاهش محسوس دما بویژه در ابتدای صبح در این استان و مناطق زلزله زده مشاهده می‌شود؛همچنین دمای هوا صبح فردا ۳ درجه زیر صفر خواهد بود.
به گزارش تسنیم، احد وظیفه در گفت‌وگویی درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: با خروج موج بارشی از کشور جوی پایدار در غالب نقاط حکمفرما است و ناپایداری‌های خاصی تا روز چهاشنبه در غالب نقاط  مشاهده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: طی 24 ساعت آینده به سبب پایداری نسبی هوا، شاهد انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی تهران، کرج، قزوین، تبریز و اصفهان خواهیم بود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسازمان هواشناسی کشور افزود: طی ساعات آتی وزش باد شدید در جنوب شرق و شرق کشور به‌وقوع می‌پیوندد که موجب گرد و خاک در این منطقه خواهد شد.
وظیفه اظهار کرد: از روز سه‌شنبه تا اواخر وقت روز چهارشنبه برخی از نقاط استان‌های ساحلی دریای خزر با وزش باد گرم و افزایش دمای 4 تا 8 درجه‌ای مواجه خواهند شد.
وی افزود: طی روز چهارشنبه باد، گرد و خاک به همراه کاهش دید افقی در مناطق مرزی غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی جدید در عصر روز چهارشنبه خبر داد و گفت: از عصر روز چهارشنبه سامانه بارشی جدیدی بخش‌هایی از شمال غرب و غرب کشور را در برمی‌گیرد که دستاورد آن افزایش ابر و بارش باران خواهد بود؛ بارش‌ها در روز پنجشنبه با وسعت بیشتری غرب کشور را در بر می‌گیرد.
وظیفه، بیرجند با 11 درجه زیر صفر را سردترین نقطه کشور و اهواز با 29 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرم‌ترین لحظات به 10 درجه بالای صفر رسید که طی روزهای آتی تغییرات چندانی ایجاد نخواهد شد.
وی همچنین با اشاره به وضعیت جوی و بارش در مناطق زلزله کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر جوی پایدار در این استان حاکم است که بارش خاصی نیز مشاهده نمی‌شود و این وضعیت تا روز چهارشنبه ادامه می‌یابد اما کاهش محسوس دما در این استان آزار دهنده است؛ دمای هوای کرمانشاه صبح فردا به 3 درجه زیر صفر می‌رسد.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۱۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سیل صادر شد ؛ وضعیت بارش این ۲۱ استان تا پنجشنبه ۶ اردیبهشت

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) در اکثر مناطق کشور به‌جز غرب و جنوب غرب رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

امروز بارش‌ها در استان‌های البرز، تهران، قم، مازندران، گلستان، سمنان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد، کرمان و شمال فارس شدید است. فردا چهارشنبه (۵ اردیبهشت) این شرایط در بیشتر مناطق مرکزی و نیمه شرقی کشور روی می‌دهد.

روز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) در استان‌های کرمان، مناطقی از یزد، شمال و شرق فارس و سیستان و بلوچستان رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید و در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه (۷ اردیبهشت) در ارتفاعات کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. همچنین روزهای جمعه و شنبه هفته آینده در نوار شرقی کشور وزش باد و احتمال خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست و در سایر مناطق کشور جو آرامی پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از روز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) به‌تدریج روند افزایش دما در کشور آغاز می‌شود. همچنین امروز و فردا دریای خزر، خلیج‌فارس و شرق دریای عمان مواج است.

توصیف سامانه: تقویت فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی (به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب)

زمان پایان: چهارشنبه (۵ اردیبهشت)

نوع مخاطره: رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد گردوخاک و ریزش تگرگ و کاهش نسبی دما.

منطقه اثر:

سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، نیمه شمالی کرمان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان.

چهارشنبه (۵ اردیبهشت) سمنان، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شمال هرمزگان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی و شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد و دامنه و ارتفاعات استان‌های گلستان و چهارمحال و بختیاری.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ.

توصیه: احتیاط در سفرهای بین‌شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی

کد خبر 846770 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي

دیگر خبرها

  • هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این ۲۱ استان تا پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • هشدار سیل صادر شد ؛ وضعیت بارش این ۲۱ استان تا پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا خرداد + وضعیت بارش‌ها در کشور و ۴ استان کم‌ بارش
  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • بارش‌های مطلوب بهاری تا نیمه خرداد
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد
  • خوب و بد وضعیت بارندگی در کشور/ افزایش و کاهش۱۶ درصدی بارش ها
  • ادامه بارش باران بهاری تا چهارشنبه در همدان 
  • بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد
  • آخرین جزئیات پیش‌بینی بارش‌ها و دمای هوا تا مهر ۱۴۰۳ / لانینا جایگزین ال‌نینو می‌شود؟