Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان- سخنگوی ستاد بحران استان کرمان از اتمام آماده‌باش در استان کرمان خبر داد و گفت: بازه زمانی پس‌لرزه‌ها افزایش و بزرگی آن کاهش پیدا کرده است.

مرتضی آیت اللهی موسوی در گفتگو با امتداد نیوز در خصوص آخرین وضعیت مناطق زلزله زده کوهساران اظهار داشت: حدود ۲۰۰ تخته چادر در بین مردم برای نصب در منازل توزیع شده و برخی هم در اردوگاه ها مستقر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در بین مردم مناطق زلزله زده آرامش برقرار است، افزود: در روز های اول وقوع پس لرزه ها با برگزاری جلسات ستاد بحران به دلیل کنترل راحتر و استفاده مردم از امکانات زیربنایی آب، برق و… تصمیم بر این شد که مردم در اردوگاه ها پراکنده مستقر شوند.

سخنگوی ستاد بحران استان کرمان تصریح کرد: با وقوع پس لرزه شدید در روز بعد مردم از لحاظ دسترسی از اردوگاه به خانه هایشان با مشکل مواجه می شدند و تقاضایشان بر این بود که تعدادی از چادرها را به خانه ها منتقل کنیم.

وی با اشاره به اینکه اقلامی که رویه اصلی امداد هستند در اختیار مردم گذاشته شده است، اظهار کرد: تعدادی از خانه ها که مستحکم بود و دارای ترک های محدودی بود چادر به خانه هایشان منتقل شد که در فضای باز خانه ها یا زمین های خالی اطراف منازل مسکونی با رعایت فاصله و نکات ایمنی نصب شود.

موسوی بیان داشت: پس لرزه ها از لحاظ بازه  زمانی افزایش و از لحاظ بزرگی کاهش پیدا کرده هرچه بازه زمانی بیشتر شود تعداد پس لرزه ها کاهش پیدا می کند.

معاون عمرانی استانداری کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر پس لرزه ها از لحاظ بزرگی تقریبا بین سه تا چهار ریشتر ثابت شده است، گفت: استان کرمان دارای ۱۸ سامانه فعال گسل است و ظاهرا این گسل که از کوهبنان تا نزدیکی شهرستان کرمان قرار گرفته فعال ترین گسل در استان است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر فرماندار و هلال احمر در منطقه حضور دارند افزود: در حال حاضر مرحله امداد را رد کرده ایم و در مرحله شناسایی و تثبیت کار هستیم.

موسوی در خصوص آماده باش نهادها در استان کرمان تصریح کرد: در حال حاضر شرایط جوی بحرانی اولیه وجود ندارد و آماده باش نسبت به شرایط بحرانی اولیه پایان یافته است.

سخنگوی ستاد بحران استان کرمان بیان داشت: ماموریت نیروهای امدادی که از استان در مناطق زلزله زده بودند پایان یافته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر هلال احمر شهرستان مناطق زلزله زده ادامه فعالیت را هدایت می کند.

true برچسب ها : زلزله کرمان مصطفی موسوی آیت اللهی معاونت عمرانی استانداری کرمان true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۲۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکان مسافران نوروزی در ایلام افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ فرزاد شریفی اظهار کرد: در بازه زمانی ۲۳ اسفند تا هفتم فروردین تعداد ۱۴۰ هزار و ۲۱۸ نفر مسافر و گردشگر نوروزی در استان اقامتگاه‌های استان اسکان داشته‌اند.
وی افزود: این تعداد اسکان در اقامتگاه‌های مختلف استان مانند: هتل، خانه‌های مسافر، خانه‌های بوم گردی، زائرسرا، مهمانسرا، مجتمع‌های خدماتی و کلاس‌های درس ثبت شده است.
شریفی تشریح کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان تعطیلات نوروزی به تعداد اسکان مسافران و گردشگران نوروزی استان افزوده شود.
وی ادامه داد: مهمانان نوروزی از اقصی نقاط کشور در قالب تور‌های گردشگری یا خانوادگی به استان ایلام سفر کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • مدیرکل بهزیستی به عید دیدنی بچه های ما رفت
  • اسکان مسافران نوروزی در ایلام افزایش یافت
  • همه باید برای تحقق شعار سال تلاش کنیم
  • هشدار آنروا درباره اتمام منابع خود برای کمک به مردم غزه
  • مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟
  • زلزله سالند دزفول خسارتی نداشت
  • زلزله ۴.۵ ریشتری در خوزستان
  • خوزستان لرزید
  • زلزله خوزستان را لرزاند
  • ایران در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۸۶۹۲ بار لرزید/نقشه زمین‌لرزه‌های با بزرگای بیش از ۲ ونیم