Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@00:43:54 GMT

هک سایت یک بانک توسط هکری که رتبه 113 کنکور داشت

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۹۲۱۸۰

هک سایت یک بانک توسط هکری که رتبه 113 کنکور داشت

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس با اشاره به دستگیری و تشکیل پرونده برای هکری که رتبه 113 کنکور را داشت، گفت: این هکر ظرف یک ماه اخیر با هک کردن سایت یکی از بانک های این استان هشت میلیارد ریال برداشت کرد.

به گزارش ایرنا احمد رحمانیان، دوشنبه در همایش علمی 'جرایم فضای مجازی، مقابله و پیشگیری' در شیراز اظهار داشت: این هکر همچنین با راه اندازی یک سایت قمار بازی، ماهانه درآمدی معادل چهار میلیارد ریال کسب می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پرونده این هکر فضای مجازی در دست بررسی است تا به تخلفات احتمالی دیگر او نیز رسیدگی شود.

این مقام قضایی ادامه داد: باید در زمینه نحوه استفاده مفید از فضای مجازی به موضوع آموزش به گروه های هدف به صورت جدی پرداخته شود و دانشگاه ها در این مورد می توانند کمک شایانی کنند تا فرهنگ صحیح استفاده از فضای مجازی در جامعه ایجاد شود.

رحمانیان ادامه داد: در دسترس بودن فضای مجازی یکی از نکاتی است که باید به آن اهتمام ویژه داشت، همچنین حضور توامان این پدیده با زندگی فردی و اجتماعی نیز از مسایلی است که در آسیب شناسی این مقوله مهم و ضروری است.

وی بیان کرد: متاسفانه به دلیل عدم آموزش در ارتباط با نحوه استفاده درست از فضای مجازی، شاهد افزایش پرونده های قضایی در این زمینه هستیم و از سوی دیگر استفاده غیر متعارف و بیش از حد از این فضا منجر به اعتیاد اینترنتی و فرد گرایی شده است.

منبع: ایرنا

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۲۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتاب اجرای طرح نور در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان طرح نور با هدف صیانت از فرهنگ و خانواده ایرانی اسلامی و حفظ عفاف و حجاب در کشور آغاز شده است و یکی از سوژه های پر تکرار و پر واکنش کاربران در فضای مجازی هست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند
  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی دستگیر شد
  • دستگیری فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
  • بخش املاک دیوار و شیپور مسدود می‌شود
  • بازتاب اجرای طرح نور در فضای مجازی
  • هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور
  • فریب افراد سودجو و فرصت‌طلب را نخورید
  • هشدار پلیس فتا به کنکوری‌ها