Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@08:57:02 GMT

هزینه کردن در حوزه فرهنگ سرمایه گذاری است

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۹۲۱۹۵

هزینه کردن در حوزه فرهنگ سرمایه گذاری است

یاسوج- نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: هزینه کردن در حوزه فرهنگ سرمایه گذاری است و سرمایه گذاری معقول، نیازمند برنامه ریزی اصیل، بودجه ریزی معقول، پیگیری مداوم و رصد قاطع است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی عصر دوشنبه در همایش تجلیل از سفیران تبلیغ در یاسوج افزود: هر کدام از این موارد مفقود باشد، چیزی به نام سرمایه گذاری رخ نمیدهد و بدون شک اعتبار بر کاغذ در قاموس ما اعتبار نیست و اعتبار های بلا تخصیص و تخصیص های بلا تاثیر و فعالیت های غیر مستحکم نمی تواند اهداف ما را در عرصه فرهنگی محقق کند و البته این به معنای ناسپاسی از زحمات گذشتگان نیست و ما از همه کسانی که در گذشته بودند، خوش طینتی دیدیم و آنچه از دستشان بر می آمد کردند، ولی بی شک انتظار ما بیشتر بود و دلیل آن این است که عرصه فرهنگ متفاوت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله ملک حسینی ابراز کرد: ‌ نیازهای روحانیت و ائمه جمعه متفاوت بود و به قدر نیازها نبود، اما مدعی بودند که به قدر توانشان بود و وظیفه ما این است که از همه گذشتگان تقدیر کنیم و همچنین خدارا شاکرم که در جمع روحانیت، منادیان دین و مرز داران اعتقادات حضور دارم.

آیت الله ملک حسینی با اشاره به آیه ای از قران ابراز داشت: چه کسی بهتر از انسانی است که به سوی خداوند دعوت کند و خودش تجسم این دعوت باشد و فریاد بزند چون هم ایمان دارم و به سوی خدا دعوت می کنم و دین و ایمان در وجودم تجلی یافته است و تسلیم خدای بزرگ هستم و انسان را به سوی تسلیم دعوت می کنم و روحانیت در طول تاریخ مصداق این آیه مبارکه بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان به بیانات حضرت محمد(ص) خطاب به امام علی (ع) اشاره کرد و بیان داشت: اگر خداوند یک نفر را به دست او هدایت کند، از هر آنچه شمس بر او می تابد ارزشمند تر است و این اجر روحانیت، اجری فراتر از عالم ماده و فراتر از آنچه که غیر روحانیت به دنبال آن باشد است.

ملک حسینی گفت: روحانیت مفهوم این آیه را فهمیده بود که هدایت یک انسان، هدایت همه بشریت است و از مسیر تبلیغ، ولو برای یک انسان، بر جهان انسانیت تاثیر گذاشت.

ملک حسینی اظهار کرد: اگر استقبال فرزندان این استان برای ورود به حوزه های علمیه زبانزد است و از همه نقاط کشور بیشتر است، این حاکی از خدمت روحانیت منطقه و حاکی از این است که روحانیت در میان مردم آبرومند است و همچنین حاکی از این است که مردم نقز شرافتمندند و قدر این زحمات را می دانند.

ملک حسینی افزود: این موضوع باعث شده است که نسل های نو و پیش رو هم استقبالشان به حوزه های علمیه بیش از همه نقاط کشور باشد و ظرفیت های ما برای پذیرش فرزندان استان کم است. امید است در آینده بتوانیم پاسخگوی همه این نیازها باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: تا انسان آباد نباشد، آبادی زمین، خانه ها، راه ها و شهرها، آبادی نیست و تمدن از انسان آغاز می شود و این مهم از چینش سنگها و آسفالت راه ها به دست نمی آید.

ملک حسینی ابراز داشت: انسان اگر آباد شد، خود همه چیز را آباد می کند و بدون شک برنامه ریزی برای توسعه فرهنگی اصلی ترین حرکتی است که ممکن است از یک مدیر رخ دهد.

آیت الله ملک حسینی خطاب به استاندار گفت: به عنوان یک برادر به شما توصیه می کنم امیدوارانه به آینده نگاه کنید و عزم خود را برای حل مشکلات جزم کنید و طبیعتا نیازمند به انسان های همراه در مسیر مدیریت و تولی گری هستید. انسانهایی را در کنار خودتان قرار دهید تا بتوانید به اهدافتان برسید. 

وی دراین راستا افزود: در استفاده از انسانهای توانمند، دین دار، حق مدار، انقلابی،  ولایت پذیر و جامع نگر تردید نکنید و فقدان هر یک از این عناصر در مدیران انتخابی، شما را در رسیدن به اهدافتان ناکار آمد خواهد کرد و بی شک اگر کسی در کنار شما حق مدار نباشد، قطعا شما را در مسیر ناتوان خواهد کرد و اگر انسانی انقلابی و با تقوای سیاسی نباشد بی شک اجازه نخواهد داد که شما به اهدافتان در مسیر انقلاب برسید.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: اگر مدیر عالی استانی شما، یک انسان جامع نگر نباشد، استان را استان نبیند و استان را تقطیع کند و نگاه قطعه قطعه ای داشته باشد، بی شک شما به اهداف کلانتان نخواهید رسید.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان گفت: اگر ‌فرمانداران شما ندانند که فرماندار شهرستان هستند و احساس کنند فرماندار یک نقطه خاص یا انسان های خاص هستند، بدون شک با وجود نگاه های بلند شما و برنامه ریزی، به اهدافتان نخواهید رسید و  امید است این اصول رعایت شود.

آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه حوزه مسائل فرهنگی به دو بخش تقسیم می شود، گفت: یک بخش محصول روحانیت و یک بخش مربوط به برخی نهادهای دیگر حاکمیتی است.

وی ابراز داشت: بدون تردید روحانیت به عنوان یک نهاد مستقل در سنوات مختلف انقلاب مظلوم بوده است و همیشه متهم به اینکه همه چیز را برده اند شده اند، اما آنچه که باید به دست آن سپرده می شده، سپرده نشده است و آن امکاناتی که باید در اختیار آن گذاشته می شد، به نحو مطلوب گذاشته نشده است.

آیت الله ملک حسینی گفت: نهاد روحانیت متشکل از چند بخش از جمله حوزه ها، سازمان تبلیغات اسلامی، ائمه جمعه و  اوقاف است و ریز بخشهایی نیز در این بخش ها وجود دارد.

ملک حسینی خواستار بازید استاندار از حوزه های علمیه برادران و خواهران شد و گفت: مشکلات و مباحث حوزه ها را از نزدیک ببینید و بشنوید و حرمت ببینید و حرمت کنید.

وی افزود: در جای جای استان مدارسی آغاز شده است که نیاز به تکمیل دارند و تمامی اینها در عرصه تجهیز نیز نیازمند توجه هستند.

نماینده ولی فقیه در استان بر حمایت از طرح هجرت به عنوان یک طرح موفق تاکید کرد و اظهارداشت: بسیاری از علما همین حداقل های دریافتی خود را به مردم می دهند و مردم از آنها انتظار دارند و عجیب است، گاه ریال ریالی که می گیرند را به مردم می دهند و بزرگوارانه زندگی می کنند و به خدای بزرگ تکیه دارند.

آیت الله ملک حسینی گفت: سازمان تبلیغات در عرصه های مختلف نیازمند حمایت است و توسعه شبکه تبلیغ یکی در حوزه طرح استقرار و دوم روحانیونی که در ایام ویژه حضور می یابند مورد تاکید است و بدون شک دست سازمان تبلیغات بسته است.

آیت الله ملک حسینی ابراز داشت: دارالقران ها و جامعه القران ها نیز نیازمند حمایت هستند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: در حوزه نیازهای عمرانی و ساختمانی، خانه های عالم و مدارس نیز به حمایت نیاز دارند و در عرصه تجهیزات و نیازها اقدامات لازم ضروری است.

ملک حسینی ابراز داشت: ائمه جمعه پدران مناطق خود هستند و پدران مظلومی که گاه دستشان خالی است و دفاتر آنها نیازمند حمایت است و مصلی ها به لطف خداوند خوب پیشرفت داشته اند، اما در برخی مناطق مایه دلنگرانی است که باید تاکنون پیشرفت بهتری داشتند و امید است تا پایان سال همه آنها به سرانجامی برسد.

وی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری گفت: باید امام زاده ها قطب فرهنگی باشند و مساجد تحت اشراف اوقاف نیازمند حمایت هستند و در حوزه امام زاده ها نیز سازمان مدیریت و برنامه ریزی در صدد و رصد مسائلی برای حمایت بودند که برکاغذ نکاتی بیان شد که امید است اجرایی شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۲۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است

امام جمعه شهر یاسوج گفت: شهادت و زخمی شدن بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر در فلسطین از دستاورد کشورهای غربی مدعی دموکراسی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، آیت‌الله سید نصیر حسینی، ظهر امروز _جمعه، هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج، با اشاره به روز حمل و نقل و ایمنی، اظهار کرد: باید همه مردم قوانین را رعایت کنند و مسئولان نیز توجه داشته باشند که زیرساخت‌ها را فراهم کنند.

وی با اشاره به جولان و خطرساز بودن فعالیت خودروهای شوتی، افزود: این افراد علاوه بر جان خود، جان انسان‌های دیگر را نیز به خطر می‌اندازند.

خطیب نماز جمعه یاسوج با اشاره به اینکه خودروهای فرسوده نیز باید از رده خارج شوند، گفت: جاده‌ها نیز باید علاوه بر داشتن ایمنی لازم، علائم راهنمایی و رانندگی در کنار آنها پیش‌بینی شود.

وی ضمن گرامی‌داشت سالروز شهادت آیت‌الله مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم، تصریح کرد: شهید مطهری شخصیتی جامع در فقه، ادبیات، اصول، کلام، استادی برجسته، متفکر، انسانی شایسته، انقلابی، شاگرد امام و شخصیت برجسته‌ای بود.

آیت‌الله حسینی با اشاره به اینکه شهادت فیض عظیم الهی است، خاطرنشان کرد: فقدان این عالم برای جامعه، دانشگاه و کشور خسارت بار بود.

وی با بیان اینکه معلم جایگاه رفیعی در جامعه دارد، افزود: تعلیم و تربیت جامعه رسالت عظیمی است که بر عهده معلمان قرار دارد.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه تطهیر افکار، فکر و تزکیه بر عهده معلمان است، گفت: امروز علم تبدیل به یک جریان نگران کننده شده و در قالب بمب بر سر مردم مظلوم غزه فرود می‌آید.

وی ضمن تاکید بر اینکه علم امروز باید مهد آرامش بشریت باشد، تصریح کرد: متأسفانه استفاده نادرست از علم باعث شده تا علم امروز تبدیل به کشتار و ناامنی بشر شود.

آیت‌الله حسینی با اشاره به اینکه باید در کنار علم تزکیه باشد تا انسان‌ها را به قتلگاه نبرد، خاطرنشان کرد: امروز بیش از ۳۴۰۰۰ انسان بی‌گناه در غزه شهید، حدود ۸۰۰۰۰ نفر زخمی و چند میلیون انسان دیگر نیز آواره شدند که همه این‌ها دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است.

وی روز کار و کارگر را تبریک گفت و از همه زحمات، تلاش‌ها و رنج‌های کارگران که باعث رونق چرخ اقتصاد و تولید می‌شوند، تقدیر و تشکر کرد و ادامه داد: اگر کار نباشد جامعه تعطیل خواهد شد؛ کارگران امروز شرایط خاصی دارند و باید نسبت به بیمه، رفاه، آسایش و بازنشستگی آنها توجه و حقوق آنها نیز به موقع پرداخت شود.

کد خبر 748089

دیگر خبرها

  • سیگنال رایگان ارز دیجیتال فیوچرز یا سیگنال فارکس؟
  • شایعه جنجالی درباره دستمزد شهاب حسینی در سریال گناه فرشته
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • زور سرمایه به هنر نمی‌رسد
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • (عکس) هزینه ۱۲۵ میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA
  • فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام
  • ۱۰ هزار نفر در طرح های صنعتی ایلام مشغول به کار هستند
  • مخاطرات عدم سرمایه‌گذاری متوازن در زیست‌بوم هوش مصنوعی