Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@17:12:21 GMT

۱۴ هزار کتابخانه در سطح کشور وجود دارد

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۹۲۲۰۰

۱۴ هزار کتابخانه در سطح کشور وجود دارد

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به فعالیت ۵۰ درصد از کانون‌های فرهنگی و هنری در روستاها و شهرها اشاره کرد و گفت: در این میان ۱۴ هزار کتابخانه در سطح کشور وجود دارد که به‌صورت قفسه باز و مخزن‌دار در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب رضا ارزانی امشب به همراه جمعی از مدیران فرهنگی و قرآنی در دیدار با آیت‌الله سبحانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به تاریخ تأسیس کانون‌ فرهنگی هنری در 25 سال قبل، اظهار داشت: فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری در راستای جذب جوانان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در کشور 24 هزار کانون فرهنگی هنری فعال وجود دارد که در سطح شهرها و روستاهای کشور فعالیت می‌کنند.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه جشنواره مدهامتان در سال جاری برگزار خواهد شد، تصریح کرد: 17 هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند و مشهد مقدس به دلیل اینکه پایتخت فرهنگی است میزبان برگزاری این جشنواره خواهد بود.

وی به فعالیت 50 درصد از کانون‌های فرهنگی و هنری در روستاها و شهرها اشاره و خاطرنشان کرد: در میان این‌ها 14 هزار کتابخانه در سطح کشور وجود دارد که به‌صورت قفسه باز و مخزن‌دار در حال فعالیت هستند.

ارزانی فعالیت‌های شاخص در حوزه قرآنی در جشنواره مدهامتان را مدنظر قرارداد و عنوان کرد: دوازده سال متوالی است که این جشنواره در حوزه‌های مختلف قرآنی برگزارشده است، این جشنواره در استان‌ها غالباً در رده سنی 18 تا 30 سال انجام و در هفت استان نیز این مسابقات برای سنین زیر 18 سال انجام می‌شود.

انتهای پیام/

R7854/P1486/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۲۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای اجرای طرح هفته فرهنگی دانشگاه و آشنایی دانشجویان با وظایف و فعالیت‌های مختلف اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی و همفکری و تعامل بیشتر با نهاد‌های فرهنگی سطح شهر نشستی برخی از دبیران فعال کانون‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با حجت‌الاسلام جواد فراهانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی برگزار شد.

در این نشست، طرفین بر ضرورت همکاری و تعامل بیشتر بین فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی دانشگاه و تبلیغات اسلامی در زمینه‌های مختلف، از جمله حمایت و ارتقا فعالیت‌های فرهنگی در حوزه رسانه، زنان، امید بخشی و ایجاد نشاط به جامعه  تأکید کردند.

در حاشیه این جلسه که به همت حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد، دبیران کانون‌های دانشجویی دانشگاه، توضیحات مبسوطی درباره کانون‌های دانشجویی و حوزه فعالیت‌های خود ارائه کردند و حجت‌الاسلام جواد فراهانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با پاسخ به پرسش برخی دانشجویان توضیحاتی درباره فعالیت‌های سازمان بیان و با اعلام خرسندی از این جلسه بر استمرار این نشست‌ها تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی